úterý 5. července 2016

Dotazník pro milovníky jídla

Řadíte se mezi gurmány a milujete jídlo nebo je to pro vás jen nutnost? Já osobně ráda vařím, ráda peču a ráda ochutnávám nové věci. S jídlem, hlavně tím pravidelným je to u mě trochu problém. Často nemám na nic chuť, často nemám ani hlad. A to hlavně, když toho mám moc, když jsem ve stresu a když nestíhám. Vím, je to špatně. Tak zároveň s tímto dotazníkem slibuji slavnostně nápravu!:)
1) Jaké máš ráda ovoce a které moc nemusíš?
Absolutně nejvíc miluju meloun a v létě se neustále omelounovávám. Pak mám ráda banány, jahody a hrozny. Nemusím třeba grep, i když se po něm skvěle hubne. A mám alergii na ananas:)

2) Jakou máš ráda zeleninu a kterou moc nemusíš?
Nejraději mám rozhodně rajčata. Nemusím často papriku (opět skvělá věc na hubčo). Od malička miluji dušenou zeleninu - mrkev, petržel, celer, to bych mohla pořád.

3) Chutná ti cibule nebo česnek?
Ne! Ani jedno syrové nesním. Jediné, kde mi cibule a česnek nevadí je u vaření a u pečení, třeba masa.

4) Jíš ryby?
Ano i ne. Ryby si vybírám. Na Vánoce si občas dám kousek kapra, mám ráda lososa a sním tuňáka v konzervě. Tím u ryb končím:)

5) Máš ráda dorty nebo cukroví?
Bohužel ne. Nesnáším máslové krémy a suché těsto. Mám ráda čokoládu, mléčnou a obyčejnou. Z dortů snesu maximálně medovník a maminčin oříškový dort. Z cukroví vždy svému muži vypiju koňak ze špičky.
6) Chodíš do restaurací?
Myslím, že vcelku pravidelně. Výročí, oslavy, narozeniny, posezení s přáteli. Užívám si to:)

7) Tvé nejoblíbenější sladké jídlo?
Zapeklitá otázka, protože sladké jídla nemusím. Jednou za čas si dát krupicovou kaši. Jednou za rok si dám buchtičky s krémem a jednou za rok si dám nudle s mákem. Ale šťastně přežiju i bez toho:)

8) Tvé nejoblíbenější slané jídlo?
Dříve to byly jednoznačně halušky s bryndzou. Dnes je to spíš kuřecí steak s grilovanou zeleninou, zeleninový salát s krutonky anebo různá vegetariánská jídla. Čím dál víc přecházím k zelenině, zdravé stravě a maso mi pomalu, ale jistě mizí z jídelníčku.

9) Jídlo, které ti vyloženě nechutná?
Nesnáším tlusté maso. Nemám ráda vnitřnosti, jen když to píšu, tak se mi nadavuje:D Nemůžu ani cítit ani vidět jídlo ze zabijačky..a myslím, že dál bych už ani nepokračovala:)

10) Tvá nejoblíbenější polévka?
Miluju krémové a husté polévky. Kulajda, fazolová se smetanou, italská rajská nebo třeba dýňový krém.

11) Jaká jídla nejčastěji vaříš?
Hodně často vařím rychlá a lehká jídla. Často také bez masa. Takže zeleninové placky, sójové maso, robi, seitan, tofu. Saláty, krémové polévky, rýži s přílohou nebo také těstoviny na milion způsobů. Čím dál méně vařím brambory. Za poslední měsíc jsem je měla tak čtyřikrát.
12) Máš nejraději snídani, oběd nebo večeři?
Mám ráda snídani, když se na ni můžu těšit už večer. Oběd mám většinou v cuku letu. Večeři si pak užijeme společně s mužem. Mnohdy u filmu, u telky nebo u povídání.

13) Bylo ti někdy po nějakém jídle špatně?
Ano, docela nedávno jsem se otrávila z mořských plodů. Už je opravdu nikdy nechci ani vidět!

14) Tvá nejoblíbenější sladkost?
Čokoláda, pak také zmrzlina, oříšky a všechno pistáciové.

15) Oblíbená příchuť zmrzliny?
Haha, pistáciová, cookies, vanilková a vaječný likér nebo špička. Nesnáším karamelovou a jogurtovou. Nemám dokonce ráda ani ovocné. A co nemusí už vůbec je čokoláda na nanukách, oždibuji i magnum a dávám to muži a nejím to.

16) Nejoblíbenější nápoj?
Mám ráda ovocné koktejly, zeleninové smoothie a obyčejnou vodu. Když má člověk opravdu žízeň, tak voda je opravdu nej nej nej:)

17) Máš nějaký zvláštní jídelní zvyk?
Ráda si všechno jídlo hezky chystám na talíř, fotím, sdílím a občas se na něj i jen tak dívám:) Často z jídla dělám vzkazy nebo obrázky:)
18) Co bys nikdy neochutnala?
Nikdy neříkám nikdy, ale nechtěla bych ochutnat psa, koně, klokana, pštrosa a další zvířátka. Ráda bych se zbavila i své občasné stálé chutě na maso. 

