středa 22. června 2016

Tetování - jste pirát, prostitutka nebo vnímáte svou duši?

Tak schválně! Mrkneme se dnes na ožehavé téma tetování? Tetování je pro mě životním stylem, něčím lákavým, zajímavým a tajemným. Je to pro mě malování, kreslení, vymýšlení, fantazie a taky duševní záležitost. Odmalička jsem si malovala a kreslila tužkou, propiskou a fixami po rukou a vlastně i po celém těle. Taky jsem milovala tetovačky ve žvýkačkách, které jsem si samozřejmě nesměla tetovat!:D
Pírka mě v životě hodně provází a měla bych k nim několik příběhů. Bohužel je dnes má tolik lidí.
No a opravdu to nedopadlo tak, že jakmile odbyl 18tý rok, tak bych skočila do tetovacího salonu a ven vylezla jako milý pan Franz. Dokonce to dopadlo tak, že nemám vůbec žádné tetování. Taky se divíte? A to mám kolem sebe nespočet mých milých, kteří mě na tetování lákají, sami mají kérky a nechybí mi ani doporučení na super tatéry - třeba Lukyho ZDE. Ale já vám řeknu 4 hlavní důvody, proč tetování nemám.

Kdybych si volila motiv, tak by se mi líbilo mé šamanské zvíře - divočák.
1) Hrozně mi vadí splývání s davem a nechci tedy mít něco, co má každý. Nelíbí se mi, že si lidé vybírají podle katalogu a ne podle svého duše a cítění. Nedovedu si představit, že bych na svém těle měla obrázek, který má nebo můžou mít další tisíce lidí.

2) Jsem opravdu "kvalitní" blíženec a k tomu patří i má velká nerozhodnost. Bohužel to, co se mi líbí dnes, tak se mi nelíbí zítra. Jsem si jistojistá, že ihned po natetování obrázku bych jej už nechtěla a měla chuť si useknout třeba ruku:D

3) Baví mě snít a představovat si, co vše bych chtěla mít natetované. Každý den tento plán měním, kreslím a a fantazíruji. Vím, že pokud se nestane něco "velkého", tak zůstanu bez tetování, ale s velkým obdivem, touhou a nadšením z něj.

4) Je to nafurt. To mi hrozně vadí, sice jsem čím dál větší konzerva a mám své oblíbené věci a u nich ráda setrvávám. Ale u tetování je to u mě zatím jinak. Nechci mít stigma, něco co nezměním a s čím se třeba nedokážu sžít.

Popravdě vůbec nechápu ty ostatní důvody, kterými se ohánějí ostatní. Mezi nimi například, že tetovaný člověk bude vypadat směšně až bude starý. To by člověk nemohl dělat nic, kdyby myslel pořád jen na vzdálenou budoucnost. Taky nesouhlasím s názorem, že tetovaní byli jen piráti a prostitutky, tak někdo musel být první, ne?:D No a mezi legrační důvody patři i věty jako Co když přibereš, shodíš, co s tetováním, Jak se na to budou tvářit tvé děti, kterým to zakážeš, Myslíš, že tě pak bude nějaký kluk chtít, Nevezmou tě do práce, Všichni si budou myslet, že si utekl z vězení a další bububu názory:)

Pro mě je tetování také uměním. Líbí se mi lidé, kteří si své tetování navrhnou a namalují sami. Mám ráda, pokud věci dávají smysl a potetovaný protějšek mi dokáže říct svůj příběh a říct, proč dané tetování má a co znamená. Nemám ráda čínské znaky s významem kuřecí polévky, nemusím ani anglické citáty, když jsme Češi a nechápu spoustu dalších tetování. Za to se mi ale líbí symbolika, oslovují mě mayské tetování a také barevné čmáranice a tak trošku underground tetování.
Srdce mě táhnou odjakživa!
Ovšem s mými nepřekonatelnými důvody, to asi vypadá tak, že po sobě budu dál kreslit fixami, možná to občas přelakuju bezbarvým lakem, aby můj výtvor déle vydržel, a dál si budu jen tak snít. Každopádně ale přikládám alespoň takovou mou malou a interní sbírku, jaké tetování se mi líbí. Většinu jsem našla na pinterestu. 
Tito ptáčci jsou neuvěřitelně něžní a jemní. Dokonalá souhra tetování a citů:)
Já ty ptáčky opravdu nějak trpím!:) 
Úžasný a praktický nápad. Proč ne?:)
Všechny přírodní motivy mě dostávají!
Snad jeden z mála nápisů co se mi líbí, opět mi ale vadí AJ, má představa by byla jen české hezké slovo Svoboda, Volnost, Létání, Kouzla nebo něco takového volného a vzdušného:)
A vás všechny s tetováním obdivuji a chci slyšet ten váš příběh. Jak, kde, kdy a proč?:D Líbí se vám tetování? Máte někde? Co pro vás tetování znamená?

