úterý 5. září 2017

11 knih, které jsem v létě přečetla

1) Dům u jezera - Kate Mortonová
Konečně se mi podařilo sehnat knihu Dům u jezera, reálně jsem ji sháněla dva roky a sehnala jsem ji nakonec nečekaně v kamenném obchodě, jakmile jsem ji uviděla, mé srdce zaplesalo a ihned byla v košíku. Pak jsem ji nechala si měsíc až dva odležet, jak jsem byla šťastná, že už ji mám, tak jsem ji nemohla ani číst. Nakonec jsem se k ní dostala před létem na zahradě a dočetla ji jedním dechem u moře. Opět styl psaní Kate, historie prolínající se se skutečností, tajemno, velké lákavé sídlo, tajemství rodiny, které se postupně odhaluje po letech a pak také neštěstí, zklamání v lásce a nezvratný osud. Na konci knihy jsem opět zírala a chtěla si vztekle dupnout, že tenhle konec se mi ne a nelíbí! Na konci roku má vycházet další kniha této autorky a já už se opět nemůžu dočkat....tato australská spisovatelka, která získala ocenění za žánr detektivky, která se snoubí s historií, si mě prostě získala a neskutečně to se mnou umí.

2) Spolu každý sám - Birgit Vanderbekeová
Útlá knížka, kterou jsem měla přečtenou za pár jízd jako spolujezdec v autě mě neurazila, ale ani příliš nenadchla. Příběh na začátku se těžce rozvíjel, ale pak už byl děj vcelku svižný. Nicméně vyprávění o lidech, kteří se setkají po letech, kdy dříve utekli před svou láskou byl zajímavý námět. Opět jsem měla chuť přepsat konec knihy. Proboha, proč ty knihy tak šíleně končí?!

3) Výběr francouzské poezie - překlad Karla Čapka
Klasika, kterou sebou můžu v kabelce nosit dnes a denně. Miluji prokleté básníky a poezii všeobecně. Knížku jsem zabavila babičce, i když je mi jasné, že jsem jí tuto knihu dřív dala. Nakonec jsem ráda, že si francouzské básně našly opět cestu ke mě. Ještě kdyby mi je tak někdo předčítal nahlas...

4) Požírači srdcí - Christa A. Tuezay
Zajímavá kniha, která je psaná trochu příběhy, trochu encyklopedicky. Nejvíc mě samozřejmě zaujalo téma upírů, a to z hlediska historie i současnosti. Knihu jsem četla na etapy a jsem ráda, že jsem se konečně dočetla ke konci. Některé kapitoly se mi líbily, jiné jsem přečetla, ovšem neprožila.

5) Ten den jsem se rozhodl zemřít - Jonathan Destin
Na tuto knížku jsem se docela těšila, ale spíše mě zklamala. Četla se dobře, přečetla jsem ji velmi rychle, ale postrádala jsem zápletku a nějaký napínavý děj. Ve skutečnosti se jedná o příběh šikany, který je vyprávěn z pohledu několika zúčastněných. Hlavního představitele mi bylo líto, i když se choval často dost hloupě. Ale příběh mě nedojal, neprožila jsem ho a jen jsem jako třetí osoba přečetla něco jako zpověď a vše sledovala ze zvláštní dálky a mlhy.

6) Birlibán - Eduard Petiška
Ovšem tuto knihu jsem milovala jako malá a toužila si ji znovu přečíst teď v tomto věku. A musím říct, že až budu mít děti, tak to bude jedna z prvních knih, kterou jim chci číst. Tato kniha mi přinesla už v dětství barevné sny a skvěle podněcuje lidskou představivost a rozvíjí fantazii. Za mě prosím ano!

7) Carpe Jugulum - Terry Pratchett
Tolik let Terrym nepolíbená jsem jedním dechem přečetla jeho Carpe Jugulum o čarodějnicích a upírech. Zamilovala jsem si styl, jakým tento velký pan spisovatel píše, jak dokáže věci do detailů popsat a taky mě zaujaly názvy míst a jména. Málokdy se u knihy směju, ovšem u této jsem se smála i na veřejnosti, až se na mě lidé otáčeli. V Zeměploše rozhodně nekončím a vydávám se na další putování jejími kouty.

