středa 27. ledna 2016

První cesta vlakem

Věřili byste tomu, že jsem teprve teď jela poprvé sama vlakem? Já totiž nikdy vlaky neměla ráda. Hlavně to hlasité brzdění, přebíhání mezi nástupištěm, hledání správné koleje a pak takovou zvláštní a nepříjemnou vůni ve vlaku. A tak jsem raději všude jezdila autobusem nebo autem. Vlakem jsem jela za život maximálně tak desetkrát, a to ještě vždy s někým.
A tentokrát jsem měla jet úplně sama! Já se teda ztratím i v naší vesnici nebo ve městě, kudy procházím už 8 let. Mám na to talent. Anebo mi chybí ta buňka s názvem "I ženy umějí číst v mapách."

Kdybych měla jet jen kousek, třeba čtvrt hodinku od domu, tak se možná tak nestresuji, ale já měla jet až do Pardubic!:) Ještě ráno jsem si to málem rozmyslela, ale muž mě přemluvil a já opravdu nasedla na vlak. I když bez lístku, který jsem si musela cestou dokoupit a možná jsem byla ještě zmatenější než paní ve vlaku, co mi lístek prodávala.
Poté jsem měla jednou přesedat a chvilku jsme se vymotávala z nástupiště, hledala další pokladnu, snažila se zaplatit svou Isic kartou. Na cestu, správný vlak a kolej jsem se ptala jen třikrát a pak stačilo jen najít volné kupé.

A vlak se dal na cestu. Celé kupé jsem měla pro sebe, dívala se z okna na zasněženou krajinu, do sluchátek jsem si pustila příjemnou Take me to church a k tomu jsem poslouchala výběr z piana a houslí. Snídala jsem, četla knížku a přemýšlela. Cesta příjemně ubíhala a já si to začala užívat.
Zjistila jsem, že ve vlaku člověk skvěle vyčistí hlavu, užije si romantickou i melancholickou náladu. A opravdu se mi líbilo to cestovaní o samotě. Bylo mi skvěle na duši, ale i na těle. A k tomu všemu jsem zažila příjemné setkání v Pardubicích. (příště víc) 

A nebojte - perník jsem domů také přivezla! 
Jakým dopravním prostředkem nejraději cestujete vy? Máte rádi vlaky?

Alenka z říše divů a vlaků

4 komentáře:

  1. Tak zrovna tohle mi nejmenší problémy nedělá, víc "hard core" bylo vymotat se na letišti. I tak mi zrovna tohle vůbec nevadí. Každopádně ta buňka orientačního smyslu mi chybí taky :D Jsem schopna autem objet město dvakrát, abych nabrala dva lidi, co bydlí o dvě ulice dál :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, že to zvládáš:) já už jsem si říkala, že bych ráda zase někam jela vlakem:) No každopádně kdybych měla někam sama letět, tak to nevím, nevím:) Jinak jsem ráda, že nejsem sama bez buňky:)

      Vymazat
  2. Miluju vlaky! Kdybych mohla, tak necestuji ničím jiným. Nejvíc mi vyhovuje ten prostor, člověk se může v klidu projít, dojít si na wc a taky si můžu číst, v jiném dopravním prostředku je mi špatně. Navíc v dnešní době jsou ty vozy už dost moderní. Třeba mezi HK a Pardubicema je normálně i wi-fi. Mým velkým snem je projet vlakem Evropu a taky se podívat do Švýcarska, kde jsou jejich vlaky vyhlášené, jak projíždějí horama. Věřím tomu, že jsi jela poprvé sama vlakem, protože v dnešní době lidi jezdí buď autobusem, nebo má už skoro každý svoje vlastní auto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se do vlaku taky zamilovala, ale byla to láska na první pohled:) ten prostor mi taky vyhovoval, na wc bych teda asi nešla, pokud by to nebylo opravdu nutné, ale já nechodím nikde, kde nemusím:) Jinak teda ten sen o projetí Evropy je krásný, to si určitě splň:)

      Vymazat