úterý 27. prosince 2016

Zvláštní zrychlené Vánoce

Nemáte pocit, že ty svátky letos nějak utekly? Pořád jsem měla dost a dost času, neměla napečeno, neměla dokoupené a vyrobené dárky a najednou tu byly Vánoce. Mám pocit, že od léta nějak nejsem pánem svého času. Čas mi neuvěřitelně chybí nebo zase nepříjemně přebývá, nějak špatně s ním asi hospodařím. Nicméně ta zima už mi přijde zdlouhavá, těším se na teplo jako nikdy. 

Přesto jsem se rozhodla, že si pokusím i tu zimu užít. Absolvovala jsem tedy pár zimních procházek městem a taky lesem. Musím uznat, že zima umí "kreslit" moc krásné scenérie a z tepla se na tu zimu docela hezky dívá. Jedním z nejpříjemnějších zážitků letošních Vánoc byla oslava v zasněžené krajině a zážitky spojené s ní. Díky za to!:)
Byla jsem velmi ráda, že jsem nakonec stihla upéct a také dodělat nepečené vánoční cukroví a splnila jsem tak svůj psaný plán. Některé cukroví se mi nepovedlo, hlavně jsem zaměnila těsto na kakaové tlapky a čokoládové sušenky. Těsto na tlapky jsem rozválela a rozpadlo se mi na padrť, těsto na sušenky jsem nacpala do formiček a divila se, proč mi "vykynulo" takové obří cukroví. Jediné štěstí je, že se to opravdu sní!:D
Letos jsem dělala jen deset druhů, mám pocit, že každý rok ubírám a dělám jednodušší a rychlejší recepty. Z nového cukroví jsem letos zkoušela ledové kaštany, které byly velmi jednoduché a jsou i docela chutné. Pak jsem si taky vymyslela čokoládová srdíčka slepené ořechovkou. Nakonec jsem je posypala kokosem a je z toho mix všech ingrediencí:)
Snažila jsem se toho nepéct moc a taky se snažím obdarovat milé. I když kamarádkám a sestřičce jsem cukroví neposílala, protože jsem ho ještě ani neměla hotové. Tak holky, jedině, že byste se stavily na kafčo?!
Stromek jsem zdobila klasicky jako každý rok. Žádné baňky, žádný třpyt - jen přírodní slaměné ozdoby, háčkované zvonečky ještě od prababičky, k tomu vyráběné Myši, které spí v ořechu a dřevěné hračky. To mám nejraději. Jsem ráda, že se nemusím s nikým dohadovat, jak stromek ozdobit a všechno je to v mé režii. Ještě bych se ráda dopracovala ke stromku v květináči, který bude přes rok na zahradě a v zimě pak chvilku u nás. Ráda bych se zbavila toho konzumu z každoročního kupování stromku.
Tyto Vánoce byly opravdu zvláštní a nějak málo mě políbila vánoční nálada. Většinou mám Vánoce opravdu ráda a užívám si je, tento rok jsem byla nařčena, že jsem Grinch, kazič Vánoc. A já se přitom tak snažila!:D Prostřela jsem úplně jednoduše, poprvé jsme před večeří rozkrajovali jablko a opět jsme měli pod talířky kromě šupiny i stírací losy. Zase jako každý rok byl jeden výherní, tentokrát ne muž, ale jeho máma. Ať žije výhra dvacetikoruny pro štěstí:D
Já si na Vánocích nejvíc užívala svíčky, hudbu a hlavu tak trošku v oblacích. Dívala jsem se z okna a byla ráda, že jsme měli bílé Vánoce. Dokonce na Štědrý den padaly obrovské sněhové vločky. Přemýšlela jsem nad svou vysněnou představou, jak Vánoce prožít a zjistila jsem, že přímo 24. prosince bych Vánoce slavila úplně jinak než je doposud zažívám. Strávila bych je opravdu ideálně jen ve dvou v opuštěném srubu s krbem, v lese a v tichu. Den poté bych si pak užila s úplně celou rodinou a spojila tak ve dvou dnech svou samotářskou touhu s touhou po společnosti.
Den po Vánocích jsme navštívili mou rodinku ve vesničce, kde lišky dávají dobrou noc. Náš stromek nahoře vlevo je přírodní, dole pod ním menší stromek od babičky z města, uprostřed menší, ale tentokrát krásně nazdobený stromek od babičky z vesnice a úplně vpravo úžasný obrovský stromek rodičů. Který se vám líbí nejvíc?:)
Některé dárky jsem tento rok balila trošku jinak. Moc jsem se těšila až vyzkouším balení s kočičí tlapkou, která si hraje s klubíčkem. Jiné dárky jsem balila jako každý rok, jen jsem přidala popisky, které se týkaly daného dárku. Můj sen je balit dárky recyklovaně, tedy do látek, do novin, do starých balících papírů nebo třeba do něčeho vyrobeného. Možná někdy?:)
Doufám Milí, že jste si tyto Vánoce užili v mnohem větší pohodě a klidu než já. Já jsem strávila celý Štědrý den v bílé barvě, abych alespoň jeden den v roce nebyla celá v černém. Docela mi to pomohlo zklidnit se, vyrovnat se s tím, kde jsem a co dělám, a co všechno se tento rok událo. Alespoň jeden den jsem si dala pohov od práce, od školy, od přílišného přemýšlení a nakonec jsem si Vánoce v rámci možností užila. Ale stejně to neskutečně rychle uteklo, nemyslíte? 
Jak jste si Vánoce užili vy? Co jste zažili vtipného, příjemného a zajímavého? Jaká je vaše představa ideálních Vánoc?

