úterý 5. ledna 2016

Padesát odstínů šedi

Šokoval vás nadpis? Doufám, že ano:) Nebojte se a nelekejte, opravdu nepatřím do skupiny zarytých milovnic této knížky, filmu nebo celkově tohoto žánru, ale přesto se k tomu musím vyjádřit.
Chci zdůraznit, že 
  • nikdy bych si sama nekoupila a nepořídila knihu s otiskem razítka bestseller
  • nebaví mě číst, to co je teď módní a co se nosí
  • nemám ráda knihy ani filmy, které všichni bezmezně milují a obdivují
  • nerada čtu knihy o sexu, kdy má být právě sex tím, co prodává
  • opravdu mám ráda knihy s dějem, zápletkou, příběhem a nečekaným závěrem

Je to už tuším dva roky, kdy se ke mě dostal první díl knihy Padesát odstínů šedi. Nedonutila jsem se ji přečíst, a tak jsem ji poslala dál. (dala jsem ji milované babičce, která měla za úkol knihu přečíst a říct mi o ní, jestli stojí za čtení) A dál jsem to neřešila.
Ovšem ani ne za pár měsíců jsem dostala jako dárek druhý díl knihy. (mám snad na čele napsané, že bych tohle četla??) A tak putoval k babičce i druhý díl. A já poprosila všechny, aby mi nedávali třetí díl. Naštěstí mi třetí díl nikdo nedaroval:)

Pak jsem tuto knihu úplně vypustila z hlavy. Přešly recenze a kritiky, které knihy vychvalovaly do nebes i posílaly do pekel. Pár recenzí jsem pro zajímavost četla. Ano, i tu velmi známou - rádoby vtipnou, vcelku vulgární, ale samozřejmě od muže (ne od mého:). A ti mají vždy pravdu, ne?:D

A pak, po chvilce klidu přišel opět obrovský boom - film. To vám byl v kině ale nátřesk. A my co jsme šli jen tak kolem, jsme se jen uchechtávali a klepali si na čelo. No a pak se to stalo - to byste neuhodli - dostala jsem tento film jako dárek! Tímto ti má milovaná sestřičko děkuji!:D Co si mi to udělala? Proč?

No a přes všechny moje protesty, mračení a nesouhlas mě má milá donutila, abych než budu soudit a hodnotit, tento film shlédla. A tak jsem to udělala. Jednou v noci, muž i pes už spali a já jsem vytáhla noťas a vložila dvdéčko. A nefungovalo. Možná nějaké znamení:D A tak jsem vytáhla druhý počítač a v něm už film fungoval. (bohužel)
Věřte, nevěřte, shlédla jsem tento film do konce. Byla jsem překvapená, poplematená (popletená a zmatená) a zjistila jsem toto:
  • celý film jsem čekala na děj a zápletku, které ale nepřišly
  • těšila jsem se, že se konečně přiučím v SM praktikách a místo toho jsem zjistila, že mi vystačí vázání uzlů, které už umím ze skautů, protože nic jiného film nepřinesl ani neukázal
  • hrozně mi vadil dabing hlavní ženské postavy, chvilku jsem přemýšlela, že kvůli tomu hlasu snad film ani nezvládnu sledovat až do konce
  • nepochopila jsem, co na této knížce a filmu všichni mají, pomyslela jsem si něco o degeneraci lidské rasy a znovu se snažila najít ve slovníku slovo inteligence
  • byla jsem v šoku, co může lidi tak šíleně zaujmout a oslovit a uvědomila jsem si, že jestli moje další kniha neprorazí, tak proto, že bude asi příliš "obyčejná"
  • celý film jsem držela palce hlavní mužské postavě a jeho dominanci a bylo mi líto všech mužů, kteří potkají ženy podobné hlavní hrdince
  • zklamalo mě malé množství nahých scén, minimum BDSM praktik a celkově to spíš bylo velmi plytké romantické drama s nulovým dějem, trapnou zápletkou a příšerných scénářem
  • chuť jsem si musela spravit filmem Spalovač mrtvol a pak si ještě dvakrát za sebou pustila Kladivo na čarodějnice:D
Ve výsledku jsem vlastně celý film čekala na to, až to začne, až se to rozjede a až se něco nového dozvím nebo ve mě film vyvolá nějaké silné emoce. Tak dlouho jsem čekala a dívala se - až ten film skončil!
A k tomu všemu, když jsem své dojmy sdělila sestře, tak mi řekla, že jsem vůbec nic nepochopila a že si musím přečíst i knihy. Tímto se jí veřejně omlouvám - ale tohle opravdu nezvládnu! Chci dál své klidné spaní, naivní představu o rozumném uvažování lidí a hlavně prosím - žádné další bestsellery!