8) Ženy, které běhaly s vlky - Pinkola Estés
Knihu jsem dlouho chtěla a sháněla, nakonec jsem ji dostala od milé Duše k narozeninám. Tímto ještě jednou děkuji a musím říct, že kniha je úžasná. Dávkuji si ji po částech a různě přeskakuju, ale právě to mě na tomto žánru knih hodně baví. Při čtení si žena uvědomí, jaké jsou její přednosti a jak by měla svou ženskost podpořit. Bála jsem se, že kniha bude příliš feministická, ale přišlo mi, že je naprosto vyrovnaná a jsem za to ráda.

9) Umírající zvíře - Philip Roth
Nejdříve mi kniha, kterou jsem dostala od sestřičky zapadla do knihovny a dlouho jsem o ní nevěděla, posléze jsem se k ní dostala a spíš náhodně si ji vzala na cestu. Přečetla jsem ji jedním dechem a musím říct, že jsem nadšená. Nevím, proč mi kniha připomněla příběh Lolity od Nabukova, ale příběh byl opravdu silný, dojemný a zase musím mít poznámku k tomu konci. Proč sakra takhle? Cožpak nemůžou některé knihy končit dojemně, ale nadějeplně nebo dát alespoň rozhřešení?

10) Malý princ - Antoine de Sanit - Exupéry
Jedním z nejpříjemnějších dárků za poslední dobu je kniha Malý princ, kterou jsem dostala od milované Drahušky. Panejo, můj věk začíná téměř trojkou a ke mě se Malý princ dostal až teď. Když jsem byla mladší, tak jsem měla možnost zakusit jej v knihovně, ale přečetla jsem pár stran a knihu odložila. O to větší zážitek to byl teď. Musím říct, že jsem asi ve zvláštním rozpoložení duše a mysli, ale chtělo se mi brečet od první až do poslední strany. Nevím, proč mě tato kniha tak dojímá, ale za mě má na každém listě zvláštní poslání a velmi zajímavě usměrňuje mou rozháranou duši.

11) Angelina Jolie - Michaela Vaňková
Ještě než prázdniny úplně utekly, tak jsem stihla přečíst knížečku za 9 Kč o mé milované Angelině. Knihu jsem si koupila nejen kvůli směšně nízké ceně, ale taky protože už jen popis této skvostné vamp ženy mi lichotí, protože už dávno ji mám ráda, a to nejen kvůli tomu, že jsme narozené ve stejný den i měsíc. V mnoha věcech ji naprosto chápu a jako správná Blíženkyně s ní v mnohém souzním. Navíc ji tato kniha popisuje ze všech stran a rozebírá i tabu témata. Nesáhla jsem vedle.
Co jste za poslední dobu četli vy a oslovilo vás to? Kolik knih jste přečetli v létě a kterou z nich byste mi doporučili?

Knihomolka no.1 


7 komentářů:

  1. Určite som za malého princa :) krásna kniha

    www.lifi.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A taky ti přijde tak dojemná a smutná?:)

      Vymazat
  2. Mi, já přečetla kopu českých detektivek (lepších i horších), Kavárničku na pláži (oddechovka), Černou vdovu (špionážní thiller) a Střepiny ticha (něco mezi detektivkou a thillerem). A vrátila jsem se k mé oblíbené Betty MacDonald - k její knížce Co život dal a vzal. O pár knížkách mám i články na blogu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super Stáni, děkuji za tipy, mrknu na tvůj blog:)

      Vymazat
  3. Tolik knížek bych za léto nestihla přečíst :D to chce obdiv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, no spíš čtu všude, kde můžu, a o prázdninách plných cestování se čte ještě líp:)

      Vymazat
  4. Obdivuji,kolik jsi toho stihla přečíst,to snad ale neděláš nic jiného...:)?Taky ráda čtu,ale jak já říkám,jen tak pro radost:)Birlibán je taky moje oblíbená knížka a člověk ji může klidně číst i v dospělosti a přenese se o několik let zpátky:)Angelina za 9,-Kč to je skvělý kup:)Kdybych na to někde narazila,koupím si ji taky:)A co ti doporučit?Třeba Levandulový pokoj nebo Golfové paničky,ale možná jsi to už četla:)

    OdpovědětVymazat