pondělí 7. března 2016

Věnečky z odpalovaného těsta

O tomto receptu jsem si myslela, že je docela těžký a že jej asi nezvládnu. Ale na to, že jsem tyto věnečky dělala poprvé, tak se docela povedly, ne?:) I když teda jsou hrozně šišaté, hrbaté, ale na chuti to nic nemění:)
Na recept domácích zákusků, které nejvíce miluje můj muž potřebujete:
polovinu másla (nebo klidně i hery)
na těsto:
čtvrt litru vody
150 g hladké mouky
4 vejce
špetka soli
na krém:
půl litru mléka
2 vanilkové pudinky
7 lžic krystalového cukru
1 celé máslo
panák rumu
Postup
Nejdříve si rozpusťte na mírném ohni máslo, poté přidejte sůl, mouku a míchejte alespoň 5 minut na ohni. Těsto se bude jakoby připalovat, ale to nebude připalování, ale to pravé odpalování:D Poté dejte těsto vychladnout a následně do něj vmíchejte 4 vejce. 
Na plech dělejte zdobícím pytlíkem kolečka a pečte zhruba 15 minut na 180° C. Ihned po upečení rozkrojte a po vychladnutí naplňte krémem. Ten vyrobíte z půl litru mléka a dvou pudinků. Do tohoto hustého pudinku zašlehejte cukr, máslo a rum. 

A můžete podávat. U nás doma je málokdy stihnu vyfotit všechny pohromadě:)


Také doma pečete zákusky? Zkoušeli jste už věnečky? A jak se vám povedly?


Cukrářská manufakturka

6 komentářů:

  1. Na poprvé paráda!Taky je peču..pěkný den Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, no neměla jsem zdobící sáček, takže jsem to mačkala z takové hrozné trubičky s nějakým starým nástavcem, kterou jsem si sama vyrobila, tak musím pořídit sáček a bude to hned o něčem jiném:)

      Vymazat
  2. Jé Míšo! Ty dělá moje maminka, já je dělala jen jednou strašně dávno, mamka mi tenkrát pomáhala a musela jsem je dělat napodruhé co si pamatuji, jinak takové dobroty doma nepeču, mám zlou troubu, děsně blbě peče :D navíc David sladké nejí, ale ty Tvoje se povedly! Šikulka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já se toho opravdu bála Lucinko, byla jsem připravena, že věnečky poletí do koše, ale nakonec se přece jen povedly:) I když k dokonalosti jim chybí opravdu hodně:D

      Vymazat
  3. To je krása, myslím, že se ti moc povedly. Já si tyto věnečky pamatuji od babičky, dřív je dělávala, ale teď už dělá jen menší koláčky :)
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, naštěstí byly tak rychle snědené, že moc parády ani nestihly udělat:) Jinak teda já měla fakt jeden na ochutnávka. A po koláčcích od babičky se můžu ujíst, to je ta domácí péče s láskou, to je nesrovnatelné s mým vařením a pečením:) Jídlo od rodičů nebo od babči je nej!:)

      Vymazat