pátek 22. dubna 2016

Čokoládová

Schválně, jak moc milujete čokoládu? U mě teda patří k nejoblíbenějším sladkostem, ale dopřávám si ji poslední dobou čím dál méně. Dříve mi chutnala jen mléčná, pak jednu dobu jen hořká, teď už to dokážu i zamíchat a vybrat si zcela neobvyklou, ale zajímavou příchuť.

Přesto k mým top čokoládám patří těchto 6 čokolád!

1) Obyčejná mléčná Milka
Na tu nedám dopustit. Neobsahuje palmový olej, rozpouští se na jazyku a navíc ji zbytečně nepřebíjí ostatní příchutě.
2) Růžová Geisha
Klasika mezi čokoládami. Mám ráda její jemné křupinky v krému, hladký a sametový povrch a také úžasnou a plnou vůni.
3) Křupinková čokoláda
Nejraději mám takovou modrou z Lidlu. Miluji křupinky, připomíná mi to dětství a pocit, že opravdu něco koušu. Občas si tuto čokoládu dopřeju:)
4) Čokoláda se sušenkou
Celoživotně mě láká mix sladké a slané chuti, a přesně toto mi dopřává čokoláda se sušenkou. Této čokolády se však dá sníst jen čtvereček, vyloženě si užít jen tu jednu hříšnou chvilku.
5) Lindt čokolády
Tyto čokolády patří mezi mé oblíbené hlavně kvůli jejich složení. Lindt má kvalitní čokolády, které jsou plné vůně, chutí, ale také se dají vychutnat všemi smysly. Mám ráda i čokokuličky Lindor.
6) Pistáciová Orion
Miluji všechno, co je pistáciové. Hlavně zmrzlinu a samotné pistácie!:) Orionka mě velmi překvapila a myslím, že už jsem tuto čokoládu měla tak dvakrát v životě. A za mě tedy ano, prosím:)
Přemýšleli jste někdy, jak se má vlastně čokoláda vychutnávat? Je to skoro stejně velká věda jako degustace vína:) Mrkněte, co všechno by měl správný ochutnávač čokolády vědět.

Pohled na čokoládu
Ano, na čokoládu byste se měli správně i podívat. Chutná čokoláda by pak měla mít stejnoměrnou strukturu, hedvábnou texturu a neměla by se na první pohled drolit a být třeba bíle zabarvená.

Dotýkání se
Zkoušeli jste se čokolády někdy dotknout? Na omak by měla být čokoláda hladká a sametová. Pokud by byla čokoláda zrnitá, drsná a hrubá, tak se to nepříjemně projeví i na její chuti.
Poslech a zvuk
Otestujte lahodnost čokolády i svým sluchem. Zlomte kousek čokolády a pokud uslyšíte prasknutí, tak se nemusíte bát chuti ani kvality čokolády.

Vůně čokolády
Miluji vůni čokolády! Ale té kvalitní a chutné. Dobrou čokoládu poznáte tak, že si kousek dáte až blízko k nosu a zhluboka se nadechnete. Potom můžete zkoumat různé vůně, ale ty musí být čisté. Pokud je čokoláda například s příchutí pomeranče, měli byste cítit, jak čokoládu, tak pomeranč.
Chuť 
A tato kapitola je sama pro sebe a hlavně pro mlsné jazýčky. Nejúžasnější čokoláda se vám vždy rozpouští na jazyku. Při tom prožíváte její intenzivní chuť a když si takto čokoládu vychutnáváte všemi smysly, tak můžete pocítit i malý "čokoládový orgasmus!"

Jaká je vaše nejoblíbenější čokoláda? Kterou sladkost milujete vy? Jste pravý degustátor?

Čokoládová děva



8 komentářů:

  1. Já jsem na čokoládě přímo závislá! Nejvíc mi chutná asi Lindt, Orion a Milka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už se naučila dát si za odměnu občas jen jeden čtvereček, a to je teprve to správné vychutnání si čokolády:)

      Vymazat
  2. Já miluji Orionky..Pistáciovou, limetkovou, Jo-jo. Dneska mi dcerka přivezla mátovou s citronem a banánovou s kakaovou náplní ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo-jo jsem ještě neměla, asi nemám odvahu ji vyzkoušet:) Ale ta banánová zní skvěle! Miluji všechno, kde je banán:)

      Vymazat
  3. Ja osobne milujem všetky čokolády okrem horkej. Veľmi sa mi páčia tie limitovky a moja najobľúbenejšia je hrušková Milka, ktorá je žiaľ bohu len limitovka a tak ju môžem mať tak možno raz za 2roky (nie je vždy v limitovanej edícií). Veľmi mi však chutí Boci kokosová čokoláda alebo broskyňová s keksíkmi (dá sa zohnať ale iba v Maďarsku) no najviac si dokážem pochutnať na Balaton keksíku, ktorý vyzerá ako Lion-ka a chutí ako snickerska, s tým rozdielom, že je cenovo neporovnateľná, pretože stojí nejakých 0,30€ a potom mám veľmi rada veľkú Milku Toffee - karamel a oriešky. Doposiaľ som však neskúšala žiadne crazy príchute ako napr. čokoláda s popcornom, či čoko-chilli.

    Čo je dobré to musím mať aktuálne aj s GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  4. Jéé o hruškové Milce jsem ani neslyšela:) Jinak ani ty další, co píšeš neznám. Máme tu asi jen ty obyčejné a nudné čokolády, to je škoda:) No s popcornem mi moc nechutnala, ale chilli je super. Hlavně ten její dozvuk:)

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám čokoládu ráda, z těch ne tak kvalitních milku, ale bez měkkých náplní, jinak lindtky. Mám ráda ty více procentní, 70 a výš. A pak také s kousky máty, pomeranče nebo chilli. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky moc nemusím měkké náplně. U těch více procentních mi vadí, že si jich dám jen fakt čtvereček:) A chilli čokoláda mě překvapila a chutnala:)

      Vymazat