Nekérkovaná


16 komentářů:

  1. Miluji tetování a moc, opravdu moc se mi líbí. Vím přesně, co bych chtěla, kdybych našla odvahu. Odvahu nemám, protože se prostě bojím bolesti a nechat si dobrovolně působit bolest není nic pro mě. Takže nadále budu jen obdivovat u ostatních a smekat před odvahou mé dcery, která se nechala poprvé tetotovat už ve 13 letech(s mým svolením a se mnou jako doprovodem) u našeho známého. Další tetování si nechala v 18 letech. Prý je to jak droga, když jednou začneš, chceš stále víc a víc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že tetování miluješ:) A co bys chtěla? Něco šamanského? Vlka? To by se mi na tebe hodilo:) Já budu taky obdivovat u ostatních. U mě teda ta bolest hraje roli jen tak, že mám strach, ale až by se mi to dělo, tak by to asi přešlo:) A jaké tetování má dcerka?

      Vymazat
  2. Je mi teprv 15, takže o tetování můžu jen snít, každopádně se mi to líbí :D Také nechápu, proč se všichni ohánějí tím, že ve stáří to nebude vypadat hezky-jako jo, nebude, ale sakra, i bez tetování, dá se říct, budeme vypadat blbě :D
    Mně se spíš líbí menší tetování... moc se mi nelíbí takové ty obrovské a ještě barevné-ale jen můj názor :D Třeba to srdce mi přijde trošku moc, ale věřím, že spoustě lidí se to líbí. :)
    Také mě docela štve, že je dneska vlastně hrozně těžký udělat si tetování, který fakt skoro nikdo nemá. Pírka jsou krásná, anglické nápisy/české nápisy jsou podle mě taky super, pak takové ty malá letadýlka, tetování na zápěsti, předloktí a tak... jenže kdo to dneska nemá-to mě fakt štve no :D
    Každopádně jednou bych chtěla nejspíš mít po tělě (nebo na jednom místě) jedno tetování z každé země, kterou navštívím-vyjádření toho, co pro mě ta země znamená a tak... Buď bych to měla různě rozmístěné po těle nebo bych to dávala vše na jedno místo, přičemž by z toho ve finale vyšel takový střední obrázek :D
    haha, ale jsem jako ty, všechn pořád měním-sice tahle představa mi drží už docela dlouho, ale nemyslím si, že dostanu odvahu/nebo nevymyslím něco jiného, co by se mi líbilo víc :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se právě to srdce moc líbí, ale spíš jako obrázek, jako tetování si jej neumím představit a hlavně zvolit místo:) Mám ráda i tetování, která nejsou na první pohled vidět. Vlaštovky jsou moc hezké:) Letadýlka, to nevím jaké myslíš?:) Jinak to je zajímavé s těmi zeměmi...já si teda raději přivezu jiné suvenýry:D Ale jako nápad je to opravdu originální:)

      Vymazat
  3. Míšenko, já tetování strašně chci! Chci mít barevně potetovanou pravou nohu, lýtko...A po přečtení Tvého článku Tě miluji ještě víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucíšku, já tebe přece taky!:) No už se těším na tvé barevné lýtko:) Co na něm vše bude?.)

      Vymazat
  4. Dvojka je přesně důvod (i s tím znamením), proč nemám tetotvání já. Vím, že by se mi líbilo rok a pak bych si říkala, že teď bych to udělala jinak nebo si vybrala jiný motiv, takže jsem tetování vzdala, i když jsem ho dřív hodně chtěla. A jinak souhlasím, že většina důvodů proti jsou dost nelogické. Hlavně myslím, že tetovaný člověk nebude svým dětem zakazovat tetování :D
    Žena oděná Měsícem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to řeším henou nebo takovým tím chvilkovým tetováním z kosmetického salónu:) No a nebo opravdu vedou ty fixy:)

