neděle 11. září 2016

Když psaní přejde v žití

Poslední dobou nepíšu. Teda píšu, ale jen články a texty do práce, to momentálně vyčerpává veškerou mou psací kapacitu. A proč tomu tak je? Dala jsem si na druhý měsíc prázdnin, tedy srpen, takové malé soukromé předsevzetí - trávit co nejméně času doma a více žít. Myslím, že jsem to dodržela skvěle.

Za srpen jsem toho zažila opravdu spoustu. A vlastně za celé prázdniny. Dokonce se mi v srpnu povedlo omezit i swapování a často jsem se toulala lesem, přírodou, byla na zahradě nebo se procházela po místech v Brně, která jsem doteď neznala. Celou tu dobu jsem žila naplno a počítač zapnula ráno, udělala práci a ihned vypnula. Nedovedete si představit, jak moc to bylo úlevné. Nefotila jsem fotky pro blog, ale jen sobě pro radost, nepřemýšlela jsem, kdo co dělá a píše a uzavřela se ve vlastním světě. 


Myslím, že jsem takový malý restart potřebovala. Podařilo se mi částečně se zbavit strachu rychlé jízdy na motorce, zažila Masarykův okruh, ujeli jsme za den minimálně 160 kilometrů a já si to dokonce užila. Chodila jsem často a ráda s Kiwim a večerní běhání vyměnila za večerní několikahodinové toulání. Poprvé v životě jsem se vykoupala v rybníku a trávila čas s přáteli. Děkuji Mišulko, že jsem se díky tobě překonala! Překonala jsem tak opravdu spoustu svých strachů a obav.


Celé prázdniny jsem uzavřela úžasným víkendem na Čchi-kung kurzu a vnímala tak svobodu a volnost, kterou mi nikdo jen tak nevezme. Děkuji Hani, že jsi mi dala možnost tohle zažít! O tomto víkendu vám napíšu víc, až se mi všechny zážitky, myšlenky a dojmy usadí. 

Ani v srpnu nechyběla spousta dobrot. Mezi nimi hlavně sushi, ovoce, zelenina  a nové a chutné recepty. Vyzkoušela jsem zase pár nových dobrot, například rýžových zákusků, výborných čajů v čajovně a taky vařila, pekla a trávila čas se zpěvem v kuchyni. Taky si u vaření nebo pečení zpíváte?
Mimo jiné jsem byla i hodně na cestách. Dovolenou jsme bohužel zatím nestihli, možná to ještě do konce roku vyjde. Projela jsem alespoň místa, které mám kolem domu, v blízkostí mého bydliště a zjistila, že je tu taky krásně. Jako kdybych si to jinak než tímto zvláštním způsobem nemohla uvědomit.

O prázdninách jsem si přála zažít také dobrodružství a myslím, že jich bylo až až. K těm nejúžasnějším řadím piknik u rybníku, letní kino s vínem v pet láhvi, noční poležení na golfovém hřišti a sledování hvězd a toulání se opuštěnými a tajemnými místy.
Teď už se zase snažím dostat do pracovní a psací morálky a čeká mě toho tolik. Dopisuji bakalářskou práci, stihla jsem už generální podzimní úklid, chystám vydání další knihy, řeším reklamní kampaň a politické činnosti a k tomu všemu řadím do svého programu opět příjemné rituály, které mi dělají radost a slouží pro potěchu mé duše.
Jak jste si užili léto vy? Co jste zažili o prázdninách? Jak zvládáte návrat do běžného fungování?

Naprosto nová
Restartovaná

2 komentáře:

  1. Úžasné Míšo. Je čas pravovat a čas odpočívat. Jsem ráda, že sis čas odpočinku užila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Ano, je potřeba ty časy odlišit:) Užila až až:D

      Vymazat