19) Nejexotičtější věc, kterou jsi ochutnala?
Možná šneci, cvrčci...a to bude asi tak vše:) A ještě granule:D Musím vědět, zda se má můj pejsek dobře:)

20) Kdybys po zbytek života mohla jíst jen jednu věc, co by to bylo?
To je jasné - meloun!:D
Doufám, že si tento dotazník také vyzkoušíte (Dani - ty určitě musíš, zajímá mě to!) a pak mi dejte odkaz nebo přímo odpovídejte do komentáře. Pokud vám dotazník přijde moc dlouhý, tak mi alespoň napište, jaké je vaše oblíbené a jaké neoblíbené jídlo?

Vychutnávačka

6 komentářů:

  1. To je krásný dotazník, snad si ho udělám taky :-) Já miluji lasagně a nesnáším držťkovou polévku, i když jsem ji nikdy neochutnala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si ho udělej Miši, jen jsem u něj dostala hlad:) Dršťkovou jsem taky neměla a nikdy mít nebudu:)

      Vymazat
  2. Když musím, tak musím :-D
    http://danfinka.blogspot.cz/2016/07/dotaznik-o-jidle.html

    OdpovědětVymazat
  3. 1) Jaké máš ráda ovoce a které moc nemusíš?

    Nejvíc mám ráda maliny (protože voní), broskve (protože mi připomínají léto), černý rybíz (protože má specifickou chuť) a hrušky (protože zbožňuju, jak mi šťáva teče po bradě :-D )
    V zimě mám ráda pomeranče (ale jen ty velké s tlustou kůrou) a mandarinky (malé s tenkou slupkou :-) ), nebo čerstvý ananas.
    Nemám moc ráda jablka, protože to bylo celá léta jediné ovoce, které jsme doma měli. :-/

    2) Jakou máš ráda zeleninu a kterou moc nemusíš?

    Mám ráda rajčata a papriky, ale dušenou sním jakoukoliv.
    Jen nemám ráda ředkvičky, kedlubny a mrkev v syrovém stavu.
    Jo, a batáty mi teda taky opravdu nechutnají!

    3) Chutná ti cibule nebo česnek?

    Chutná. To ale neznamená, že se tím láduju. Kam cibule a česnek patří, tam to také sním, nevyhýbám se tomu.

    4) Jíš ryby?

    Jím, ale moc často se u nás doma nedělají.

    5) Máš ráda dorty nebo cukroví?

    Mám ráda lehké ovocné dorty z tvarohu, smetany, s želé .. nemám ráda máslové krémy.
    Cukroví mám nejradši suché, obalované v cukru nebo linecké (bez krému a čokolády).

    6) Chodíš do restaurací?

    Velmi málo. V průměru tak jednou do roka.

    7) Tvé nejoblíbenější sladké jídlo?

    Jelikož jsem sladká, mám ráda téměř vše.
    Zbožňuju peciválky, nudle s tvarohem, buchtičky s krémem, kynuté knedlíky, ..

    8) Tvé nejoblíbenější slané jídlo?

    Mám spoustu oblíbených jídel, chutná mi skoro všechno.
    Člověk mě uctí spíš obyčejným jídlem než specialitou.
    Koprovka, játra na smetaně, svíčková, segedín, těstoviny, špenát, kapusta, luštěniny, .. :-)

    9) Jídlo, které ti vyloženě nechutná?

    Nejím nic ze zabíjačky.

    10) Tvá nejoblíbenější polévka?

    Kyselka (kulajda), zelňačka a česnečka.
    Moc polívková nejsem (nesním potom druhý, takže když polívka, tak jako hlavní chod a hodně! :-) ).

    11) Jaká jídla nejčastěji vaříš?

    Obyčejná, viz otázka č. 8. :-)

    12) Máš nejraději snídani, oběd nebo večeři?

    Nejdůležitější je pro mě snídaně, bez ní jsem velmi nevrlá. :-)

    13) Bylo ti někdy po nějakém jídle špatně?

    Určitě, ale to bylo spíš z přejedení se. :-)

    14) Tvá nejoblíbenější sladkost?

    Sušenky.

    15) Oblíbená příchuť zmrzliny?

    Jogurtová a kávová.
    A potom prakticky jakákoliv jiná krom čokoládové a mátové.
    Ale nejsem moc zmrzlinová. :-)

    16) Nejoblíbenější nápoj?

    Voda.
    Čaj (ovocný k sušenkám, bylinkový na běžné pití).

    17) Máš nějaký zvláštní jídelní zvyk?

    O žádném nevím, ale dřív jsem každé sousto 40x přežvýkávala.

    18) Co bys nikdy neochutnala?

    Stále se bráním mořským plodům, nelákají mě brouci, červi, opičí mozky, nic takového.

    19) Nejexotičtější věc, kterou jsi ochutnala?

    Granátové jablko, kaki, nashi. Nechutná mi to. Naše je naše. :-)

    20) Kdybys po zbytek života mohla jíst jen jednu věc, co by to bylo?

    Rohlík s máslem a se solí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se sem nasomruji :-D
      Bohunko děkuji, aspoň vím o tobě zase víc :-)

      Vymazat