sobota 6. května 2017

Haribol - malý ráj v srdci Brna

Dnes vám chci vyprávět o dalším místě, které je tak neobyčejné a pro mě příjemné, že ho velmi ráda představuju dalším a dalším lidem. Poprvé mě sem vzal muž. Pamatuju si to jako dnes, budou to už roky dozadu, minimálně tři, možná i čtyři?
Pořád vyprávěl o nějaké vegetariánské restauraci, kde bylo celé meníčko na talířku a chutě těchto pokrmů byly nezapomenutelné. Chvilku jsme pátraly a pak jsme našly tento malý, ale útulný ráj v srdci Brna. Restaurace Haribol, nebo spíš vegetariánská jídelna Haribol je u brněnského parku Lužánky.
Je zde otevřeno od pondělí do pátku v době oběda, tedy od 11 do 15 hodin. Musím říct, že tato doba úplně stačí, protože za obědovou pauzu se zde vystřídá nespočet strávníků. Velkou výhodou tohoto místa je, že na jídlo nečekáte a téměř v okamžiku ho máte na stole.
Když jsem zde byla poprvé, tak jsem popravdě nevěděla, co jíst dřív a co kombinovat s čím. Dnes už vím, že si to můžu jíst vlastně tak, jak chci a tak trošku si s jídlem hraju. Nejdříve jím polévku z malé mističky ke které přikusuji chlebánky. Málokdy dokážu určit, jaká je to polévka, ovšem chuť je vždy fantastická!
Jako druhý chod je luštěninová nálož se zeleninou. K ní pak přikusuji kari placku nebo smažené vege karbošky, které mají nenapodobitelnou chuť a i když je budete doma zkoušet připravit tisíckrát, tak jídlu z tohoto menu se opravdu nic nevyrovná.
Nejlepší tečkou za tímto dokonalým menu je dezert. Někdy bývá něco jako buchtička s přelivem, někdy bývá dezert opravdovým překvapením. Jediné co je vždy jisté, je to, že jakmile dáte sousto dezertu do pusy, tak se nádherně rozplyne a potěší všechny vaše chuťové buňky. A  nechybí ani nápoj. Nápoj Himalája vás v zimě zahřeje, v létě osvěží a kdybych mohla, tak ho piju denně! 
Když jsem zde byla poprvé, tak jsem nevěřila tomu, že takové meníčko na jednom talíři, za směšných 90 Kč může být tak výborné a hlavně tak syté. Do Haribolu mě vzal muž a já sem přivedla nejlepšího kamarádka, pak nejlepší kamarádku, babičku z malé vesničky na jihu, tetu ze Slovenska a další přátele, známe a rodinné příslušníky, kterým jsem chtěla tento požitek i zážitek dopřát.

Pokud budete mít cestu kolem, tak rozhodně neváhejte a vyzkoušejte sami, že i vegetariánská strava může mít skvělou chuť, může být velmi sytá a hlavně barevná a pestrá. Velké dík patří také milé obsluze a celé myšlence tohoto místa. Jste úžasní a máte náš neskonalý obdiv, děláte svou práci perfektně a citem. A ono to jde pak v tom jídle i v té atmosféře opravdu cítit. 

Znáte toto místo? Máte rádi vegetariánskou kuchyni? Taky se vám zdá, že když někdo něco dělá srdcem, tak je to na výsledku vždy ihned vidět?:)

Věrná už nafurt
Stále překvapená

1 komentář:

  1. Milá Michelle, meníčko vypadá úžasně. Škoda, že je to pro mě taaak daleko. Přesto mi to nedalo a rozklikla jsem odkaz na Haribol. Jejich Lžíce revoluce se mi moc líbí. Myslím, že si málokdo uvědomuje, jaký má masivní konzumace masa dopad na naši planetu. Fakta ale mluví za vše. Díky ze tento odkaz.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat