pátek 18. března 2016

Koláčová mánie

Opět jsem pekla. Tentokrát moravské koláče. Recept jsem si trošku poupravila a musím říct, že byly výborné a vláčné ještě druhý den.

Takže recept je tady - Kynuté moravské koláče
Potřebujete
300 g hrubé mouky
200 g hladké mouky
180 g másla (já použila Heru)
4 vejce
80 g cukru
400 ml mléka
1 balení kvasnic (dala jsem sušené)
vejce na potření
špetku soli
na tvarohovou náplň
smíchat tvaroh, dva žloutky a cukr
na povidla
smíchat povidla, panák rumu, cukr a medové koření
na posypku
cukr, hrubou mouku a 120 g hery
Postup
Nejdřív jsem si smíchala sypké suroviny a máslo vyšlehala s vajíčky. Poté smíchala všechny suroviny, jako mouka, cukr, máslo, mléko a sušené kvasnice a zpracovala těsto. Následně trvalo asi hodinku než těsto vykynulo. Poté jsem z něj udělala bochánky, ty vyválela v placky a naplnila tvarohem. Udělala znovu bochánky a na každý dala vrstvu povidel a posypky. Pak jsem okraje koláčů pomazala rozšlehaným vejcem a dala péct na 30 minut do vyhřáté trouby. A hotovo!
Chutnají vám tyto koláče? Děláte je jinak?

Moravanda

10 komentářů:

  1. Moravské koláče jsou veklá dobrota. Maminka i ségra je dělají, jen v menším provedení. Já pokud peču koláče, tak klasicé české... je s nima míň práce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí mě pečení baví a mám skvělé jedlíky kolem sebe, tak cokoliv upeču, tak se velmi rychle sní:)

      Vymazat
  2. Ty vypadají opravdu nádherně! Jsi moc šikovná Míšo! Takové koláče jsem nikdy nepekla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Lucíšku, to by ses měla někdy stavit na pořádně velký koláč:D

      Vymazat
  3. Tyhle znám, vždyť jsem z Moravy :-)...už jsem je pěkně dlouho nepekla, což dnes napravím.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miši, a jak dopadlo pečení?:) U nás bylo snědeno za dva dny:D

      Vymazat
  4. Moravské koláče jsou super! Rozhodně lepší než ty české, které bývají takové suché. Vypadá to pěkně! :)
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně!:) Taky mám raději tyhle vláčné než suché:)

      Vymazat