neděle 10. dubna 2016

Má první opera

student umění, kaju se a stydím, ale až teď teprve jsem byla poprvé na opeře! Vstupenku na operu jsem dostala od našich k Vánocům. Vlastně já, mamča a obě babičky. Na Vánoce jsem si říkala, že je duben hrozně za dlouho a musím říct, že ten čas neuvěřitelně utekl!
S mými milými ženami jsme si daly sraz před divadlem a rozhodly se navštívit před operou kavárnu. Ach, jaký je to problém v neděli odpoledne! To byste nevěřili! Dřív otevřená restaurace Bohema, která je přímo ve spodní části Janáčkova divadla měla na internetu napsáno otevřeno, na dveřích v sobotu zavřeno a dnes v neděli bylo zavřeno také. Přišel spásný nápad dát si kávu v divadelním foyer, ale bohužel divadlo bylo ještě zavřeno. A pak mě to napadlo - stavíme se do oblíbené Zemanovy kavárny, která je v Brně kousek za divadlem.
Tato kavárna byla dřív má oblíbená a vzala jsem sem spoustu lidí. Ale to, co se stalo z tohoto místa mě upřímně zamrzelo. Dřív to bylo krásné, příjemné a také něžné místo. Dnes již toto místo není kavárnou, ale jen restaurací a barem. Zbytečně nabubřelým, bohužel velkou mírou snobským a hlavně s neuvěřitelným přístupem. Chtěly jsme kávu, dezert, možná něco malého k snědku. Když jsme odmítly celý oběd, na který jsme ani neměly čas, byly jsme slušně řečeno vykázáni. Restaurace hostí jen na oběd, bar je v neděli a v pondělí zavřený...co na to říct? Snad jen, že si uchovám vzpomínku na starou, skromnou a lidskou kavárnu a sem už bohužel nezavítám.

Pak se ale stal zázrak a my unavené, chvilku nepříjemně naladěné našly malý ráj na zemi. Nádherné květinářství, do kterého nás nalákala vůně květin a navíc v tomto místě i cukrárna s kavárnou. Název De Fleurs, na ulici Jezuitské. Na tomto místě jsme si spravily chuť i náladu. Obsluha byla více než příjemná a maximálně ochotná. Interiér místa je také nádherný, krásné vazby, rustikální i provence styl. Rozhodně doporučuji sem zavítat. Z nabídky si také vyberete. My vyzkoušely ostružinovou kávu s citronem, kávu s ženšenem a čerstvý zázvorový čaj. Jako dezert jsme si pak vybraly Raffaelo, Snickers, Míša a Borůvkový dort. Vzhled i chuť byly jedinečné! 



A takhle spokojené, s plnými bříšky, povzbuzeny kávou a skvělou náladou z kouzelného De Fleurs jsme se vydaly do Janáčkova divadla. Opera, kterou mamča vybrala se jmenovala Nabucco. Mnozí z vás tento příběh určitě znají. Nebudu jej tady popisovat, ale musím říct, že Pretty woman měla pravdu! "Někteří operu jen shlédnou, ale neprostoupí je. A někteří si operu zamilují a budou ji milovat už navždy..."
Musím říct, že od dnešního dne patřím k té druhé skupině. Nejenže jsme si užily krásné oblečení, neobvyklé účesy a líčení v honosném stylu, ale také jsme si vychutnaly dokonalý kulturní zážitek. Příběh Nabucco byl silný, napínavý a také dojemný. Zpracování Janáčkova divadla neměla chybu a velkou pochvalu si zaslouží také kostýmy. Při zpěvu nádherné Andy-Louise Bogza mi dokonce běžel mráz po zádech a stály chlupy na rukou!:D A sám Nabucco - Jakub Kettner byl vyloženě k zamilování. Za mě to byl velmi silný zážitek. Nejvíc dojatá jsem pak byla, když celý sál stál na nohou a neuvěřitelně dlouhou dobu na konci tleskal a herci se tak museli vrátit nesčetněkrát.

Děkuji mé milé ženy, že jsme spolu mohly tento silný a emocemi nabitý zážitek prožít a těším se na další! Mamči děkuji za úžasného Mimoně, sazeničky i štrůdl, který je už snědený a za zavařeniny, a to i babičkám. Babičce z vesnice, kde lišky dávají dobrou noc děkuji také za nádherné šperky, zrovna ty se mi dnes hodily!

Nejzvláštnější je, že divadlo, operu, muzikály a všechny tyto kulturně bohaté aktivity miluju a přesto je prožívám tak málo. A tak si dávám předsevzetí - více kulturně žít. Zbožňuji hudbu, příběhy, hry fantazie a představ, a právě tohle je něco, co mě dělá spokojenou. Jak jednoduché!:)

Jak jste na tom vy a opera? Neprostoupila vás nebo jste se zamilovali, tak jako já? Jakou kulturní akci máte nejraději?

Plná dojmů
přešťastná
poslouchající Bocelliho 

Foto: ndbrno.cz, amamiAlfredo.com


5 komentářů:

  1. Krásný článek po ránu. Mě opera neprostoupila, možná je to tím, že jsem na ni byla jako patnáctiletá puberťačka, spolu s dalšími, stejně postiženými :-) Miluji divadlo a mám obrovské štěsti, že v našem malęm městečku, máme jedno s nejlepších v republice. A jsem ostuda, už rok jsem tam nebyla....polepším se.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) No do divadla se taky chystám a těším se:)

      Vymazat
  2. Som veľmi rada, že si si operu konečne užila :) Určite to bol pre teba neodolateľný zážitok

    Čo je dobré to musím mať aktuálne aj s 2ma GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano bylo to super, určitě si naplánuji další operu:) Musím se kulturně vzdělávat:)

      Vymazat