čtvrtek 12. ledna 2017

Předstátnicově - kam ten čas letí?

Ach, ten leden! Musím začít povzdechnutím. Je neuvěřitelné, jak se může někdy nahromadit tak velké množství práce, povinností a učení. Nicméně zatím zvládám vše podle plánu. Takže můj běžný den v poslední době vypadá následovně - vstávání, příprava zdravého jídla, psaní článků do práce, odpolední cvičení, domácí úklid a nakonec od toho, co skončím s prací, třeba kolem páté hodiny, tak státnicové učení až zhruba do půlnoci. A ráno vstávání v osm, v devět a nanovo! Ať je všední den nebo víkend. Neuvěřitelné!
Na Vánoce jsem dostala tři diáře a zatím meškají všechny. Zjistila jsem, že když si nepíšu do diáře, tak trénuji svou paměť a nestresuje mě to, co jsem za daný den nestihla, protože to třeba ani nevím. Nějak zvláštně jsem si odsunula žití až na dobu po státnicích. Do té doby se snažím věnovat fakt jen tomu, co musím. A přišla jsem na velmi zajímavé zjištění!:D
1) Každá chvilka volna je nyní naprosto skvělá a dokonalá. Užívám si třeba jen oběd, kdy nejsem obložena papíry, učením a jen vnímám to, že sedím a tu chvilku nic nedělám.

2) S učením chodím momentálně i na toaletu a do vany. Učím se i za chodu při venčení psa, každou volnou chvilku v autě, v obchodě ve frontě a podobně.

3) Po třech letech studia mě až teď přes státnicemi začalo umění bavit a mlátím se do hlavy, že jsem nebyla na víc výstavách, neviděla víc filmů o umění a nenavštívila víc akcí. Heh, klasika!:D
4) Když už nemůžu číst a mám převařený mozek z učení, tak si pustím různé dokumenty o daných okruzích. Je to super, uvolňující a navíc se tím taky učím!

5) Najednou mě baví vaření, uklízení, venčení psa, cvičení, práce! Prostě těžká prokrastinace, budu dělat všechno jiné, jen abych na chvilku utekla od učení!

A stejně pořád nemůžu pochopit, proč musím dělat ještě státnice, když mám odevzdanou bakalářskou práci, která by měla být výstup ze školy a její hodnocení. Je to šílené, horší než maturita. Celé tři roky jsem všechno zvládala, měla nadbytek kreditů a měla převahu Áček. A teď mám pocit, že nevím ani to, čí jsem. Natožpak další podrobné rozbory o umění:D
Přidávám pár obrázků z poslední doby a další dny, pokud si vyhradím vždy malou chviličku, tak hodím, alespoň nějaký ten obrázek nebo krátkou vsuvku. Jinak mi držte palce v týdnu od 6. února! Už se to blíží! Rychle vařím čaj, dodělávám práci a večer se opět objímám se studijními materiály!
Byli jsem opět na sushi - alespoň nějaká radost v tom množství povinností!

Všechna úřední jednání se zdařila!
Procházky na vyčištění hlavy nesměly chybět!
Máte nějaké rady a tipy na efektivní učení? Jak jste se vy připravovaly na státnice nebo jiné důležité zkoušky? Co vy a poslední dny?
Toužící po mozku Eisteina
nebo uměleckém rozhledu nejchytřejšího kritika


8 komentářů:

  1. Já jsem státnicovala loni na jaře, takže úplně chápu co prožíváš mám to ještě v živé paměti. Mě nejvíc pomáhala rodina, přítel mě zkoušel a taky jsem zobala různé vitamíny (Gingo, Guaranu) a neboj určitě vše zvládneš!
    Můj blog: Beauty by K. + soutěž o přírodní kosmetiku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, děkuji za podporu. No rodina mi taky samozřejmě pomáhá, ale pořád mi přijde, že toho dělám málo a málo toho vím:D To je tak hrozný pocit!:D

      Vymazat
  2. Letos (ale až v červnu) mě čekají dvoje zkoušky ...nejdřív magisterské státnice a o týden na to závěrečná zkouška celoživotního studia. Zatím teda nejvíc bojuju s dopsáním obou prací :D no a učit se budu celý květen....snad.
    Když jsem se učila na bakalářské státnice měla jsem 90 obsáhlých otázek, které jsem se učila cely den. Důležité je mezitím se vyspat , spánek fixuje naučené (fakt,jedna z 90 otázek byl v psychologii o učení :D ). Takže jsem měsíc vypadala jako zombie..vstala, hodinu se nutila začít učit, učila se, poobědvala, usla, zopakovala ráno naučené, učila se nové, šla spát a ráno znova...s tím, ze nejdřív jsem vždy opakovala naučené věci před spánkem a až pak se učila nové. Nakonec jsem nestihla 2 otázek. 10 jsem si jich přečetla mezi obhajobou a zkouškou a 10 vůbec neviděla. :D
    Teď sw bojím, protože mám tenhle rok všechno splněné a z rodinných důvodů prodlužuji 'jen tak', tedy bez povinnosti se učit na zkoušky...no a po roce neuceni....jsem zvědavá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heh, tak to si mě potěšila Šári, že to děláme velmi podobně, akorát já v tom mám ještě zařazenou práci, takže je to trošku obtížnější. Ale s tím spánkem máš naprostou pravdu. No já mám 10 okruhů, mám to zpracované na 100 stránkách, to se docela dá. Pak to mám ještě zpracované ve skriptech, které mají 600 stran, to je teda mor. Jako je pravda, že to delší se líp čte a učí, ale já se rozhodla, že to ani nezvládnu celé přečíst, takže se teď učím těch 100 stran a nosím to opravdu všude, i když se do toho třeba venku na procházce nebo v tramvaji podívám na 5 minut, asi už to nosím jen tak pro štěstí, hahaha. No snad je reálné ještě to za 15 dnů všechno dostat do hlavy. Až teď jsem si uvědomila, jak je ten měsíc krátká doba:D

      Vymazat
    2. V tom tě mohu uklidnit, protože aktuálně mám k těm dvou školám i dvě (pracovní) dohody, tak to budu prožívat úplně stejně letos :D

      *Edit k tomu, kolik jsem jich "nestihla" mělo být 20 ...0 mi někam zmizela. No a každý z těch 90 otázek měla 6-10 stran už výcucu (nejhorší byly ty, kde byly jen samé data pod sebou -_-)

      Vymazat
  3. Mně nejvíc pomáhal odpočinek a dávkování po menších kouskách. Je ale fakt, že já jsem si na učení nechala 2 a půl měsíce, státnice jsem dělala celé v němčině, takže to prostě ani jinak nešlo. Bylo to zatím snad nejhorší období mýho života a jsem fakt šťastná, že to už mám za sebou. Držím palce, ať ti to dopadne na výbornou a můžeš začít opět normálně žít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach jo, tak pro mě je to taky asi nejhorší, já už fakt nejsem zvyklá se takhle učit, nervuje mě to každý den a každý den se probouzím ve stresu, jestli už náhodou nejsou ty státnice zrovna dnes:D Už to fakt chci mít za sebou, děkuji za podporu!:) Výborná to být ani nemusí, hlavně to mít!:D

      Vymazat
  4. Já dělala státnice už před takovou dobou, že si to nepamatuju :-D. Tak ti aspoň držím palce, ať to bez problémů zvládneš.

    OdpovědětVymazat