čtvrtek 28. července 2016

7 nových knih pro mou duši

V poslední době se ke mě dostalo opět několik zajímavých knih a já už teď vím, že se k nim budu vracet. Doma mám zatím jen Kouzelné mapy, zbytek jsem měla půjčený, z knihovny, od přátel nebo ji měla doporučenou, kousek si přečetla v knihkupectví a teď po těchto knihách toužím.
1) Kouzelná mapa - Colette Baron-Reid
Tuto knihu jsem dostala od mé milované Haničky a začala jsem ji číst hned první den. Kniha je o tom, že v životě má každý z nás určité místa, situace a zážitky, které třeba hned nechápe, neví k čemu vedou nebo proč se staly. Když si však všechny tyto důležité milníky zakreslí do mapy, tak zjistí, že všechno dává smysl. Kouzelná mapa je něco jako návod, jak svůj život správně uchopit a žít šťastně. Chtěli byste vidět mou kouzelnou mapu? Už ji mám nakreslenou!:)
2) Hledět do slunce a tančit - Joseph M. Marshall III.
Tuto knihu mi doporučila kamarádka, já jsem zatím četla anotaci a recenze. Zatím knihu sháním a moc se na ni těším. Vypráví o návratu k přírodě, o odhodlání, souznění s okolím a také moudrosti a schopnosti přežít. Kniha je protkána indiánskými příběhy na kterých však můžeme mnohé pochopit. Tuto knihu musím mít brzy doma!
3) 101 strategií, jak se nezbláznit v šíleném světě - Arnold a Clifford Lazarus
Tuto knihu jsem měla půjčenou z knihovny a rozhodně ji chci vlastnit!:) Popravdě má dost hloupý a komerční název, ale kniha je úplně jiná. Najdete zde rady, jak se opravdu nezbláznit, jaké mohou existovat způsoby uvolnění, zklidnění i pochopení. Zároveň jsou zde popsány možné psychoterapie, které člověka potěší a uleví jeho duši.
4) Muřinoh a Krchomilka - Milan Valenta
Jak nemám ráda běžné pohádky, ale takové ty jiné, tak tahle kniha přesně zapadá do mého oblíbeného tématu. Pohádka Muřinoh a Krchomilka nejsou jen tak obyčejnou pohádkou. Vyprávění je mírně strašidelné, taky úsměvné a hlavně tak zvláštní až divné, až je to hezké. Takové malé milé hřbitovní pohádky. Knihu také sháním domů.
5) Co víme o smrti - Miroslav Sígl
Nemůžu si pomoct, ale téma smrti mě opravdu zajímá. Do této encyklopedie jsem směla pouze nahlédnout ve studovně knihovny a už teď vím, že ji potřebuji mít doma a přečíst celou. Člověk se zde velmi příjemným, nikoliv smutným, trýznivým nebo morbidním způsobem dozví veškeré odpovědi na otázky, na které se nemá koho zeptat. 
6) Lékárnička pro duši - Ruediger Dahlke
Jakmile vidím slovo lékárnička, tak to doma musím mít!:) Tato kniha obsahuje množství informací o cvičení, meditacích a také alternativních postupech, jak vyléčit nejen své tělo, ale hlavně duši. Kniha se věnuje duševním škobrtnutím, krizím a problémům, které člověk potřebuje vstřebat a déle zpracovávat. Je psána s nadhledem, ale zároveň mírně odborně. Za mě palec nahoru a knihu také sháním.
7) Dobrého člověka těžko najdeš - Flannery O´Connorová
O této knize jsem dříve četla pár recenzí. Poté jsem z ní náhodou slyšela jeden příběh a už teď vím, že potřebuji víc. Už jsem si ji vyhlídla v knihkupectví, ale možná se mi podaří ukořistit ji v bazaru knih. Příběhy od této spisovatelky jsou reálné, mnohdy ale šokující, trošku morbidní a rozhodně neobyčejné. Pro mě je také úžasné, že celý příběh čekáte šťastný konec a příběh skončí absolutně šílené, tragicky, smutně, děsně a hrozně! Je to opravdu kniha plná roztodivných emocí.
Máte také nějaké knihy, které vás zaujaly a doporučili byste je ostatním? Jsem jedno velké ucho!:D

Čtivá, poté divá



9 komentářů:

  1. Z těhle jsem ještě neslyšela ani o jedné. Já se teď o víkendu konečně dostala k velkému "hitu" Zázračný úklid. Bylo to docela zajímavé, ale asi se tím řídit nebudu, na to nemám :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Neslyšela jsem ani o jedné, ale jednička a trojka zní zajímavě! :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já myslela, jak to budou profláknuté knihy:) Tak super, že jsou novinkou:)

      Vymazat
  3. Tvoji mapu chci určitě vidět :-) První knihu bych chtěla taky vlastnit, vlastně i třetí a sedmou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, vyfotím a nahraju:) Haha, já budu spokojená až budu mít všechny:D

      Vymazat
  4. Moc pěkný výběr! Z prezentovaných knih jsem četla jen Dobrého člověka těžko najdeš - a taky se mi moc líbila, autorka prostě umí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Všimla jsem si, že má ještě něco jako další díl, na tu si myslím taky:)

      Vymazat
  5. 2...A když přijdete za šamanem s nějakým problémem, zeptá se Vás, kdy jste naposledy zpívali a tančili. Nevíte? Tak se nedivte, že jste nemocní. :)

    OdpovědětVymazat