středa 23. března 2016

Velikonoční vazby

Tento rok jsem poprvé dělala velikonoční vazby. Popravdě se mi do toho ani moc nechtělo a sama bych je nedělala. Ale matka mého muže chtěla jarní nebo velikonoční věnec na hřbitov a taky nějakou květinku, která nám to tam mírně rozveselí.
Já jsem nakoupila pár dekorací, zhruba za 50 Kč, k tomu dvě primulky za 10 Kč a vyjeli jsme na proutí. Kolem domu ani v blízkém okolí ani jedna vrba a žádné proutky k ohýbání. A tak jsem to udělala jednoduše. Posbírala suché a popadané proutky a z nich hnízdo sestavila stejně jako to dělají ptáci:D
No a pak jsem celé hnízdo zpevnila nití a dala se do zdobení. Tento věnec vydrží minimálně do léta a pak jej možná zase obnovím. Každopádně mě se líbí víc než polystyrénová tvorba. I když umotání hnízda bylo docela kumšt, vůbec těm ptákům nezávidím:)

Primulky jsem zasadila do plastové misky, tu jsem oblepila látkou a následně připevnila vajíčka a ptáčky na drátky. Těmi jsem potom celé květináčové aranžmá doplnila a mám hotovo!

Jak se vám tyto vazby líbí? Děláte také nějaké?

Z ptačí perspektivy


4 komentáře:

  1. To hnízdo je zajímavý nápad a květináč s petrklíči vypadá moc hezky, opravdu taková jarní dekorace. Já na dekorace moc nejsem, ještě doma ani nic velikonočního nebo jarního nemám. Asi to skončí vázou s pučícími větvičkami (a možná nějakým obarveným vyfouklým vajíčkem a stužce)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechtělo se mi shánět zelené větvičky, takže jsem to vymyslela jako hnízdo. Děkuji, jsem ráda, že se líbí:) No já bych taky sama za sebe asi nic nedělala, ale když tchýně zavelí...:D

      Vymazat
  2. Máš to moc hezké, přírodní, přirozené. Nevím jakou nití si to motala, možná bych spíš použila černý silon - vlasec, případně drátek (nit pravděpodobně rychle zetlí)
    Já co jsem se odstěhovala z Moravy, tak Velikonoce flákám a co děcka odrostly, tak už je v podstatě neslavím. V Čechach mě prostě Velikonoce nebaví, ale na Moravě jsou krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dani, snažila jsem se to udělat fakt do přírodna, mám to raději než barevné a divoké, mnohdy kýče:) Jinak jsem to motala bavlnkou, a tou jsem dělala i věnce, které drží od října na hřbitově a přežila sníh, déšť i mráz. Bude to asi nějaká hodně stará a ještě kvalitní bavlnka:) Jinak já to taky nikdy neslavila, většinou jen uvařím a upeču, což dělám i tak a pak už jen relaxuju u pohádek:)

      Vymazat