Opět melancholická
s náladou Grinche

8 komentářů:

  1. Moc se mi libi tvoje predstava idealne straveneho Stedreho dne. Ja ho konecne tak zazivam. Sice ne ve srub, ale jen ve dvou s pritelem a musim rict, ze si to konecne uzivam. Mam na vsechno klid, pripravy si uzivam atd...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba jednou takový Štědrý den zažiju, haha až budu úplně stará!:) To ti trošku závidím, že máte takovou pohodu a klídek. Doufám, že i tvé Vánoce byly fajn:)

      Vymazat
  2. Ten Grinch, to je na moje triko, že? Jsem ráda, že si dala zimě šanci. Navíc si měla štěstí, že jsi je měla bílé... No a že sis je letos tak moc neužila? Vždyť budou další, ne? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Miši, popravdě mi to řeklo v té době jako ty asi čtyři pět lidí, nezávisle na sobě:D Tak mě to pobavilo:D:D:D Ale jo, nakonec jsem si na té zimě našla to, co jsem si pak užila. A ty Vánoce se daly, jen byly prostě nějak divné:D

      Vymazat
  3. Kdysi jsem měla o Vánocích představu podobnout tvé - zasněžený srub, praskající dřevo v krbu, romantika ve dvou. A teď jsem docela spokojená s tím jaké je mám - u nás v paneláku. Byla jsem ráda, že tu čtyři dny strávil syn, hráli jsme společenské hry, koukali na pohádky, povídali... Na Štědrý den přišla i moje máma (je už sama), opět jsme uspořádali popolední přípitek na schodech se sousedy... Tak nějak to plynulo jako vždycky a spokojeně... Jen volných dnů bych uvítala víc ;-) (no příští rok budou čtyři, jestli mne paměť neklame, tak se můžeme těšit :-))
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty volné dny byly tentokrát opravdu nějak krátké, mám pocit, že jsem stejně pořád pracovala:) Ale měli jste hezké Vánoce dle toho, jak je popisuješ:)

      Vymazat
  4. Koľko darčekov :) Verím, že si si vianoce užila a prežila si ich v kruhu tvojej rodiny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem byla nakonec se všemi přáteli i rodinou, i když to byl skoro týden "slavení":)

      Vymazat