pondělí 20. června 2016

Krvavá výstava Drácula a ti druzí

V první řadě děkuji opět Danielce za ponouknutí a tip na skvělou výstavu! Navíc se mi velmi hodí ke studiu a tyto výstavy jsou pro mě téměř povinností. No a tak jsem vyrazila. I když skoro poslední den, kdy výstava Drácula a ti druzí už končila. Jak je možné, že mi skoro uniklo, že tahle výstava je zrovna v Brnéčku?

Výstava byla v Letohrádku Mitrovských na Mendlově náměstí. Opět jsem ani nevěděla, že takové místo v Brně máme. Rozhodně se chystám do parku s knížkou nebo s psaním článků do práce:) Je to tu hezké, zvláštní a nějakým způsobem příjemně tajemné.

Ještě než vám ukážu upíří výstavu, tak se musím pochlubit novým kusem do šatníku. Byla jsem si ve městě koupit letní šaty a místo toho si domů přinesla tento úlovek. Saténové a rudé plesové šaty, byla na nich ještě visačka, jsou dlouhé až na zem a tvoří opravdu krásnou siluetu - a stály...celých 50 Kč!:D A jak jsou blízko upíří tématice, že? Rudé, královské a vyloženě upírské!
A teď už ke slibované výstavě. Už při vstupu mě potěšila temná a tajuplná atmosféra. Letohrádek byl podle mě ideálním místem takovéto výstavy.
 

V první části bylo vyprávěno o upírské princezně Eleanor a také o Alžbětě Báthory. Vše bylo doladěno upíry v dobovém oblečení, rakvemi, ze kterých vylézali živí i neživí a nechyběla ani vana plné "krve".
 

Dozvěděli jsme se například, že upíři, pozorně poslouchejte a zapomeňte jak vypadám, mají převážně černé delší a zvlněné vlasy, tmavé a velké oči. Výrazné zuby nebo přímo upíří špičáky. Pak také určité charisma, které ostatní nutí, aby se s nimi přátelili. Kromě česneku nesnáší i cibuli (tady už je opravdu moc podobností se mnou:)) No a jsou noční tvorové, což je všeobecně známo. Jsou také světloplaší, když si něco umanou, tak to zvládají rychleji než "smrtelníci" a často jsou hodně chytří, filozofují a hodně, ale opravdu hodně přemýšlí....hahaha jakoby mě někdo popisoval. Ale podobnost je čistě náhodná!:D

V další místnosti jsme pak našli informace, jak se takový upír pozná, jak se mu bránit a také jsem si zde přečetla o velmi zajímavé upírské historii. Ani jsem nevěděla, kolik upírů bylo ve Skotsku a že i když si myslíme, že upírů je plné Rumunsko, tak jsou i jiné země.


Nepopsatelným zážitkem byly také živé obrazy. Chvilku se na obraz díváte a on se najednou začne měnit, pak tak mluví. Najednou na vás zařve nelidským hlasem! No a taky se může stát, že do obrazu vletí mačeta a už vidíte jen useknutou hlavu. To teda bylo něco!






Výstava se mi opravdu hodně líbila, o to méně mému mírumilovnému muži. Já sama krvi a krvavým hororům neholduji, ale u upírů mi to vůbec nevadí. Byl to tajemný a napínavý zážitek. Rozhodně bych jej doporučila všem milovníkům tohoto tématu. 

Jak se vám tato výstava líbí? Šli byste na ni? Máte rádi toto téma?

Upíromilka

4 komentáře:

  1. Na výstavu jsem chtěla jít s přítelem, který je Brňák. V letohrádku to už znám, byla jsem tam na výstavě o Četnických humoreskách či historické oděvní výstavě. Nakonec jsem bxla ale odrazená recenzí, že je toza mocpeněz málo muziky a pokud nějaké, tak kýčovité.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam právě ještě nikdy předtím nebyla, ani jsem nevěděla, kde to je:) No stálo to sice dost, ale mě se to líbilo. Kýčovité to nebylo vůbec...to si nemyslím:)

      Vymazat
  2. Výstava vypadá opravdu krásně. Hned bych se šla podívat. A ty obrazy, tedy ty si mě naprosto získaly! Skvělý článek! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, bylo to super. Budu se muset víc dívat a hlídat si podobné výstavy. Škoda jen, že jich není s tajemnou tématikou víc:)

      Vymazat