čtvrtek 16. června 2016

Extra podrobný knižní dotazník

Má milá Danielka mi doporučila velmi zajímavý dotazník, který se týká knih. Našla ho ZDE na blogu. A tak jsem se konečně odhodlala a pustila se do něj. Podivila jsem se, jak mě bavil a co vše jsem se o sobě dozvěděla. Rozhodně jej vyzkoušejte a uvidíte, že se pobavíte a navíc si utřídíte knihomolské myšlenky, tužby a sny!
1. Oblíbená kniha z dětství?
Rozhodně O malé Aničce a Birlibán od Eduarda Petišky. Mimochodem tyto knihy sháním!:)
2. Co právě čteš?
Zlodějku knih (už od Vánoc a pořád jí nemůžu přijít na chuť)
3. Máš právě nějakou rezervaci v knihovně?
Ne, ale brzy mě to kvůli státnicím opět čeká.
4. Knižní zlozvyk?
Čtu téměř všude, zakládám si knihy různými záložkami, papíry, toaleťákem, co je zrovna po ruce. Taky u knih usínám a jsem schopná spát na nich do rána. Knihu mám všude, v autě, v kabelce, v koupelně...
5. Co máš právě půjčené z knihovny?
Právě nic:) Všechno musím vlastnit!
6. Máš čtečku e-kníh?
Ne, zatím zůstávám věrná papíru a odolávám.
7. Preferuješ číst jen jednu, anebo vícero knih najednou?
Jednu příběhovou, víc časopisů, víc psychologických a encyklopedických knih.
8. Změnily se tvé čtenářské návyky od té doby co jsi začal blogovat?
Ne, jsou pořád stejné a snad možná věkem náročnější. Láska ke knihám se pak prohlubuje a je čím dál hlubší a hlubší:)
9. Nejhorší kniha, kterou jsi tento rok přečetla?
Je mi líto, když je nějaká kniha děsná. Ale bohužel, takže (Re)kapitulace od J.A.Vaculík a taky Tajný deník - Otevřená zpověď luxusní prostitutky od Camila de Michalis. Nemůžu si pomoct, ale to je tak šílená slátatina a naprostá blbost, až mě z toho hlava bolela!:D
10. Oblíbená kniha, kterou si tento rok přečetla?
Šamanismus pro začátečníky, Tajemství letního odpoledne a Šepot vzdálených chvil od K.Morton. K tomu pak spousta dalších:)
11. Jak často čteš knihy mimo svého oblíbeného žánru?
Pokud mi někdo knihu doporučí, tak si ji klidně přečtu. Nemám vyhraněný žánr, spíš oblíbený:)
12. Čteš někdy tu samou knihu vícekrát?
Příběhovou knihu málokdy. Snad jen Světadíly lásky. Encyklopedie, příručky a psychologické knihy klidně i stokrát.
13. Dokážeš číst v autobuse?
Bohužel ne. Jízda mi čtení znemožňuje a navíc já se za jízdy autem nebo autobusem raději kochám a v hlavě se mi odehrává vlastní příběh:)
14. Oblíbené místo na čtení?
Rozhodně příroda, auto, postel, křeslo, park, zahrada, houpačka, vana, záchod. Kdekoliv!
15. Zásady při půjčování knih?
Když už někomu knihu půjčím, tak si musím být jistojistá, že se ke mě zase vrátí zpět.
16. Děláš knihám somárske uši?
Ani nevím, co to je?:D
17. Píšeš si na okraje stran poznámky?
Psát do knihy? V žádném případě! Nikdy! Maximálně si z knihy udělám výpisky nebo si zajímavý text opíšu nebo ofotím.
18. A do učebnic?
Učebnice nemám roky, ale taky ne.
19. Ve kterém jazyku čteš nejraději? V kolika dohromady to zvládneš?
Rozhodně v mateřském, tedy českém jazyku. 
20. Co musí kniha mít, aby si si ji zamilovala?
Milovaná kniha musí mít zajímavý a napínavý děj, neočekávaný konec, tajemnou zápletku a taky lákavou atmosféru. Zároveň se mi musí dobře číst, být něčím jiná a originální:)
21. Co musí kniha mít, aby si ji doporučila dále?
Musí mě překvapit nebo šokovat.
22. Oblíbený žánr?
Mám ráda studené pohádky H.CH.Andersena, poezii, hlavně J.Seiferta, E.A.Poa, beletrii, psychologické knihy, encyklopedie, příručky, povídky, tajemné a strašidelné knihy a také knihy o zahradě, alternativní medicíně, ezoterice a bylinkách.
23. Žánr, který čteš nejméně (ale chtěl by si víc)?
Snad fantasy, sci-fi a taky dobrodružné a krimi knihy. Nemám ráda červenou knihovnu a čtu i málo historické knihy, což je u těch historických asi docela škoda:)
