čtvrtek 31. března 2016

Zamilovaná do čaje

Když jsem byla malá a mamča nebo babička se mě zeptaly, jestli si dám čaj, tak jsem nad ním ohrnovala nos. Čaj byl pro mě nudným a nezajímavým nápojem. Pila jsem ho snad jen když jsem byla nemocná. 
Ale teď? Je to úplně jinak! Po letech pití kávy jsem s ní ze dne na den přestala a začala pít čaj! Káva mi stále voní a dokonce i chutná, ale opravdu hodně, hodně mě zrychluje. A už teď jsem občas jako zrychlená myš, tak proč to ještě podporovat:)
Nyní tedy k čaji. Mám pro vás seznam (jak jinak!) mých oblíbených a top čajů. Tyhle čaje nikdy neodmítnu, vždycky si je vychutnám a mohla bych se jich vyloženě upít!:) Mnohé z nich jsou neuvěřitelně obyčejné, ale jsou prostě plné vzpomínek a s kapkou lásky!

1) Maminčin mátový čaj
Tento čaj opravdu miluju! Občas jedu domů a ráno když vstanu a scházím z patra na snídaní, tak už cítím vůni máty a medu. A právě v tomto čaji je ta kapka lásky. I když mi mamča může milionkrát říct přesný poměr máty, množství medu i citronu, tak čaji od ní se opravdu nic nevyrovná!
2) Ajurvédská Himalaya
Konečně mám tento čaj doma, ale je to opět k uzoufání nekonečný příběh! Tento čaj jsem ochutnala v jedné indické restauraci a ani za nic jej doma nedokážu udělat správně. Himalaya je lékořicový čaj, který je velmi silný a přitom se dá umíchat i jemně a lahodně. Jen já to prostě neumím!:D
3) Čaj Lipton - Zázvor a citron
Je pravda, že málokterý čaj se vyrovná tomu čerstvému zázvorovému. Ale když už nějaký ano, tak je to právě pyramidkový Lipton. Obecně mám pyramidové čaje moc ráda a tento nemá chybu. Krásně voní, chutná po zázvoru a já jsem z něj nadšená. V jednoduchosti je krása!
4) Sedmero bylin
Miluji bylinkové čaje, které na mě mají také velmi silný účinek. Sedmero bylin patří mezi mou oblíbenou kombinaci. Možná proto, že sedmero bylin sama sbírám a vím, jak umí být kouzelné. V této kategorii volím sypané čaje.
5) Lady Lipton
Hodně zajímavou novinkou je i květinový čaj. Myslím, že Liptom mě nikdy nezklame. Čaj Lady Lipton má plnou chuť, krásnou vůni a na jazyku jej cítíte ještě chvíli poté. A v sypané verzi je ještě o stupeň lepší!
6) Japan Genmaicha
Rýžový čaj, který jsem si často dávala v čajovně. Dnes už se sice zelenému čaji snažím vyhýbat, ale občas neodolám. Miluji čaj s praženou rýží. Genmaicha je opravdu čaj plné a zvláštní chuti. Máte najednou pocit, jakoby jste zavřeli oči a ocitli se na rýžových plantážích.
7) Pikwick Winter Time od babičky
A mou poslední láskou je a vždy bude Zimní čaj od Pikwicku. Ten mám silně spojený s milovanou babičkou. Vždycky, když jsme byli malí a dostali na výběr čaj, tak jsem sahala po oblíbené barvě - tedy modrém sáčku čaje. A byl to právě tento zimní Pikwick. Tento čaj mě navrací do dětství, bezstarostnosti a rodinného kruhu.
Jaký je váš oblíbený čaj? A máte k němu také nějaký příběh?

Nezajdeme na čaj?:)

Čajomilka


11 komentářů:

  1. Miluji Rooibos čaje. Mám ráda mátový čaj z čerstvě natrhané máty. Obyčejný černý čaj, do kterého přidávám kousek skořice a badyánu. Čistý zelený čaj, bílý čaj s jasmínem. Lahůdkou je pro mě Oolong čaj a Phu-erh.
    Mám ráda téměř všechny čaje kromě ovocných. V čaji nemám ráda citron...brr a většinou čaje vůbec nesladím.
    S tou kávou to máme přesně naopak. Mě kafe uspává a čaj mě naopak skvěle nabudí :-)
    Od Teekanne máme s dcerkou rádi Magic moments :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na čerstvý mátový žádný kupovaný čaj nemá:) mě máta minulý rok uvadla, nevím, že by to byla tak náročná bylinka, moje mamča ji spíš má jako plevel doma a roste jí opravdu hodně. Tento rok se ji pokusím znovu pořádně vypěstovat:)Jinak proč ti vadí citron? Jeho kyselost? Magic moments mi chutnají taky:) Ach jo, závidím ti, že káva tě uspává. Mě uspává pivo:D

      Vymazat
    2. Já celkově nemám ráda citrusové plody (jako jídlo). Citron myslím, že chut čaje kazí.

