pátek 8. července 2016

3 vysněné cestovatelské cíle

Jak jste na tom s cestováním? Já jsem na cestách vcelku hodně, někdy na cestách i pracuji, píšu nebo se učím. Hlavně ale jezdíme po ČR. Už jsem si kvůli tomu koupila i turistický deník, abych mohla sbírat známky a tak si uchovat místa, která jsem navštívila.
Rumunský hrad Bethlen
Jsem s tím, kde žiju spokojená. Tedy se zemí, kde žiju. Česká Republika mi nijak nevadí, líbí se mi tady. Miluju naše lesy, mám ráda naše památky a dokonce se ráda toulám tajemnými místy, která tu máme. Jediné, co mi chybí je moře. Pak už by to tady bylo úplně ideální. 

Přemýšleli jste někdy nad vysněným místem, které byste rádi navštívili? Já o svých cestovatelských snech přemýšlím vždy v létě, vždy o prázdninách, vždy, když jsem zrovna doma a žádná blízká cesta není na obzoru. Nakonec jsem svůj dlouhatánský seznam zkrátila jen na tři největší tužby a přání. Tady jsou:


1) Rumunsko

Nebudu zastírat, že v tom tak trochu nemá prsty můj milovaný Vlad:) Samozřejmě, že bych chtěla navštívit zemi, kde žil, kde vládl, kde nechal své kořeny a kousek sebe samotného. Rumunsko mě také láká svými pověstmi o upírech, památkami v čele s hrady a zámky, krajinou plnou lesů a hor. Čím jsem starší, tím víc toužím po turistice, toulání se horami a romantickým dobrodružstvím v srdci cizí země. Jsem jako malá, fakt! A pak tu budu zase brečet, že tam nejsou hezké záchody, že mi byla zima nebo že jsem si zlomila nehet. Haha!:D Na Rumunsku mě táhne i určitý adrenalin, protože tuto zemi spoustu lidí odsuzuje, povídají se o ní strašidelné povídačky a mě to nebezpečí láká. Chtěla bych vidět a hladit si i divoké koně, pak bych oželela i nějaké to setkání s medvědem.
2) Indie a Indonésie
Kolébka jógy. Je to jasné. Indie, Indonésie, Bali, Srí Lanka....místa, která by potěšila hlavně mou alternativní duši. Ráda bych si užila místní atmosféru, vyzkoušela má oblíbená indická jídla z obyčejných a těch nejlevnějších surovin. Ráda bych jen tak seděla a meditovala, pak jedla a pak samozřejmě milovala. To vše k těmto zemím, alespoň v mé hlavě a představách, patří. Chtěla bych zde cvičit jógu, toulat se po místních stezkách, navštívit chrámy, vyzkoušet spoustu nových věcí, poznat místní šamany a hlavně nalézt svůj vnitřní klid a vnitřní mír.

3) Jižní Amerika
Moc ráda bych navštívila tuto "odvrácenou" část světa. Peru, Paraguay, ale i Ekvádor nebo Uruguay. Tato místa mě lákají svou kulturou, historií a také šamanismem, léčitelstvím a občas taky šílenými, a pro nás poněkud nepochopitelnými, zvyky a tradicemi. Tato místa mě lákají také kvůli rostlinám, zvířatům a v neposlední řadě bych chtěla strávit nějaký čas v pralese. Samozřejmě bych se tam sama zbláznila, měla hrozný strach, byla zoufalá, ale myslím, že pak už bych zvládla naprosto všechno. Klidně i sednout si sama do restaurace a sama si objednat a zaplatit!:D Hlavně bych chtěla v těchto místech ochutnat jídlo, vyzkoušet šamanské rituály, ještě blíže se setkat se svým šamanským zvířetem a užít si naprosto ohromné sny i bez podpůrných látek. No prostě zase moje ulítlá představa o těchto místech!:D 

Jaké jsou vaše cestovatelské sny? Na jakém nejkrásnějším místě jste byli? A kam se chystáte?

