neděle 18. prosince 2016

Vánoční dotazník a novoroční soutěž

Nemůžu si pomoct, ale mám pocit, že to neskutečně uteklo. Páni, za týden už jsou Vánoce! A já? Ještě válčím s dárky, ještě peču cukroví a jsem zase nějak v cuku-letu. Tento rok nestíhám kvůli bakalářce, ale díky vesmíre, že ji mám už (snad zdárně) odevzdanou. Konečně si začnu trošku ty svátky užívat, a proč ne třeba tématickým dotazníkem?:)
1) Máš ráda Vánoce? Proč ano, proč ne?
Vánoce v pravém smyslu a významu mám ráda. Nemám ráda shon, šílené nákupy, honbu za drahými a honosnými dárky, nervózní lidi a zbytečné žabomyší války a rozbroje. Mám však ráda setkání s rodinou a přáteli, dobré jídlo, pití, hudbu, filmy a taky lenošení. Mám ráda vánoční atmosféru, když nasněží a já můžu ležet v posteli, pít horké kakao a u sebe mít knížku. Mám ráda osvětlený vánoční stromek a tradice jako je třeba lití olova, pouštění ořechových skořápek nebo rozkrajování jablka. 

2) Zůstaneš na Štědrý den v pyžamu, domácím oblečení nebo se hezky a společensky oblékneš a upravíš?
V mé ideální představě bych zůstala celý den a taky večer v pyžamu. Kdybych žila sama jen s partnerem, tak bych si přála udělat absolutně líné, pohodové a lenošné Vánoce. Jen bychom jedli, pili, dívali se na filmy a zůstali klidně celý den v posteli. Ve skutečnosti se však ráno obleču do pracovního a celý den lítám jako blázen a večer mě pak čeká slavnostní "róba" a do puntíku přesně nalinkované slavení. Ach, ten rebel ve mně to těžce nese!
3) Jaká je tvá oblíbená vánoční vůně?
Miluji vůni dřeva, celkově mám nejraději přírodní vůně. Mám taky ráda vůni jehličí. Co teda vůbec nemusím, tak je vůně citrusů, skořice a celkově mi asi vadí všechny typické vánoční vůně. Jsem opravdu spíš venkovní čuchač a taky mi víc voní léto. V zimě ještě snesu nějaké vůně svíček nebo taky horkého alkoholu:)

4) Jaké je tvé oblíbené vánoční jídlo nebo pochoutka?
Už dlouho bych chtěla vyzkoušet vánočního kubu. Máte s ním nějaké zkušenosti? Připravujete jej? Co se týče toho, co mám ráda, tak jsem nudná, ale miluju bramborový salát - hlavně ten maminčin!:) Jinak vůbec nejím vánoční cukroví, stačí, že to peču. Nemám ráda klasickou rybí polévku a dělám si speciální mrkvovou, kterou mě a mamču naučila stařenka. Nemusím ani kapra, vždy si dám jen pidi kousek nebo si koupím lososa.
5) Oblíbená vánoční vzpomínka?
Mám víc příjemných vánočních vzpomínek, ale jedna z nich je nej. Ještě když jsem byla malá, tak se naše rodina vždy po rozbalení dárků scházela u stařenky v malém domku. Tam jsme celá rodina seděli, povídali, my děti si také hrály a běhaly kolem. Všichni se smáli, všichni si přáli krásné Vánoce a byli jsme jedna velká rodina. Rodiče, prarodiče, tetičky, strýčkové...taková idylka, kdy nás všechny milovaná stařenka sbližovala a my si díky ní užili to kouzlo Vánoc. Od té doby jsem takovou vánoční atmosféru snad nikdy nezažila...

6) Co děláš v zimě nejraději ?
Popravdě? Kdybych mohla, tak v zimě jen spím. Celou zimu bych prospala jako medvěd. Zimu opravdu nesnáším, vadí mi, pokouší se o mě nachlazení, nic nestíhám, dny jsou zoufale krátké a já jsem úplně rozhozená a rozbita. V zimě prostě nefunguju tak, jak by mi bylo milé.
7) Jaký film je v období Vánoc Tvým oblíbeným?
Upřímně nemám ráda pohádky. Je úplné minimum pohádek, které zvládnu shlédnout, zbytek nemůžu ani vidět ani slyšet. Mám ráda některé komedie, nevadí mi ani ty americké ani ty šílené a úplně na hlavu, a taky ráda občas mrknu na ohrané filmy jako Pretty woman, Láska nebeská a podobné. Sice ne všechny jsou vánoční, ale jsou ideální k odpočinku a relaxaci. 

