neděle 3. ledna 2016

Filmy, které mi učarovaly

Poslední dobou mám nějaké líné dny. Možná za to může krátká, ale milá dovolenka v práci nebo to spavé počasí za okny. A tak jsem si rozhodla tyto dny zpříjemnit alespoň "kulturou". Takže poslední dny čtu a dívám se na filmy.

Věřte, že je pro mě opravdu těžké vybrat knihu, kterou jsem ještě nečetla nebo která by mě opravdu zaujala tak, abych ji nechtěla odložit až než ji přečtu celou. Ještě mnohem horší je to u filmů. Filmy si opravdu vybírám. Nemám příliš v lásce pohádky, animované filmy a prvoplánové komedie. Krvavé horory nebo sladká melodramata mě nezaujmou a české filmy už jsem viděla tisíckrát. 
Ke konci roku jsem však objevila pár filmů, které mi opravdu učarovaly. A to nejen tím, že mají děj, který se snaží něco říct, ale také celkovou atmosférou. Ponuré, temné uličky, tajemné bytosti a kouzla. Na začátku nevíte, jak film skončí a následný konec vás překvapí, naštve, šokuje nebo vzbudí jakoukoliv jinou emoci.

Takže 7 filmů, u kterých jsem neusnula, nečetla si ani nepracovala a opravdu se napjatě dívala až do konce!

1) Temné stíny
Miluji černý humor! A v kombinaci s Deppem, upíry a duchy to nemůže dopadnout jinak než skvěle. Je pravda, že se mi tento film hodně líbí i z toho důvodu, že je vidět, jaké umí být občas ženy mrchy. Chudáci chlapi, mají s námi trápení - někteří i dvě století!:)
2) Havran
Na tento film jsem se vyloženě těšila. A nezklamal mě. Přála bych si víc filmů s tématikou Edgara Alana Poa. Představuji si dokonalé zfilmování jeho povídek z knihy Jáma a kyvadlo. Ach, nemám se toho ujmout sama?
3) Nádherné bytosti
Film, který jsem nejdříve odsoudila a zavrhla a posléze se k němu ve dvě hodiny ráno dopracovala. A musím říct, že jsem jej shlédla napjatě a nedočkavě. Možná, protože jsem si zamilovala vedlejší postavu krásné a staršího zaklínače nebo taky proto, že hlavní postava měla moc, kterou si nepřála. (to mi něco velmi připomíná:))
No nemilovali byste toho zaklínače?:D
4) Purpurový vrch
Líbí se mi zpracování filmu, herci i děj. Miluji filmy o psaní a literatuře a zároveň příjemně mrazivou atmosféru. Hudba ve filmu je úžasná, ale ten konec! Já bych jej určitě navrhla lépe:) 
5) Co děláme v temnotách
Není nad filmy, které zesměšňují mé oblíbené téma upírů. Ale pokud je někdo zesměšní opravdu na úrovni a vtipně, tak ani já neodolám. Chtělo by to pokračování:)
6) Přežijí jen milenci
Já nevím, jak je to možné, ale opět upírská tématika - tomu se říká posedlost ne?:) Film je celkem zajímavý, občas ale příliš romantický a těžko uvěřitelný. I přesto si své místo v mých top zatím zaslouží.
7) Kráska a zvíře
Tento příběh jsem viděla ve filmové, pohádkové i muzikálové podobě a musím říct, že jej asi nikdy nepřestanu milovat. Přesně takhle si představuji pravé muže. Zvíře s duší romantika:) Ano, i já se ráda chvilku zasním:)
Všimli jste si podobných žánrů těchto filmů? A který z nich už jste viděli a líbil se vám?

Tak schválně, jaký je váš nejoblíbenější film na který nedáte dopustit? 

Filmová upírka

Foto: pinterest a další volné databáze od strýčka Googlíka

6 komentářů:

  1. Only Lovers Left Alive jsem taky zhlédla a upřímně jsem se zamilovala do atmosféry a soundtracku toho filmu. Temné stíny jsem taky viděla, ale moc se mi nelíbily. A Crimson Peak jsem chtěla vidět v kině, ale nějak jsem to nestihla, ale určitě ten film ještě chci zhlédnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo ta atmosféra je super:) Proč se ti nelíbily stíny? Jinak Purpurový vrch si určitě stáhni a mrkni:)

      Vymazat
  2. Viděla jsem jen Crimson Peak.. atmosféra je hodně podobná jako u Dámy v černém(jmenuje se to tak? Myslím ten film s D.Radclifem), takové filmy mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak tu Dámu jsem neviděla, měla bych to shlédnout:) Taky mám takové filmy ráda, jen jich znám hrozně málo:)

      Vymazat
  3. Ahoj Miško, s úvodem 100% souhlasím, taky to mám s filmy těžké, málokterý si oblíbím a většinou to vzdávám, protože mi přijdou jako ztráta času. Ale když už si nějaký oblíbím, mohu se na něj koukat furt dokola :-) Havrana jsem, bohužel propásla, ale Only lovers left alive jsem nedávno shlédla a dostalo mě to, supr! Na druhou stranu na Temné stíny mám vyloženě alergii, a to přiom Burtona obecně zbožňuju :D Nojo, každý má trochu toho svého. A purpurový vrch shlédnu, díky za tip :-)
    http://myinspires.eu/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky:) To je hrozné, ten výběr filmů je tak omezený:) ale kdybys měla další tipy na podobný žánr, tak budu jedině ráda:) Na toho Havrana se určitě mrkni:) A proč ti vadí Temné stíny? Už jsem se setkala s více názory, že to lidem vadí:)

      Vymazat