Jak jste na tom vy a Padesát odstínů šedi? Prosím řekněte mi, že v tom nejste sama nebo mě ukamenujte, že nechápu všeobecné nadšení! Potřebuji vědět, co se vám na téhle knize/filmu líbí???

Šokovaná
málokdy kritická
ale dnes ano


16 komentářů:

  1. Ja osobne si uvedomujem, že aj film aj knihy sú shit :D Hlavná hrdinka je hlúpa a približne 500 strán zo 600 stranovej knihy je sex- čiže nulový dej. Ale neviem prečo, jednoducho mám tie knihy rada- dobre sa čítajú a nerobí mi problém si ich prečítať znova ak dostanem náladu na tieto knihy. Mám načítaných dosť knih so štitkou erotický román a určite sú lepšie knihy ako fifty ale viem aj to, že existujú aj horšie knihy. potom vlastne človek zistí, že fifty vlastne ani nie je také zlé :D Takže tak :D A čo sa filmu týka...niektoré scény boli že ugh čo to vlastne pozerám? a niektoré ma zas naozaj zaujali :D Všetko je to o tom, či Fifty niekoho zaujme alebo nie aj napriek tomu, že to je vlastne priemerná literatúra :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo ta hlavní hrdinka je šílená:) Jinak teda už jsem slyšela hodně názorů, že si knihy dobře čtou, takže na tom něco asi bude:) No mě možná víc zaujaly příběhy Markýze de Sade, to už je ale jiná liga:D Jinak klidně mi doporuč nějaký erotický román, něco bych si ráda tohoto žánru přečetla:)

      Vymazat
    2. Určite by som odporučila začať Christinou Lauren alebo Jennifer probstovou- tie sú na našom trhu asi tie naj- povedala by som :D

      Vymazat
  2. Já jsem četla celou trilogii, ale kdyby nebylo třetího dílu, tak se vůbec nic nestalo. :-) Mě se to líbilo, právě proto, že je to naprosto lehoučké romantické čtení, u kterého nemusím vůbec přemýšlet, prostě oddychovka.
    Vlastně jsem nikdy nepochopila, co s tím všichni nadělají, jak všichni tvrdí, že je to úchylné, samé BDSM praktiky a ještě nevím co. Někdy mám dojem, že ty lidi četli jinou knihu, protože v prvním díle jsou asi vážně pouze dvě nebo tři scény, které by se hodně vzdáleně daly nazvat sado-maso, ale spíš je to jen svazování a jednou ocucávání bičíku, jinak tam je normální sex.
    Líbilo se mi to, četlo se to velmi rychle, ale že by to bylo nějak významné dílo, to se neodvažuji tvrdit. :-) Autorka by udělala nejlíp, kdyby osekala všechno to křoví okolo a celá trilogie (co se týče děje) by se úplně v pohodě vešla do 400 - 500 stran. Jenže takhle je to hrozně natahované.
    Film jsem neviděla, a přiznám se, že ani nemám potřebu ho vidět, to herecké obsazení se mi vůbec nelíbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za zajímavý názor:) Určitě máš pravdu s tím, že ten film a herecké obsazení jsou opravdu šílené:) Jinak teda jako romantické čtení - ano přesně jsi to vystihla:)

      Vymazat
  3. Knížku jsem nečetla, film viděla - ale nic moc, rozhodně mě nezaujal a prsa hlavní aktérky mě furt taky nebavilo sledovat -_- No, na negativní věci se píšou lépe recenze, takže u mě na blogu je taky jedna k dohledání.. Ale hlavně - proč ses na to nepodívala v originálu? Já na filmy koukám už jen v originálu s titulkama, a tak se nad hrozným dabingem nemusím pozastavovat ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Jo ta prsa, to mě teda taky nebavilo:D Mrknu na tvůj blog na recenzi:) No já sama o sobě bych si to nestáhla, psala jsem, že jsem film dostala, tak jsem se na to dívala tak, jak to bylo, bohužel:)