8) Jaká je tvá nejoblíbenější vánoční písnička?
Nemám ráda koledy, pokud si nějaké pouštím, tak vždy v rockové nebo metalové cover verzi. Nesnáším taky písničky od Mariah Carey a podobné odrhovačky. Když slyším píseň Last Christmas tak mám chuť rvát si vlasy. Vlastně jak to tak píšu a čtu, tak jsem asi takový malý skřet a kazič příjemné vánoční atmosféry. Ale já se tak snažím být alespoň na Vánoce a hodná a milá!:D

A nejvíc teď miluju tuto:
Jak jste na tom vy a Vánoce? Jaká je vaše nejoblíbenější vzpomínka? 
P.S. Připravila jsem vám rychlou vánoční/novoroční soutěž. Cenou je kalendář - tento! Dostala jsem jej osobně i s podpisy autorů a chci udělat radost i někomu z vás. Stačí, když mi připíšete komentář s kontaktem na vás a můžete připsat třeba váš nejvtipnější nebo naopak nejdojemnější dárek a já mezi Vánoci a Silvestrem, zhruba 28. prosince vylosuji jednoho z vás, který tento osobitý kalendář získá!:)




6 komentářů:

  1. dafi.s@email.cz
    Napíši o dárcích z Vánoc roku 1981, bylo mi nějákých 13 let a chodila jsem do 7. třídy. U nás v rodině se tradovalo, že holka do života musí jít s výbavou...a ted si představte puberťačku co od mámy dostane pod stromečkem povlečení a od stejdy dostane kávový servis. Jasně, že jsem dostala i jiné dárky, ale s tenkrát jsem to obrečela, že už mě chtějí mít z domu :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ja sa na Vianoce zvykávam obliekať obyčajne až slávnostnejšie :) Tak, akoby som išla do spoločnosti s babami si sadnúť - teda chcem byť pekná, no zároveň nič prehnané.
    Inak môj najkrajší zážitok boli roky, keď sme mali psíka a zakaždým sme mali problém udržať ju aby nevliezla pod stromček a nevyťahovala svoje darčeky podľa čuchu. A keď sme jej dávali do misky rybie prsty aby aj ona papala na Vianoce to, čo my. A ešte naša mamka keď sme boli malé a mali sme so sestrou plyšákov, tak im dala vlastnú stoličku a ešte aj vlastný tanier s jedlom :D Proste najlepšia mamka na svete :)

    Ak by som sa mohla vrátiť aj k predchádzajúcemu komentáru, tak my tiež dostávame praktické darčeky do domácnosti a potom nejaké hovadinky čo chceme tento rok. Ja každý rok dostanem niečo ezoterické poprípade niečo s Kung-Fu motívom a potom niečo do domácnosti. Ale častokrát aj ja poviem mamke, čo chcem do domácnosti. Minulý rok som chcela panvice do budúcnosti, predtým sadu tanierov. A tento rok zas obliečky na posteľ s čínskym znakom


    sladeckova219@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  3. Nejsi ty Grinch? :-) Bod číslo 5, ten máme společný. Milovala jsem tu cestu k babičce, kdy sníh křupal a zářil a z komínů stoupal kouř vonící dřevem. Před dveřmi jsme zazpívali koledu a uvnitř se sešli s ostatními.
    Barthova.m@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. zoe.blue@seznam.cz
    Abych byla uprimna nemuzu si vybavit Vanocni darek ze ktereho bych si sedla na zadek tak aby mi to uvízlo v paměti. Zato teď jsem v balíku od bývalého přítele, ve kterém přišli dárky pro děti, našla nádhernou modrou růži úplně me to dojalo. Ač přemýšlím jak přemýšlím tak Martin byl opravdu jediný přítel, který když měl možnost rozmazlovat čistě jenom mě. Ač to nebyl chlap pro rodinný život. Tohle mi u nynějšího partnera chybí. No nebudu tu fňukat… Krasne svátky dámy moje

    OdpovědětVymazat
  5. Letosni Vanoce jsou velmi zvlastni. Marodime cela rodina, zjistili jsme, za Vanoce budou, i bez Stedrovecerni polevky, bez poslednich nepecenych druhu, ktere jsme proste vypustili. Zimni ladovka bila pohadka je uz taky fuc a my se snad zaciname pomaloucku uzdravovat.
    Kdyz neni nic horsiho.. loni manzel bojoval o zivot, to bylo nevesele.Pozehnany svatecni cas:-)
    Bohunka zavinac naiser tecka cezet

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně jste mi popsaly své Vánoce, děkuji!:)

    OdpovědětVymazat