úterý 18. dubna 2017

Střípky z Velikonoc

Na začátku týdne jsem se mrkla do kostela u svatého Jakuba v Brně. Toto místo mám moc ráda, stejně jako všechny hrady, zámky, katedrály, tak se mi líbí i kostely. A čím méně je tam zlata a čím víc je tam přirozeného kamene, zajímavé architektury, tím lépe. Sedla jsem si do lavice a přemýšlela, pokládala jsem si otázky a pak si na ně odpovídala. Chvilku jsem jen tak seděla v tom tichu a bylo to moc fajn. Člověk by se měl někdy jen tak zastavit a udělat něco, co pro něj není běžné...
Jak už jsem psala minule, tak toto období Velikonoc moc nemusím, ale rozhodla jsem se, že volno a svátky využiju jen k těm příjemným činnostem. Ty jsme zahájily s milou Mišulkou na pěším výletu do Jinačovic. Šly jsme přes hory a přes doly (čtěte přes jeden kopec v lese), a na tom kopci jsme si udělaly piknik. Oslavily jsme jaro jahodovým šampusem a připily si nejen na zdraví.
Po dlouhé době jsem se položila do trávy. Ležela jsem a dívala se do nebe, byla to naprostá idylka a bylo mi skvěle. Hned jsem si řekla, že se v té chvíli konzervuji a až budu příště hledat nějakou šťastnou vzpomínku, tak si můžu připomenout tento zážitek.
Z výletu jsme se vraceli večer a když jsme šly lesem, tak nádherně zapadalo slunce. Normálně jsem toužila po tom přenocovat v tom lese. Natáhnout si nějakou plachtu na zem, lehnout si, povídat a zažít nějaké šílené dobrodružství a něco, co jsem dělala dřív jako malá. Dřív jsem tolikrát spala pod širákem, neměla z ničeho strach a do všeho šla po hlavě. Dnes? Neudělám ani krok navíc ze své komfortní zóny...
Velikonoce pak pokračovaly malým slavením na zahradě. Na takovém zahradním pikniku rozhodně nesmí chybět kousek mazance a ovoce. A nesmějte se mi za ty hnědé banány - mám je moc ráda a na internetu je opravdu spousta článků o tom, jak jsou zdravé. Já na nich ujíždím už od malička. Heh, asi vím co je dobré!
Velkým krokem byl zase návrat ke zdravému jídlu. I když se někomu mohly Velikonoce zdát jako svátky obžerství, tak já jedla hlavně hodně zeleniny a vůbec jsem se nepřejídala. I chlebíčky jsem dokonce dělala celozrnné s pomazánkou, kde byla jen mrkev a tvaroh. Už navždy chci jíst jako člověk...zdravě, barevně a pestře:)
Svátky nám zdobila tato "svatá" trojice zajíců. Ještě jednou děkuji za krabici plnou nádherných perníků, které pekla babiččina kamarádka Olga. Opravdu je mi líto takové perníky jíst. Tak uvidím, jestli ještě vydrží nebo už je čas je ochutnat.
Jako každý rok jsem pekla mazanec. Mám už takový svůj očesaný stálý recept. Peču vždy tvarohový mazanec. Je to jednoduché, rychlé a hlavně mazanec vydrží vláčný několik dnů. Nemám ráda  suché pečivo. Vršek jsem posypala mussli s čokoládou, protože jsem neměla mandle. Haha, opět tedy recept, co dům dal.
Beránek se mi povedl s useknutým ouškem a i když jsem pekla v silikonové formě, tak mu trošku zčernal nos. Ale vůbec mi to nevadilo, za prvé Beránka vůbec nejím a za druhé na něj stejně přišel krém. Beránek je to opět medový, toho peču taky každý rok. A krém na něj je pistáciový. Dozdobila jsem ho kousky čokoládových lupínků a interně ho pojmenovala jako - Pokakaný Beránek:D


No a na závěr Velikonoc nesmí chybět můj milovaný živý Beránek, který samozřejmě jako tradičně rád zapózuje. Jsem ráda, že jsme tyto Velikonoce přežili ve zdraví, a to i přesto, že do nás nabouralo auto, ale já jsem se vůbec nedivila, protože tyto svátky se vždycky něco podělá. Tak tentokrát díky vesmíre, že to odnesl jen plech. Doufám, že jste si hlavně volno a příjemně počasí a teplo užili co nejvíc a vše zvládli v pohodě, klidu, míru a s rodinou nebo přáteli.
A protože jsem byla "chytrá" a nestačila jsem se před koledníky obléct a dostala vyloženě na holou, tak jsem vážně ráda, že je to za námi a zase za rok. Není v plánu, že se ty Velikonoce zruší nebo tak něco?:D

Jak jste se měli vy?

Zase vymrskaná
zatím tedy neuschnu




3 komentáře:

  1. Tvoja veľká noc bola naozaj atraktívna. Pekne-pekne

    OdpovědětVymazat
  2. Jasně že se banány jí až takhle hezky hnědé :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  3. O jakém příjemném počasí mluvíš? My v neděli ujeli z chalupy zpět do Prahy, protože foukalo a bylo hnusně lezavo.
    Zající jsou úžasní. A kostel sv. Jakuba taky (no to tu hezky hodnotím za sebou jídlo a architekturu... :-D)

    OdpovědětVymazat