úterý 5. července 2016

Šílené dobrodružství u moře

Tak jsem se konečně vydýchala, uklidnila a můžu snad klidně a objektivně napsat o víkendovém pobytu u moře. V první řadě se teda nejednalo o pobyt, ale spíš o takovou malou brigádu nebo spíš výpomoc. Kamarádka mi nabídla, že můžu jet do Itálie, kde se uklidí pár karavanů, slovy čtyři až pět, a pak se celý den koupe v moři. Kromě toho zaplacená cesta tam i zpátky a navíc dvě teplé jídla.
Nejdřív jsem přemýšlela s kým jet, protože sama jsem si opravdu netroufala. Samozřejmě prvně jsem se ptala muže, ale tomu se nápad se 14 hodinami v autobuse tam a se 14 hodinami v autobuse zpátky nelíbil. Nakonec jsem cestu nabídla své mladší sestře. Domluvily jsme se, vše naplánovaly a v pátek navečer měly vyrážet.

Doba odjezdu byla naplánovaná na šestou hodinu, vyjely jsme v osm. Cesta byla šílená, dlouhá a autobus krajně nepohodlný. V italském Ricione bylo 36 stupňů a lidi byli tak ochotní, že museli být nejspíš přehřátí. Nemluvě o hodině, kterou jsme čekaly než nám někdo řekl, co vlastně máme dělat.
Místo čtyř až pěti karavanů jsme jich uklidily přes deset. Přeji si, aby mě už nikdy nikdo v životě neoslovil paní uklizečko. Jak mě mohlo napadnout chtít si něco takového vyzkoušet??? Nově koupené čistící prostředky po minulých brigádnicích někdo vyhodil do koše, a tak jsme to zvládly jen s vlhčenými ubrousky - padlo celé balení! No a práci jsme měly hotovou ve 12 hodin.

Já jsem se už jsem těšila na moře. Myslím, že i s touto motivací byl můj úklid tak rychlý a myslím, že i pečlivý. Hlavně jsem jela na autopilota - musím a mizím!  Daly jsme si nejdřív oběd jako správní Češi, podával se totiž řízek a bramborová kaše. V tomhle počasí opravdu šílenost. No a pak následovala sprcha a už už vidina koupání. 
Ještě se mi nikdy nestalo, aby mě písek na pláži pálil do nohou tak, že jsem nemohla ani chodit a myslela, že budu mít minimálně spáleniny třetího stupně. Netrvalo však dlouho a byly jsme vyhozeny ze soukromé pláže a bylo nám oznámeno, že nejbližší pláž, kde si můžeme lehnout je "prý jen" 3 kilometry vzdálená.

Možná za to mohlo to slunce, možná únava z úklidu (chápejte, já normálně rukama nepracuju a chtěla jsem si to fakt zkusit), no a možná taky skoro 30stupňová teplota moře nebo odpadky, kam se člověk podívá, na vodě, pod vodou i všude kolem. No prostě sestra se sekla a náš strávený čas v moři byl necelých 50 minut.
Následovala naše první hádka v životě, scéna o tom, že už chce jet domů a mé rozladění z celého tohoto nepovedeného výletu, kdy jsem se rozhodla, že nemá cenu si před ní dupat a stát za svým. Některé hádky člověk fakt nevyhádá. Tak jsme se vydaly zpátky do kempu. Opět bych měla taktně pomlčet o tom, že jsme se na tom malém prostoru zvládly ztratit a dojít do jiného kempu, ale alespoň jsme si v obchodě koupily meloun a nějaké suvenýry pro blízké.

A pak nastala "nejlepší část" celého pobytu. Zhruba 6 hodin jsme čekaly v polním stanu, než přijede autobus z rána a odveze nás zpět domů. Myslím, že v autobuse už jsme prohodily jen pár nejnutnějších slov a obě si oddechly, že každá míříme do svého domova. Takto zbytečně jsem strávila první letní víkend a veškerá další dobrodružství, která by mě ještě mohla napadnout odkládám nejen na neurčito, ale spíše na nikdy! Nebudu lhát ani zastírat, že se mi to nelíbilo, že mi nebylo fajn a ani trochu jsem si to neužila. Že bych byla moc náročná?
Poznatky, které jsem zjistila během víkendu:
  • I za jeden víkend se dá poznat člověk tak, jak ho ještě neznáte. Možná pak bude nějakou dobu trvat než se s tím srovnáte a pochopíte.
  • Za tři dny jsem opět trpěla záchody bez prkýnek, v šíleném stavu a špínou, kam se člověk podívá.
  • Na cestu jsem si připravila 8 toastů. Domů jsem jich přivezla 8. Nějak mě tam přešla chuť.
  • Nechápu, že jsem někdy mohla nadávat na naše podzimní dovolené. Už mě nikdy nenapadne jet v létě k moři.
  • Naposledy jsem si někde stěžovala, že nezažívám žádné dobrodružství. Díky, už nechci. 
  • Nejlepší spolucestovatel je partner, na kterého jste zvyklí nebo vy sami. Nic jiného neriskujte.
  • V autobuse na zadní pětce se opravdu nedá spát. Obzvlášť tehdy, když se v noci probudíte a tam sedí nějaká cizí ženská a říká, že si ty nohy mám dát klidně na ni.
  • Po příjezdu jsem se svlékla a ještě na sobě měla nalepené kus igelitu, který se na mě přilepil v tom "zabordeleném" moři.
  • Když jsem přijela domů, tak se mi chtělo brečet, křičet, kopat do věcí a házet jimi okolo. Místo toho jsem spala skoro celé dva následující dny.
  • Dva dny poté jsem si pustila film Účastníci zájezdu. Po shlédnutí jejich čistého moře, ve kterém byli všichni tak dlouho! jsem film musela vypnout.
  • Vím, že nic podobného už nikdy nepodniknu a budu si vážit toho, co mám. Pohody, klidu a svého domova!:)