24. Největší inspirativní kniha, kterou si tento rok četl?
Příběh Vlada Drákuly
25. Oblíbená svačinka ke čtení?
U čtení fakt nestíhám jíst. Ale klidně si předtím nebo potom dám ovoce, čokoládu, oříšky, jogurt:)
26. Jak často vybíráš knihu podle obálky?
Název, obal knihy a anotace na zadní straně u mě dělají nejvíc.
27. Jak často souhlasíš s negativní knižní kritikou?
Kritiky nečtu. Dokážu si udělat názor sama:)
28. Co psaní negativních recenzí?
Opět píšu to, co si myslím a jak na mě osobně kniha působí. Neřeším negativní ani pozitivní, říkám názor.
29. Kdyby si mohl číst v dalším cizím jazyce, který by sis vybral?
Latina?:)
30. Největší knižní výzva?
Mou knižní výzvou je přečíst všechny knihy, které mám ke dnešku v knihovně. A následně najít místo na další knihovnu, kterou více než potřebuji!
31. Největší knižní výzva, do které se stále bojíš jít?
Myslím, že se nebojím žádných výzev.
32. Oblíbený básník?
Rozhodně Jaroslav Seifert a pak taky Jiří Hubáček.
33. Kolik knih si obyčejně půjčuješ z knihovny?
Zhruba 10 až 15.
34. Vrátil si už knihu do knihovny bez toho, že bys ji přečtla?
Rozhodně ne:)
35. Oblíbená knižní postava
Budu se opakovat - Kráska a zvíře, Vlad Drákula, pak obyčejný člověk s neobyčejným zážitkem.
36. Oblíbený knižní záporák?
O žádném záporákovi nevím. Koho si pod tím třeba představit? Možná opět Drákula.
37. Knihy, které si obyčejně beru na prázdniny?
Většinou psychopatické knihy o vrazích, kanibalech a dalších psychopatech. To je má ideální oddechová četba!:D
38. Nejdelší doba, kterou jsi nečetl?
Den? Asi když se mám učit na zkoušku, ale je pravda, že na záchodě a v autě to poruším vždy. Takže by to mohlo být spíš několik hodin.
39. Kniha, kterou jsi nedokázala dočíst?
Viz. výše - Tajný deník prostitutky a taky Malého prince.
40. Co tě dokáže při čtení vyrušit?
Když na mě někdo při čtení mluví, když po mě někdo něco chce, když musím od čtení někam odejít.
41. Oblíbená filmová adaptace?
Jíst, meditovat a milovat.
42. Adaptace, která tě totálně zklamala?
Málokdy se dívám na filmy dle knih a naopak.
43. Jak často čteš spoilery?
Nikdy!
44. Nejvíce peněz, které jsi najednou utratil v knihkupectví?
1000 až 1500 Kč. Ale samozřejmě, kdybych mohla, tak bych tam nechala i desítky tisíc.
45. Jak často knihu před čtením prolistuješ?
Nikdy. Miluji překvapení a napětí.
46. Důvod, pro který by si v polovině knihy čtení vzdal?
Gramatické chyby, špatné psaní, přebytek vulgarit, nudný a nic neříkající děj...
47. Máš rád knihy uspořádané?
Podle toho jak moc. Mám je podle výšky a pak podle obliby. Ale ne podle barev nebo názvu, nejsem v knihovně:D
48. Jsi zvyklá knihy skladovat, anebo je po přečtení posouváš dál?
Skladuju! Až moc.
49. Jsou knihy, kterým se vyhýbáš?
Zprofanovaným bestsellerům.
50. Kniha, která tě rozesmála?
Málokterá kniha mě rozesměje, ani nemám vtipné knihy ráda. Mám ráda černý humor a zatím jsem na dobrou knihu nenarazila.
51. Kniha, která tě rozhněvala?
Nesnáším knihy s otevřeným koncem, kdy je třeba místo pro další díl, který ještě nevyšel:)
52. Kniha, která tě rozplakala?
Miliony! Andělé v mých vlasech, Vlad Drákula, Šepot vzdálených chvil, opravdu hodně knih, takové knihy mám moc ráda.
53. Kniha, od které jsi neměl žádné očekávání, ale nakonec se ti líbila?
Zapomenutá zahrada od K.Morton. Pak taky Lolita.
54. Kniha, od které jsi očekával moc, ale nakonec se ti vůbec nelíbila?
Zlodějka knih, i když ji ještě čtu, ale nějak jí nemůžu přijít na chuť. 
55. Oblíbené čtení na odreagování?
Psychoknihy a tajemné a strašidelné knihy:)
Uff, to byl tedy dlouhý dotazník. Pokud však milujete knihy, stejně jako já, tak vás určitě zaujme a potěší. Vyzkoušejte si jej taky a pak mi do komentáře dejte odkaz.