    OdpovědětVymazat
  5. Jak se říká- 100 lidí, 100 chutí. Vadí mi, že tady vlastně urážíš lidi, kterým se to líbilo. Jo, byl okolo toho moc velký boom, který by si zasloužily lepší knihy. Mně osobně se knížka líbila. Je to takové oddychové čtení, které ale není pro všechny- jako to bývá se všemi knihami. Jinak ale respektuji tvůj názor, ale myslím, že by se dal napsat trochu méně urážlivě:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano to je pravda, že každý můžeme mít jiný názor. Ale rozhodně tady nikoho neurážím, ani to nebylo mým cílem a už vůbec bych nechtěla, aby to tak vyznělo. Věřím, že se tento žánr, kniha i film ostatním může líbit. Vše co zde píšu je jen můj osobní názor, ten nikomu nenutím, netlačím a ani za něj neoroduji, jen si za tím stojím, to je vše:) A věř, že jsem se to snažila napsat, jak nejlépe to podle mého vědomí a svědomí šlo:) Četla si recenzi od toho zmiňovaného muže Padesát odstínů hnědi? To si myslím, že je urážení, tahle má kritika má k tomu opravdu hodně daleko, nemyslíš?:) Ale i tak ti děkuji za vyjádření opačného názoru než mám já, tvé upřímnosti a pohledu na věc, i když ji vidíme jinak, si opravdu velmi cením.

      Vymazat
  6. Předně je škoda házet všechny knihy s nálepkou bestseller do jednoho pytle, možná jsou módní, ale některé z nich si tu nálepku opravdu zaslouží :) A Padesát odstínů šedi...Každý má jiný názor. Pravou je, že to není žádné veledílo, nejsou tam zásadní filozofické myšlenky, ale jako oddechové čtení, proč ne. První díl nebyl tak špatný. Nešlo o sex, líbil se mi ten jejich románek. S druhým dílem to ale šlo dost z kopce, to už bylo jen zbytečné natahování děje a válení se v posteli :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to určitě nedělám, nehážu všechny knihy do pytle, jen sama za sebe říkám, že já osobně nemám ráda název bestseller:) Takhle jsem to myslela:) Jinak jako oddechové čtení tuto knihu opravdu nikomu neberu a už vůbec bych se nechtěla povyšovat nad ostatní, kterým se to líbilo:) Za mě to prostě není dobré čtení, ale netvrdím, že to co čtu a mám ráda já, by měli mít rádi všichni:) Tohle je opravdu jen čistě mé osobní a subjektivní hodnocení:)

      Vymazat
  7. Též nechápu všeobecné nadšení :-D Přečetla jsem první díl, abych si udělala svůj obrázek a pak řádně knihu zkritizovala v recenzi, kdyžtak mrkni :-) A dle mého je film proti knize ještě snesitelný :-D

    http://secretsofmonis.blogspot.cz/2015/11/padesat-odstinu-sedi-christian-nuda.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A přesně o tohle mi šlo v mé recenzi. Chtěla jsem pochopit, co se ostatním na knize nebo filmu líbilo, chtěla jsem i pohled ostatních a vysvětlení jejich nadšení:) Děkuji za odkaz, na recenzi určitě mrknu:)

      Vymazat
  8. Já knihy četla, protože jsem fakt knihomil a co vyjde, musím přečíst.. musím říct, že tyto knížky se mi líbili jen z jednoho důvodu a to díky zápletce a osudu hlavního hrdiny, sex a tyto praktiky mi přišly přitažené za vlasy, ale budiž, někomu se to může líbit. Film jsem také viděla doma a jak píšeš ty, stále jsem čekala na tu hlavní zápletku, která nepřišla, takže pro mě byl film propadák, knihy byly pro mě lepší:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo Klári, taky musím číst všechno, ale tady jsem to prostě vzdala:) A je pravda, že filmy jsou mnohdy horší než knihy. Tak třeba by mě kniha překvapila?:D Ale asi ne:D

      Vymazat
  9. Míšo, já jsem první díl dostala k předloňským Vánocům od mých rodičů, přečetla jsem ho a bylo to utrpení, ale tak napínavě to skončilo, že jsem se rozhodla, že si koupím díl druhý, bylo to ještě větší utrpení, ale statečně jsem dočetla. Třetí díl mi půjčila známá, ale na to jsem už neměla, nedočetla jsem... Nechci už nikdy nic takového číst! Je to slátanina. Film jsem neviděla a ani ho neplánuji pozerat, protože si dovedu představit co to asi bude. Nicméně chápu, že na knihu může mít každý svůj názor. A já jsem Ti sem tedy napsala ten svůj :D Posílám pusu! Lucinka

    OdpovědětVymazat