      Vymazat
  2. Teekanne hocaky ovocný. ..najradšej však ribezlovy , jazminovy je výborný to byt potom bonia ako v čínskej reštaurácii. Medovkovy s odtrhnutych listkov na noc je úplne super a momentálne zihlavovy na jarnú ocistu. Zo sušených šípok milujem odvar s medom a citrónom. Celú zimu to popijam Veľa vitaminu c appripomína mi to detstvo. Ale zas nemusím laktacny v ktorom sa nachádza senovka. Ja naozaj ozaj vypijem aj vyluhovanu trávu ale toto je fakt brrrr. Inak je super urobiť si čajový rituál a vychutnať si chuť čaju naplno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasmínový jsem jednou taky zkoušela a hodně mi voněl, možná až moc:) Jinak teda ten čajový rituál - to je přesně ono! To já můžu:)

      Vymazat
  3. milujem čaje ale nie sackove pijem jedine sypane ♥ tie sackove vobec nemaju chut su take umele skus vyskusat sypane uvidis bude to ina chut ;) , ... inak ten biely hrncek s tanierikom a naalievatkom v jednom to tiez doma mame super vecicka ;)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já piju i sypané, ale tam jsem zatím nezakotvila u nějaké jednotvárné příchuti. Ale miluju vanilkové a ovocné, hlavně teda to, jak voní:) Jinak ten talířek je v kavárničce, já jej domů ještě plánuji pořídit:)

      Vymazat
  4. Já naprosto zbožňuju čaj od Teekané na „plíce a průdušky“! ☺ Dokonalý s medem! ☺


    Blogerka Klárka

    OdpovědětVymazat
  5. Můj problém je, že kromě černých čajů neumím pít už sáčkované čaje. Kdysi dávno mi hrozně chutnaly. A pak jsem začala chodit do čajoven a... nikdy. I černý čaj, který je v pytlíku, kromě Earl greye, mi nechutná natolik. A pokud ho piju, tak s medem a citronem, protože tím citronem mu vlastně zlepšuji kvalitu. A je to čaja, který mohu pít po litrech, když jsem nemocná. Což u sypaných čajů není úplně žádoucí, tam si je chci vychutnat. Ovocné čaje (prostě nečaje) mi dělají zle, protože jsou kyselé po ibišku, proto raději volím černé, zelené a jiné opravdu čaje, které jsou jen aromatizované. :-) Mátový čaj také miluji! Ovšem trochu jinak. Marocká máta a hodně cukru (med se do toho nehodí), v čajkách jako Nana nebo Tuareg,doporučuji!
    Dále Earl grey (vůni bergamotu poznám na deset mil :D), yunnan, sencha, matté(mám ho kvůli nabuzení po ránu, protože kafe mi nedělá dobře). A v čajovně můj nejoblíbenější - Date Masala neboli Yogi. Je to černý čaj s mlékem a indickým kořením, hodně oslazený. Záleží, jak ho umějí udělat. Lidé ho doma dělají strašně slabý, ale u nás v Brně ve Veselá čajovně dělají dokonale ostrou várku. Doporučuji se na něj někdy stavit! :-)
    Jinak můj obdiv za sedmero bylin, že je sbíráš, to se tolik nevidí... Lidé jsou hodně pohodlní. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za nádherný výčet čajů a hlavně za inspiraci. Je pravda, že některé sáčkové čaje jsou hrozné a sypané opravdu nejdou pít neustále. Pro mě je čaj nejlepší, když jej mám na návštěvě nebo jako rituál. Vyloženě si tak udělám chvíli jen pro sebe, nebo aby mi šla lépe práce:) Já byla jednu dobu závislá na zeleném čaji, ale má na mě stejné účinky jako káva, a to je děs:) No a co mi trochu vadí na čajích je, že po nich nejsou jemné zuby a jsou nepříjemné na omak jazykem, a tak si po čaji vždycky čistím zuby, a to taky nemůžu dělat pětkrát denně:D Jinak Veselá čajovna? Tam jsem dost často:)) Vyzkouším a ochutnám, super tip. No já si tak trochu i tu zahradu pořizovala z toho důvodu, abych na ní mohla pěstovat bylinky a tak trochu čarovat:) Bylinky mě fakt hodně baví, chtěla bych se jim věnovat víc, ale zatím jsem pořád samouk:)

      Vymazat