úterý 2. května 2017

Jahodový fit dort s tvarohem

Už docela dlouho jsem nic nepekla, myslím, že snad od Velikonoc, a tak jsem se rozhodla, že zase vyzkouším něco jednoduchého, rychlého a hlavně opět s přídomkem fitness. Tentokrát jsem si vybrala jahodový fit dort s tvarohem. Trošku jsem si pozměnila pár receptů, které jsem našla na netu a vzniklo z toho tohle. 
Potřebujete
na těsto
4 vejce
120 g hladké mouky
60 g třtinového cukru
1 lžíce jedlé sody
30 g holandského kakaa
4 lžíce vody
4 lžíce oleje
panák rumu
na náplň
500 g tvarohu
1 smetana ke šlehání (nemusí být)
400 g jahod
med, sladidlo nebo cukr dle chuti
želatina
Postup
Normálně byste měli oddělit bílky od žloutků a každé vyšlehat zvlášť. Já jakožto pečící barbar tento krok většinou přeskakuju a jednoduše smíchám všechny suroviny na těsto. Vymíchám mixérem hladkou směs, vyliju do vymazané formy a peču 30 minut na 180° C. Potom jsem si smíchala vše na náplň a dala to na mírně vychládlý upečený korpus. Poté jsem přidala jahody, na ozdobu nějaké hvězdičky a zalila želatinou. A šup s dortem do ledničky. Místo cukru dávám agáve, nebo snížím dávku cukru a dám třtinový, popřípadě se dá použít sladidlo Flavdrops nebo stévie.
K chuti bych dodala jen to, že dort jsem udělala včera večer, nakrojil se dnes ráno a teď je ho tam polovina. Haha, takže myslím, že je docela jedlý, osvěžující a hlavně vláčný. 
Jak se vám líbí tento recept? Co pečete vy, když chcete nějakou ověřenou a chutnou rychlovku?

Pečící a u toho relaxující

1 komentář: