středa 9. března 2016

Kurz kreslení pravou a levou hemisférou

Na Vánoce jsme si s mamčou daly Kurz kreslení. Dlouhou dobu jsem chtěla vyzkoušet kreslení pravou a levou hemisférou. A pořád jsem na to neměla čas, prostor a správného parťáka. Pak mi jeden den mamča napsala, jestli se mi nelíbí tento kurz a co kdybychom na něj zašly. Byla jsem překvapená a nadšená zároveň. A tak jsme se přihlásily.
Více o kreslení pravou a levou hemisférou se dozvíte zde - Navštivte kurz kreslení pravou a levou hemisférou
I když jsme chvilku čekaly na vhodný termín v Brně, tak jsme se nakonec dočkaly! Na kurzu nás přivítala milá a velmi sympatická lektorka Blanka Malá v příjemném salónku restaurace U Badinů. Líbilo se mi její: "Aby byl člověk spokojený a mohl se věnovat dalším činnostem, tak potřebuje plné bříško. A tak jsme si rozdali pomůcky, papíry a začali skvělým obědem.
Spokojení a s "plnými bříšky" jsme se vrhli do kreslení. Nejdřív nám paní Blanka vysvětlila zajímavé techniky, jak poznat, zda nás ovládá více pravá nebo levá hemisféra. Dokonce jsme si zacvičili a pak už trénovali na papíře.

Nejdříve jsme kreslili obrázky, které v nás měli probudit právě kreativní pravou hemisféru. Kreslili jsme například obraz, který můžete vidět jako vázu nebo jako obličeje. Poté bílou křídou svíčku na černou čtvrtku. To byla zajímavá technika, jak pochopit stíny a součásti obrazu.
Následně jsme zkoušeli nakreslit vánoční baňku a pak jsme měli za úkol vybrat si předkreslené oko. Nejdříve jsem viděla oko, které vypadalo hodně těžké, to jsem rovnou odložila a procházela stoh dalších. Asi proto, abych se posléze k tomu prvnímu, těžkému vrátila. Celá já:)


Mamča kreslila
Posledním obrázkem, který jsme si vybírali byl portrét. Většina spoluúčastnic kurzu si vybrala nějakou krásnou ženu. A já? Muže, samozřejmě! Konkrétně - Michaela Douglase. Nejvíc mě pobavilo, když lektorka prohlásila, že nejtěžší to budou mít ti, kteří si vybrali někoho s vráskami, vousy, delšími vlasy a ve tmavších odstínech tisku. Jak jinak:)
Ale i přesto mě to velmi bavilo a snad jsem se trošku přiblížila originálu. Mamča měla obrázek samozřejmě krásný a motivovala mě k tomu, abych kreslila líp. 
Celý víkend jsme si spolu skvěle užily. Navštívily i brněnské trhy, ochutnaly trdelník i pečené brambůrky. Prolezly jsme také pár obchodů a hlavně si užily večerní pohodu, noční povídání i legraci na hotelu. Nejdřív jsem se mamči ptala, zda to není hodinový hotel, ale říkala, že ne. Hrozně jsme se pak smály, když jsme pod postelí našly překvapení, aneb, jak být vždy připraven:)


Už teď bych šla na další kurz. Třeba na kurz bylinek nebo keramiky. Víte o nějakém? My už se díváme a hledáme.
Byli jste někdy na nějakém zajímavém kurzu? Jak se vám líbil? A znáte kreslení pravou a levou hemisférou?

Kreslící


8 komentářů:

  1. Nádherný príspevok. Som rada, že si si kreslenie užila. Inak vyskúšaj gifo.sk tam sú zaujímavé kurzy

    Čo je dobré to musím mať aktuálne aj s extra mega GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Ano, užila, dokonce kreslím už i doma. Úplně mě to vrátilo k uměleckému tvoření doma:) Děkuji i za tip na kurzy, mrknu se:)

      Vymazat
  2. Vždycky jsem tento kurz chtěla zkusit. Snad se k tomu někdy dokopu. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej. Nebudeš litovat:)

      Vymazat
  3. O tomto kurzu jsem už slyšela a četla, taky na něj chceme s mamkou určitě zajet! Obě jste moc šikovné a jde vidět, že jste si to parádně užily :)) kondomy nemají chybu :D Tereza P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha děkujeme:)no je to opravdu zážitek i s ochranou!:)

      Vymazat
  4. Ahoj, keramické a i jiné kurzy v Brně dělá dílna Matilda :-)
    http://www.dilnamatilda.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, děkuji za tip. Na tuto dílnu už se dívám delší dobu a přemýšlím, že se přihlásím. Právě se rozhoduji mezi keramickým a masérským kurzem:D

      Vymazat