pátek 7. dubna 2017

Zahradní plány - pohádkově a s fantazií

Má zahrada je místem, kam se chodím schovávat, ráda si tady čtu, jídlo mi tu víc chutná a tak si tu dělám pikniky nebo třeba nějakou tu grilovací akci s přáteli. Pořád jsem přemýšlela o jejím konceptu, zda to bude místo, kde budu pěstovat zeleninu, bylinky anebo tady budu udržovat "anglický" trávník, na který nesmí téměř nikdo stoupnout.

Pak jsem se ale rozhodla, že z tohoto místa udělám kousek malé pohádkové a fantasy země. Takže na zahradě nechávám místa jen tak přírodě a sleduji, co nového mi zde vyroste, mám tu šíleně moc motýlů, ptáků, ježky a taky nějakého toho hada. Ráda bych zde měla ještě nějaké hmyzí království, možná taky lesní zvěř a pak i Budulínka, Jeníčka a podobně...no tak dobře, stačí jen ty malé roztomilé zvířata, třeba ti hadi!:D
Tento rok jsem se rozhodla, že si konečně splním pár zahradních snů a pořídím, vyrobím, přetvořím a opravdu zahradu renovuji tak, jak se mi to zdá ve snech a jak už dlouho chci. Chci, aby toto místo bylo malou oázou klidu a pohody, kombinace útulna, prostoru pro cvičení, meditaci, relaxaci a abych si tu mohla užívat přírodu všemi smysly.

1) Moc ráda bych pořídila alespoň menší zastřešení pro posezení. Nejsem zastáncem pergol a umělých stříšek. Měla bych tam nejraději přírodní zelený strop, i když pochybuji, že tohle mi na zahradě vyroste, přemýšlím nad podobnou alternativou.

2) Rozhodně chci na zahradu umístit skřítkovské domečky. A uvidím, možná se právě do nich nastěhují zvířata!:D

3) Už rok toužím po nějaké ohništi, krbu a podobném posezení. Přemýšlím, jak jej na zahradě vyrobit a moc tak kromě grilu třeba opékat špekáčky nebo sedět v kruhu kolem jídla. To mi na zahradě fakt chybí.

4) Hned po budce pro ptáky a krmítku na kterém se už pracuje, chci pořídit, vyrobit a mít na zahradě pítko a něco jako bazének pro ptáky. Přemýšlím, jestli vyrábět z keramiky, z betonu nebo hlíny.

5) A protože je má zahrada bez elektriky v opravdovém lese, v srdci přírody a na svíčky jsem opatrná i doma, tak letos plánuji vyrobit tyto lampičky a do nich koupit malé elektrické svíčky. Přemýšlela jsem taky nad solárními svítilnami, ale tohle se mi líbí mnohem víc.

6) Už nějakou dobu přemýšlím, že chci na zahradě malovat. Kromě obrazů, které tam chci vyrábět chci však namalovat malou chatku na nářadí a taky mini domek, který je ve spodní části zahrady. Barvy a obrázky mi na zahradě opravdu chybí.

7) Nejvíc se těším na pěstování, sušení a sběr bylinek. A tohle je naprosto úžasný nápad. Procházím staré stavební bazary a jdu do toho!

8) Tak tohle mě naprosto fascinuje a na zahradě bych něco podobného opravdu chtěla. Moc však nevím, jestli to jde vůbec vyrobit, popřípadě jak? Na mé zahradě máte totiž právě tento pocit, že tam spí něco kouzelného, docela zvláštního a neuchopitelného.

9) Velký plán číslo dva. Už sbírám dřívka a plánuji směrovky. To na zahradě rozhodně musím mít!:D

10) Hotel pro hmyz je skvělým nápadem. Navíc pak budu moct hmyz sledovat, fotit a být tak zase o kousek blíž přírodě. Tento nápad jsem už viděla vyrobený ve skutečnosti a je to opravdu úžasné.

11) A první věc, kterou tento rok na zahradě postavím je akupresurní cestička. Mluvila jsem o ní celý minulý rok a je na čase ji realizovat. Jen si to představte. Přijdete na zahradu, vyzujete boty a už si užíváte jen masáž chodidel. A je to zdarma!

Jak se vám líbí tyto nápady? Máte s nimi nějakou zkušenost? Taky máte na zahradě něco podobného?

Bořek stavitel
Architekt hadra
Zasněná



3 komentáře:

  1. Tak tohle je fantazie, Michelle!
    Zahradu moc velkou nemám, ale domeček pro skřítky nebo hmyzí hotel se mi tam určitě vejdou. Co si ale mi ale líbí nejvíc a budu se snažit to uskutečnit, je akupresurní cestička.
    Krásné, děkuji
    Měj pěknou sobotu
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, jsem moc ráda, že se někomu tyhle nápady taky líbí. Já už se na jejich realizaci moc těším:) Sobotu jsem si užila v přírodě, přeji taky hezký víkend:)

      Vymazat
  2. Krásné nápady, to posezení, ohniště, domečky pro skřítky a chodníček bych taky ráda zrealizovala. Máme zahradu přesně takovou jak popisuješ, bohatou na hmyz, živočichy a plané rostliny.
    Ať duch tvé zahrady stále žije! Zuzka

    OdpovědětVymazat