Co vy a knihy? Jaké máte nejraději? Kde všude čtete?

Knihytulící


6 komentářů:

  1. Tak tenhle dotazník je teda fakt dlouhý! Ale je super, už teď přemýšlím, jak na nějaké otázky odpovím, protože to nebude jednoduché :D
    Jinak mi na chci-si-přečíst seznamu právě přibyla Zapomenutá zahrada :) A ještě mě zajímá - tím Drákulovým příběhem, co máš u letošní nejvíc inspirativní knihy, myslíš knížku Vlad - poslední zpověď?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla jsem jej nejdřív rozdělit, ale pak jsem se řekla, že se hecnu a dám to celé:) Hihi, tak já se pak mrknu na tvé odpovědi:)
      Zařaď si do seznamu všechny knihy od K.Morton - jsou úžasné. Tajuplné, lákavé, čtivé a vždy mě dostane ten konec! Ještě nikdy jsem neuhodla jak to skončí a zatím pokaždé jsem v šoku:) Jinak ano, myslím Vlada - poslední zpověď:)

      Vymazat
  2. Dotazník se mi tak moc zalíbil, že jsem jej také zkusila. :3
    Tady je ten odkaz: http://ichi-land.blogspot.cz/2016/06/knihy-knihy-retezak-knih.html
    PS: Tvůj blog je takový příjemný. Je tu hezky. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že se ti tu líbí:) Jdu na tvůj dotazníček hned mrknout:)

      Vymazat
  3. Perfektní, Míšo, díky za tip (Tobě i Daniele), nejspíš ho vyzkouším taky:) Ale musím říct, že v tom mém budou výrazně odlišnbé odpovědi než v tom Tvém :D Třbe Malého Prince zbožňuju a je to knížka, kterou si listuju, když jsem smutná,mám splín nebo mi chybí odhodlání. Naopak Třeba Jíst, meditovat, milovat - knížku jsem zbožňovala (milionkrát v ní podtrhávala, připosovala vlastní poznámky, což já v mých oblíbených knihách zkrátka dělám, čímž se zase od Tebe velmi liším :), zatímco film mne velmi zklamal, což se u Julie Robert málokdy stane. Ale pro mne prostě ta adaptace úplně ztratila to důležité poselství, které kniha má a strašně moc věcí je tam dělaných n a efekt "romantiky" a ne duševní cesty. Ale je to skvělé, když mají dva zapřísáhlí knihomolové úplně odlišné čtenářské návyky :D Někdy bych si s Tebou dala kafe :))
    Měj se krásně!
    www.pihovata.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, vyzkoušej:) Já myslím, že jsem prince četla ve špatném období, chystám se k němu vrátit:) Jinak knihu Jíst, meditovat a milovat si také plánuji pořídit, i když jsem ji už jednou v ruce měla a nekoupila. Něco jsem z ní už četla, je to taková malá bible:) Jinak to podtrhávání, já nevím, mě to přijde jako zneuctění knihy:D Film byl klasickou slaďárnou. No já se kávě vůbec nebráním, teda kávě ano - posezení a knihomolské debatě vůbec!:D

      Vymazat