neděle 22. listopadu 2015

Nečekaně výtečné krupicové flameri

Už jste někdy o tomto dezertu slyšeli? Já už mockrát v televizi anebo taky v časopise, ale pořád jsem se odhodlávala vyzkoušet flameri i doma. 

Ale pak jsem se rozhodla, že risk je zisk a zkusit se má všechno. Krupici doma milujeme a i když teď ji už tak často neděláme, když jsem byla malá, tak to bylo jedno z nejoblíbenějších jídel:) Flameri znamená studená sladká kaše a nikdy bych nevěřila, že může být tak výborná!
U flameri mě velmi zaujalo, že si je člověk může dochutit úplně podle sebe a podle toho, co doma má. Já měla zbytek letní jahodové zmrzliny a dokonce i jahody, takže příchuť byla jasná - jahodová!

Jahodové flameri
Potřebujete
půl litru mléka
3 lžíce cukru
80 g krupice
1 vejce
špetka soli

Postup
Nejdříve do mléka přidáte špetku soli a tři lžíce cukru. Poté mléko přivedete k varu a přidáte krupici. Nechte povařit až do zhoustnutí a odstavte. Rozmíchejte si žloutek a ten vmíchejte do vychládlé krupičné směsi. Bílek si vyšlehejte do tuhé pěny a vmíchejte také. Můžete přidat i vanilkový cukr, já dala asi dvě lžičky. 
Poté si tuto směs nalijte do formiček (já použila dobře vymyté misky od paštik:)) A mírně jsem je vymazala máslem. Směs nechte ztuhnout v ledničce nebo já nechala v takové zimě na parapetu. Po ztuhnutí jde krupičná bábovka krásně vyklopit. Poté můžete dozdobit. Já přidala šlehačku, jahodovou zmrzlinu, mírně povařené a sladké jahody. A plus nějaká ta jedlá dekorace:)
A rychlý a chutný dezert je na světě. Je velmi vláčný a jemný. Absolutně vám pohladí chuťové pohárky. Můžete vyzkoušet se skořicí, s jiným ovocem, s hruškami nebo povařenými jablky, můžete k němu servírovat lžíci bílého jogurtu nebo kakao. Fantazii se meze opravdu nekladou.

Ale rozhodně flameri vyzkoušejte! My neodolali a byli jsme mile překvapeni.

Znáte tento zajímavý dezert? A zkoušeli jste jej už někdy?

Vyloženě sladká 


2 komentáře:

  1. Tohle neznám, ale chutnal mi jeden dezert v Turecku, který byl jak zapečená kr.kaše. Už jsem myslela, že to je ono. Akorát nevím, jestli bych si nebála těch syrových vajíček. Jinak kr.kaši také miluji! Nedávno jsem koupila krupici, mohla bych ji zas někdy uvařit, asi hned zítra :)
    blog Měj se ráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem z těch vajíček měla strach. Jednou jsem dala od domácích slepic a podruhé žloutek vynechala. Ono se nic nestane a na chuti to neubere:) Jinak tu krupici si snad dám ještě dnes!:D

      Vymazat