Sedící doma
(zatím)



9 komentářů:

  1. Mě moře nechybí, ale to už o mně víš :-) Naši vlast miluji. Úplně nejvíc Zbirožsko, Křivoklátsko, okolí Berounky...není to jen o krásné krajině, ale i o lidech, protože tam mám nejvíc kamarádek, kamarádů...u mě je vše hodně o lidech, proto mě ta cizina neláká, protože tam nikoho nemám, neznám, na jazyky jsem blbá (mám matematickou hlavu). Když už jsme u těch lidí, tak dalším oblíbeným krajem je Moravské Slovácko ♥ nejlepší kraj, ve kterém jsem kdy bydlela.
    Když už cizinu, tak bych ráda do Francie, do Provence na motorce. To je takový sen, který si hýčkám a asi jediný nadějný, že by se snad jednou splnil.
    Jinak kdysi v pubertě jsem prahla po Japonsku, měla ho dokonale nastudované. Nyní je to spíš Indie...a Mexiko...Jihoameričtí indiáni...Pro ty barvy, umění, tvorbu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vím:) Ale co náš mořský swap?:D TO je přece s láskou k moři, ne?:D Tu matematickou hlavičku ti závidím. Já mám hlavu nejspíš na blbosti a občas na klobouk nebo čepku:) Mě právě láká ta vidina samoty anebo poznání nových lidí. Moravu miluju taky, jako správný Moravák:D Ta Francie na motorce zní dobře...projíždět na motorce polem plným levandulí:) Mě Japonsko dřív zajímalo kvůli chrámům, budhismu a samurajům. Dnes už taky spíš ta Indie:) No a indiáni - tam někdy opravdu musíme!:)

      Vymazat
    2. Tak jako správný Rak tu vodu miluji, obdivuji velké vodní plochy (ale nevlezu tam) A mořský swap je spíš o té Malé mořské víle, o tom příběhu...o tak trochu jiné pohádce :-) Taky o teplu a slunci, kterého mám stálý nedostatek :-D

      Vymazat
  2. Zdraví zase Hanka :-). Míšo, máme stejné cestovatelské sny, já už si první dva splnila. Rumunsko je pro cestovatele naprosto bezpečná země, jediné nebezpečí jsou divocí psi (sama jsem se vrátila s prokousnutým lýtkem, po kterém následovalo očkování proti vzteklině :-)). A pak jsou samozřejmě nebezpeční medvědi, to bys ale musela do přírody a stejně je vzácností je potkat. Jinak v tom Rumunsku fakt to tajemno je. Opravdu se mi tam moc líbilo. Z Jižní Ameriky by se mi líbilo vidět Patagonii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, ahoj Haní!:) Ach jo, no jsi napřed:) O divokých psech jsem taky četla a nepomohl by sáček piškotů?:D Známí v Rumunsku právě byli minulý rok a říkali, že museli mít stan postavený v nějaké kleci, kvůli těm medvědům, tak si říkám, jak to opravdu je. To tajemno mě opravdu moc láká, ale sama se tam nejspíš opravdu nevypravím:) Ta Jižní Amerika už mě drží docela dlouho, dokonce jsem tento rok mohla jet, ale zatím nemám oslíčka otřes se, tak možná časem. Třeba bych si nějakého mohla přivézt z Rumunska:D

      Vymazat
  3. Norsko, Island, Gruzie (zamilovala jsem se do nabídky jedné CK ;-)), Skotsko, Irsko, Pobaltí - a to vždycky do hor nebo alespoň někam do přírody (v Pobaltí hor moc není :-D). Nějak mne nelákají jiné světadíly a města. Ale třeba to Rumunsko nebo i Bulharsko - hory bych brala.
    Letos jsem se nechala manželem přemluvit na Albánii (hory) autem. Trochu se bojím...
    O turistickém deníku na turistické vizitky jsem tak uvažovala. Ale pak jsem usoudila, že stačí turistické známky, co vozíme ze všech výletů (máme i polské a ukrajinské). Když jsme tuhle instalovali v předsíni další "nástěnku", na které je věšíme, tak můj statisticky založený manžel spočítal, že v turistických známkách máme uloženy asi 4000 Kč ;-) (ovšem taky mnoho krásných vzpomínek, které jsou penězi k nezaplacení).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky máš krásné sny Stáni:) No já nějak s tím turistickým deníčkem zaostávám, měla bych na tom máknout a trošku sbírat:)

      Vymazat
  4. Máš krásné sny, nicméně to setkání s medvědem bych si radši nechala ujít :) Mně by se zase líbily bílé pláže Dominikánské Republiky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) No snad medvěda potkám vždycky jen v Zoo:) Jinak ty bílé pláže by se určitě líbily i mně:)

      Vymazat