neděle 22. listopadu 2015

Plán vánočního cukroví

O mé vášni k seznamům už asi víte, teď si to ale pojďme ukázat v praxi:)

Udělala jsem si seznam vánočního cukroví, které chci péct a nejspíš i péct budu. Nejdříve jsou vypsané oblíbené druhy cukroví, které dělám a bez kterých by to u nás nebyly ty správné Vánoce. Tedy vanilkové rohlíčky, tlapky, perníčky, linecké a samozřejmě slepované ořechy a plněné košíčky.


Poté jsou připsané tři recepty, které nemám moc ráda - kokosky, máslové stříkané a kandované placky. Ale dělám je pro ostatní. Stejně tak i pudinkové cukroví, které je velmi neobvyklé a jemné. Přidávám recept:

Pudinkové cukroví
Smíchejte 260 g hladké mouky, 200 g změklého másla, 80 g mletého cukru a 2 jahodové pudinky. Přidejte lžičku kypřícího prášku a vypracujte těsto. Nechte jej chvilku odležet v lednici a poté vmačkejte do rohlíčkových formiček. Pečte tak do zezlátnutí a poté namočte rohy v čokoládě. Cukroví je vláčné, ale i křehké. Navíc voní po jahodách!

No a pak je tu samozřejmě nepečené cukroví - tedy včelí úly nebo vosí hnízda, každý jak chce:) A kokosové kuličky, něco ve stylu Raffaelo.
A mezi nové recepty, z nichž chci letos alespoň jeden vyzkoušet patří čokoládové rohlíčky, moka oválky, zázvorky se skořici a slavné, ale pracné Mozartovy koule.
Při plánování cukroví nesmí samozřejmě chybět ani seznam ingrediencí, poté naplánovaný rozpočet a odškrtání toho, co už máme:) No ale jinak jsem úúúplně normální!:)

Zdá se vám, že toho peču hodně? Mám doma prostě jedlíky a milovníky sladkého. Ale vůbec to na nich nejde vidět! Já cukroví moc nemusím a tak si spíš jen přivoním anebo vyzkouším jen ty nové recepty. Naštěstí i ochutnávačů při pečení mám až až.

A co letos pečete vy? Jaké cukroví máte nejraději? A máte nějaký zajímavý recept na cukroví?

Pěkně vypečená


6 komentářů:

  1. Mám to nějak podobně, taky cukroví moc nemusím a jím ho spíše příležitostně. :D Za to však zbožnuji jeho pečení a už od října říkám všem doma, že se těším na Vánoce až budeme péct. :) Jelikož máme v rodině babičku, která dělá každý rok neskutečně moc druhů, tak já osobně dělám třeba jen 3 maximálně 5. Na tento rok jsem se rozhodla pro kokosky, které bych chtěla vyzkoušet i ve zdravé formě, kokosové kuličky a zřejmě námi všemi oblíbené linecké + tedy perníčky, ale to je samozřejmost. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To pečení mě taky baví:) docela mě to uklidňuje:) Jinak to zdravé cukroví jsem dělala minulý rok a našla jsem ho v krabici ještě v únoru, tak se radši držím ověřených chutí:))

      Vymazat
  2. Asi si tě pořídím domů :D Cukroví mám ráda, navíc když je jen jednou za rok, ale zase se ho nesmím přejíst. U nás peče hlavně babička, mamka tolik ne a já občas zkouším experimentovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi, tak jo, můžeš si mě pořídit:) Ale nevím, jestli bys mě brzo nehnala:)

      Vymazat
  3. Dala bych si..Pečení mám taky moc ráda...A taky se spíše držím klasiky, osvědčených receptur..Hezkou neděli..Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ilonko:) tobě taky hezkou, i když deštivou:)

      Vymazat