pátek 18. listopadu 2016

Přeju si...

Tak jsem si uvědomila, že za měsíc a kousek budou opět Vánoce. Zároveň s chystáním, těšením se, sháněním dárků a plánováním překvapení pro všechny milé, je vyhlášeno nakupovací embargo. To znamená, že by si nikdo už neměl nic kupovat sám pro sebe a nechat to na "Ježíškovi", co mu pod stromek přinese.

Když jsem byla malá, tak jsem si vždycky poctivě psala Dopis Ježíškovi, pak jsem na dlouhou dobu přestala a k tomuto příjemnému zvyku jsem se vrátila až s mým mužem. Ovšem máme takové nepsané pravidlo, že si dopis nepíšu jen slovy, aby tento kousek papíru nevypadal spíše jako nákupní seznam. Svůj vánoční dopis si totiž kreslím. K obrázkům pak dodám popisky, vysvětlivky a mnohdy se opravdu pobavíme tím, co pod stromečkem najdu, protože ne vždy jsou všechny obrázky pochopeny správně.
Tento rok jsem si popravdě nechtěla přát nic. Tedy nic hmotného. Čím jsem starší, tak tím víc ocením hlavně klidné a pohodové Vánoce, bez kostí v krku, bez rodinných hádek a roztržek, s úsměvem a příjemnou atmosférou, kdy jsem všichni zdraví, spokojení a spolu. To je pro mě víc než všechny dárky dohromady. Taky miluju to, když můžu překvapit své milé. Myslím, že dárky pro druhé jsou pro mě mnohem větším obohacením než pro mě samotnou.

Kdybych si měla přát něco absolutně nereálného, tak bych chtěla velké Vánoce u jednoho stolu. Byla by tam moje rodina, rodina mého muže, rodina sestry, pár blízkých kamarádů, pár zvířecích mazlíčků a hlavně spousta legrace, her, vyrobených dárků a sdílení. To mi opravdu chybí. Zdá se mi, že ta moje rodinka je tak zvláštně rozkouskovaná, že díky tomu trvají mé Vánoce sice týden, ale nějak mi chybí to propojení a ten celek. Takový ten jeden domov, kam chcete patřit. Rozumíte mi?:)
Ale vysvětlujte to mému muži, milované sestřičce a lidem z rodiny, že byste nejraději nedostali nic a jen si užili společné chvíle. Vysvětlujte jim to, když já jim dárek dát chci. A tak mi nezbylo nic jiného než si opět udělat seznam vánočních dárků. 

Co bych si tedy hlavně letos přála?
- chtěla bych dárky, které budou hlavně vyrobené, domácí, přírodní a raději pro duševní obohacení
- samozřejmě nesmím zapomenout na knihy, na spousty knih, jak jsem řekla sestřičce - miliony knih!
- dále mě potěší věci na tvoření, věci na šití, věci na malování, na psaní a prostě na všechny ty činnosti, které mám moc a moc ráda
- ve výsledku mě však potěší všechno, je pravda, že toho místa už mám doma opravdu málo a chtělo by to nějakou očistnou kůru a spoustu toho vyhodit nebo poslat dál, ale dárky bych nikdy nedala!
Zároveň jsem ráda, že už jsem začala s nakupováním nebo spíš vyráběním dárků. Po třech letech jsem našla dárek pro muže, který jsem sháněla a lovila všudemožně. Samozřejmě nemůžu říct, co přesně to je, ale snad vám postačí informace, že tento dárek zatím zabírá celý pokoj, je naprosto úžasný, je to tak trochu dárek i pro mě a těším se, až vám ho po Vánocích ukážu. Pro rodinu a blízké pak chystám ještě jedno malé, velké, plánované, možná už trochu nečekané překvapení. A o toto tajné překvapení, které je vyloženě pro duši si můžeme dát i vánoční soutěž, ne?:)
Jak to máte s blížícími se svátky vy? Co si přejete najít pod stromečkem? 

Vánočně ladící



10 komentářů:

  1. hezké, skromné :-) já bych si k vánocům přála chlapa :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. No to je taky hezké přání!:) Tak doufám, že ho Ježíšek přinese!:)

      Vymazat
    2. Krásný duchovní seznam. :-)Mně bude k Vánocům stačit nějaká ta žena. ;-)

      Vymazat
    3. Děkuji:) No tak to je výzva, ne? Online seznamka?:D

      Vymazat
  2. Tento rok som doposiaľ nemala predstavu. Čo si budem priať. Ale potom som išla na aliexpress a asi som tam vykúpila všetko, čo sa dalo. Kúpila som si resp. Objednala 3 krásne vejáre nakoľko s nimi momentálne trénujeme a nemala som taký, no z tých 3 som si jeden nevedela vybrať. Potom zrkadlo v tváre Kung fu postavičiek čo som okamžite musela mať a ako posledné som si vybrala návleky na vankúše s čínskym znakom. Som absolútne úchvátená a mamina sa taktiež teší, lebo doposiaľ mi nemala čo dať ani k meninám. Nie to ešte k Vianociam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super, koupit si dárečky:) Taky to občas dělám sama, hahaha, ale já letos dostala opravdovou nálož:)

      Vymazat
  3. Já se přiznám, že taky moc nevím, co si k Vánocům přát. Mám asi všechno, co potřebuju (a spoustu věcí, které nepotřebuju ;-)). Samozřejmě uvítám knížky, ale jinak můj wish list zatím zahrnuje jen vonné olejíčky, aromalampu a případně kešu máslo.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaké knížky si nakonec Stáni dostala?:) Jéé kešu máslo bych chtěla taky:)

      Vymazat
  4. Letos poprvé za x let vím co chci najít pod stromečkem. Je to hmotná, krásná, neužitečná věc. Naušnice- kvalitní, nadčasové a navždy. Mám hodně bižu naušnic, ale takové ty, které by byly investicí, krásným kouskem a jednou i hezkým dědictvím, takové nemám.
    Jinak Míšo, tvůj sen o rodinné sešlosti u jednoho stolu moc dobře chápu. I já bych si to moc přála...takové to ala americké vánice, kdy všichni sedí u dlouhého stolu, podávají si brambory, překřikují jeden druhého atd.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náušnice jsou opravdu krásný dárek!:) Tak se pochlub, jaké si dostala:)

      Vymazat