Zažili jste někdy něco podobného, šíleného nebo ještě horšího? Co vy a letní dobrodružství?
Rozladěná

8 komentářů:

  1. Cizí neštěstí pobaví :-) Naprosto souhladím s větou Už mě nikdy nenapadne jet v létě k moři. Proto jsme byli u moře letos v dubnu a v srpnu jedeme do Holandska.
    Ale jinak-člověk má zkusit všechno, aspoň si váží toho co má.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Miši, snad se tím budu taky bavit, ale asi až po letech:) Tak si hlavně Holandsko užijte, já už se také těším na podzimní romanci u moře:) Je to jak říkáš - člověk si opravdu potom váží domova:)

      Vymazat
  2. Ja som bola na dovolenke v ricione 2x, v lete a dokonca v kempe 😃 boli sme 4 kamosky, isli sme busom, co suhlasim ze nie je najpohodlnejsia vec na svete ale zvladnut sa to da 😊 a bola to najlepsia dovolenka. Milujem ked ma piesok pali pod nohami, lebo potom ma caka more ktore krasne osviezi 😉 a tie sukromne plaze su aspon udrziavane a ciste, za smiesny poplatok sme sa tyzden valali na lehatku a nemuseli sme byt medzi odpadkami na verejnej plazi.. (viem ze na vikend to nie je ale je rozdiel dovolebkovat a pracovat).. holt kazdy mame ine predstavy o dovolenke a teraz ked som starsia tiez preferujem opusene plaze a zatoky nie tie plne ako v ricione. Ale super spomienky mi ostavaju.
    P.s. zachody bez "prkna" su z hygienickych dovodov... v zahranici celkom bezna vec.. v aziii mas len fieru v zemi a si rada ze si rada 😂
    Taketo zazitky lrn zocelia a lotom ta uz nic len tak lahko neprekvapi 😊

    7bluedots.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jste byly dobrá parta holek, ta to muselo být fajn:) No já moc tomu létu neholduji, nevím co mě to napadlo vyjet někam v takovém horku:) Jinak my jsme byly taky na soukromé pláži a teda čistota opravdu nic moc. Jinak místo těch záchodů už mám radši jen takové šlapky a tu díru, protože nad ten záchod mi nejde si nějak pohodlně čupnout:D Já bych se popravdě bez podobných zážitků i obešla:D

      Vymazat
  3. Já jsem poprvé na dovolenou jela minulé léto. Kvůli českému návalu v Chorvatsku a Itálii jsem mámu donutila jít do novinky - Slovinsko. Jezdí tam Čechů méně, za celých osm dní jsem tak potkala jen jednu bohatou rodinku (bydleli v Grand Hotelu, kam jsme směli jen do bazénu a na večeře). :-D A moře bylo čisté, místy teda taky špinavé, ale čisté v zónách ohraničených provazy sítěmi? A bylo tam také teplo, ale fakt krásně. Cestu tam jsme měli na devět hodin, taky jsme se moc nevyspaly s mámou. A ráno nás vyhodili a že šest hodin čekáme, než se nám uvolní pokoj v hotelu. A cestou zpátky jsme zase čekali deset hodin venku. než nám přijel bus. Ale to se dalo, protože jsme většinu z toho strávili u bazénu. A letos letíme do Bulharska, tak jsem zvědavá. :-)

    Tak snad příště bude lépe. Já začala letos dělat rukama hodně, tak kdoví, jestli bych se tam taky nezhroutila. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slovinsko mohlo být fajn, já pořád toužím po Rumunsku, to mi asi nikdo nevymluví:) Jak tu vaši dovču popisuješ tak to musel být teda zážitek:) Hlavní je, že jste se měly fajn, že se vám tam líbilo a hlavně jste si užily i tu vodu, kterou já miluju a nemůžu bez vody být:) Myslím, že se zamyslím nad pernamentkou do fitka, i když tam mě zase odrazuje ten chlór, no tak nevím nevím:) Tak si užijte Bulharsko a dej vědět, jak tam bylo:) Já věřím, že naše klasická podzimní dovolená se letos už musí vydařit:)

      Vymazat
  4. Ahoj Míšo, zdraví Hanka z Norska. Po přečtení tvého článku jsem vděčná za tu zimu tady :-). V Itálii u moře jsem byla jen jednou, daleko více se mi líbí v Dolomitech. Jinak v Rumunsku jsem byla dvakrát, je to úžasná země. Jednoznačně doporučuji. Až se uvidíme, ukážu ti fotky a povykládám. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jestli ti tvoji známí spali někde v horách, tak ta klec určitě smysl měla. Ale já předpokládám, že bys chtěla spíš cestovat po městech. Mě se atmosférou moc líbilo město Brašov. Jinak na toho pejska by piškoty asi nezabraly, protože mě zákeřně napadnul zezadu :-). Vtipné bylo, že můj brácha byl na tom stejném místě o rok dřív a přesně tenhle pes ho taky ohrožoval. Ale brácha ho přetáhnul klackem po zádech a zahnal ho. Tak mi to asi pejsek vrátil i s úroky ;-). Hanka

      Vymazat