pondělí 4. ledna 2016

Výborné a rychlé langoše

Miluji rychlá, ale zároveň i chutná jídla. Musím tedy přiznat, že langoše patří mezi ta rychlá a u nás doma i oblíbená. Já je ovšem nejím. Vždy si dám maximálně půlku nebo jeden mini langoš a zase mi to na rok stačí.

Ale co bych pro ty mé jedlíky neudělala. Naučila jsem se do receptu přidávat i jogurt. Těsto je potom krásně vláčné a langoše krásně nadýchané.

Takže recept je tu - Langoše s jogurtem
Potřebujete
500 g hladké mouky
2 lžíce oleje
kostka droždí
lžička jedlé sody
250 ml mléka
lžička soli
1 bílý jogurt
Postup
Nejdříve dejte do vlažného mléka vzejít droždí. Poté do mísy prosejte hladkou mouku, pokud je vás hodně nebo máte velký hlad, tak můžete i zdvojnásobit dávku všech surovin a použít kilo mouky. Do prosáté mouky přidejte sodu a sůl. Poté přidejte zbytek mléka, olej a bílý jogurt. Vymíchejte hladké těsto a nechte kynout v teple alespoň hodinu, klidně i dvě.
Z vykynutého těsta vykrájejte lžíci bochánky a ty ručně vypracujte. Nechte znovu chvilku kynout a poté už tvarujte do většího langoše. Smažte na rozpáleném oleji. Nejlepší je asi friťák. Poté hotové langoše dejte chvíli na kuchyňský ubrousek. 
Na talířku langoš potřete směsí olivového oleje a lisovaného česneku. Posypte strouhaným sýrem a pokapte kečupem. A extra nezdravá, ale dle strávníků - výborná pochoutka je na světě!
A tady ukázka, jaký langoš jsem si naservírovala já:)

Jak jste na tom vy? Chutná vám tahle smažená "placka"?:D
Vařící
Pečící
občas vykynutá


6 komentářů:

  1. Já mám langoše ráda, ale upřímně jak je to mastné a z česneku mě potom bolí žaludek, tak tuhle pochoutku jím maximálně 2x do roka, na nějaké pouti nebo trzích, to je tak celé :D ale babička když dělala takhle domácí langoše, tak byly mnohem chutnější, takže jsem pochutnala víc.

    Týnka z blogu Live&Love

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No slyšela jsem, že když se místo jogurtu dá zakysaná smetana, tak by měly být méně mastné, ale nevím nevím:) Jojo babičky a maminky vždy vaří nejlíp:)

      Vymazat
  2. Mám je ráda, ale bez česneku, po tom je mi vždycky dost zle...Měj se Ilča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teda, když si je dám, tak taky jedině bez česneku:) Taky se měj hezky:)

      Vymazat
  3. Tak ta tvoje porce je super! :D Já jinak langoše miluju a celkově všechno, co je nezdravý :P :)) http://prikrylovatereza.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě to úplně stačilo:) já mám ráda z nezdravého taky pár lidí, ale langoše zrovna nee:)

      Vymazat