      Vymazat
  5. Jsem obrovský milovník tetování asi od 10 let a sen se mi splnil teprve letos v 31 letech. Také nemám ráda, když si někdo nechá udělat tetování z katalogu nebo když si nechá vytetovat jméno nějakým fontem písma, který má každý druhý. Pro mě je tetování něco hlubokého a vážného a každý motiv by měl symbolizovat něco, co je s naším životem silně spjato. Mít na sobě motiv jen proto, že mi přijde v tu chvíli hezký, je zbytečný, protože pak opravdu přijde moment, kdy by to člověk chtěl změnit a přetetovat.
    Argument, že starým lidem tetování nesluší je kravina. Znám celkem dost starých potetovaných mužů a neskutečně jim sluší. Na internetu uvidíte i mnoho potetovaných babiček a též jim to sluší. A proč? Protože to tetování je jejich součástí, stejně jako vrásky, šedivé vlasy ... je to součástí jejich osobnosti.
    Aktuálně mám dvě maličká tetování a každé symbolizuje jedno z mých dětí. Motiv, provedení i barvy mají své opodstatnění. Nemyslím si, že bych si někdy chtěla změnit byť jeden prvek na některém z těchto tetování, protože všechno má svůj důvod, proč tak byla utvořená. Tímto chci říct, že pokud si opravdu promyslíte vše do detailu, nehrozí vám pak v budoucnu nespokojenost. Je to přemýšlení na několik let, dokud nepřijde ten moment "TO je přesně ONO."

    A droga to opravdu je, již nosím v hlavě další motiv a už se nemůžu dočkat, až ho budu mít na sobě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od tak útlého věku? Téda, to je super:)Jinak mě taky přijde, že i spoustě starších lidí tetování sluší. Mě se teď momentálně nejvíc líbí tetování kolem paže, ale to bych ji musela mít vypracovanou a hezkou, aby tam tetování vypadalo dobře:) Je pravda, že tetování je něco jako cesta a když to člověk promyslí anebo to opravdu přijde časem a zkušenostma, tak už by na svém tetování nic neměnil...tak třeba jednou:)

      Vymazat
  6. Míšo, zdaleka není pravda, že si vybíráš z kataolu něco, co už lidí mají :) zpravidla to bývá tak, že když už si z katalogu vybereš, tatér obrázek vystřihne a použije ho na Tebe - už ho znova do kola nedává. Takle to alespoň bývá v kvalitních salónech. Navíc Ti tatér většinou vyjde maximálně vstříc, Ty mu řekneš, co se Ti líbí, co bys chtěla a jak by to mělo vyzařovat a on Ti to namaluje na přání. Zkus se mrknout na Zd.Vyhl na FB - je dokonalá.
    www.pihovata.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla jednou v tetovacím salónu, dokonce vyhlášeném a po docela zvláštní reakci tatéra, který po mě hodil katalogem a řekl ať si vyberu a pak mi řekl, že když nevím ani místo a tetování, tak on mi neporadí...no a tak jsem šla domů a od té doby už to nezkoušela:) Jinak mě teda udivuje, proč má tolik lidí stejné tetování?:) A děkuji za tip - mrknu:)

      Vymazat
  7. Tak já musím říci, že se mi valná část tetování nelíbí. Ještě tak nějaký úplně drobný motiv na nepříliš viditelném místě, ale velká a nápadná tetování fakt ne. Asi jsem stará a konzervativní... To je taky důvod, proč bych se tetovat nedala (a jsem ráda, že zatím módě tetování nepodlehl ani syn)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nápadná tetování také ne. Nelíbí se mi třeba tetování na obličeji. Mám ráda, když je tetování určitým tajemstvím, překvapením a má opravdu smysl. Nechápu lidi, kteří jsou schopní říct tatérovi ať jim NĚCO vytetuje...No já myslím, že tetování taky asi nebudu mít nikdy:) Jen to obdivuji jako umění, ale obrazy za desetitisíce také doma nemám...zatím:D

      Vymazat
  8. Míšo musím říct, že jsem měla dlouhou dobu podobné důvody, které mi bránili v tom, nechat si udělat tetování. A myslím, že kdybych neobjevila Bumpkin tatoo, bylo by tomu tak možná navždy. Pak přišla prostě láska a všechny výše uvedené důvody se rozplynuly. A je to fakt droga, to potvrzuju, já už se nemůžu dočkat dalšího. a těším se kupodivu i na tu bolest, zkrátka to k tomu tak nějak patří (nebo jsem v duši masochysta:D) Přeju ať se taky jednou zamiluješ a splníš si tetovací sny. A nebo taky ne a budeš o něm jen dál hezky snít, obojí je fajn:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla jsem tu tvou lásku a musím říct, že se mi líbí:) Bumpkin tattoo mě taky zaujalo:) Haha a ta bolest? Další masochista do klubu? Ojéé!:D Děkuji za hezké přání, snad se jednou opravdu zamiluju a třeba někdy něco malého...no uvidíme...ale to snění, jak říkáš...je taky fajn:)

      Vymazat