středa 14. října 2015

Jak se rodí knihomol?

Někdy mám pocit, že bych bez knih rozhodně nemohla žít.

Je pravda, že úplně vždy nějakou u sebe mám. Ať už v autě, kabelce, na toaletě, u postele a dokonce i na dalších místech. Ale novinka je, že mám konečně! knihovnu.
Knihovnu jsem sehnala za odvoz a je naprosto úžasná! Jsem nadšená, že jsem všechny mé miláčky konečně usídlila a dala jim domov:)
Nejradši mám, když můžu jen tak sedět s nohami na stole a kochat se. Prostě jen sedím a dívám se na knihovnu a na mé knihy. Je to šílené?
Neexistuje nějaká úchylka, která pojmenovává a sjednocuje všechny knihomoly?

A jak se takový knihomol pozná?
1) Je velmi málo knih, které jsem ještě nečetla. (a pokud jsem knihu nečetla, tak ji už alespoň mám doma koupenou)
2) Dokážu za knihy utratit mnohem více peněz než za oblečení a kosmetiku.
3) Čtu vždy a všude. Pokud mám hodně práce a nestíhám číst, tak čtu alespoň v mezerách dne. Třeba na zmiňované toaletě, ve vaně, v autě, když čekám, v čekárnách u lékařů, u kadeřnice a tak dál a dál...
4) Už když jsem byla malá, tak jsem si z knihovny tahala alespoň 10 knih a za týden je šla vrátit přečtené a půjčovala si nové.
5) Asi nikdy si sama od sebe nepořídím čtečku knih - miluji papír, ráda na knihy sahám a "mazlím se" s nimi.
6) Když nečtu knihy, tak si čtu recenze o knihách a rychle zajímavé knihy objednávám nebo sháním.
7) Nikdy se mi všechny mé knihy nedají do knihovny! 
8) Můj největší sen je knihovna v celé místnosti! Ideálně taková, jaké jsou v hradech a zámcích:)
9) Když den nečtu, tak jsem nervní, nevrlá a nedá se se mnou vyjít.
10) A pokud se mě někdo zeptá, které tři věci bych si vzala na pustý ostrov, tak jsou to tyto - kniha, papír a tužka! (papír a tužka je tam proto, že když dočtu knihu, kterou mám sebou, tak si napíšu další!:D
Tak co vy a knihy? Je nás tu stejně a příjemně "postižených" víc?

A když už existují kluby anonymních žroutů (zatím tam nepatřím), tak co takhle založit si vlastní knihomolský klub a scházet se na čaj? Já bych moc ráda poznala stejně ulítlé milovníky knih:)

Knihami obklopena
občas i zavalena










16 komentářů:

  1. Moc pěkný článek, hodně v něm poznávám samu sebe. Určitě je to nějaká naše knižní úchylka či diagnoza, ale co...nikomu neškodíme a neubližujeme. Maximálně naší peněžence nebo kontu :) Knihovna je můj velký sen, zatím mám knihy všude možně. Tak se snad jednou dočkám. To bude pak krása, až si je tam narovnám. Jinak mám doma opravdu spousty nepřečtených knih, ale stejn, když objevím nějakou zajímavou, neodolám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) No právě, taky si říkám, že hlavně nikomu neškodíme, i když co ty stromy a papír?:D No a ta peněženka? Raději si ty peníze uložím v knihách:) A to narovnávání knih do knihovny, to byla euforie:))

      Vymazat
    2. Tu euforii si umím představit :)

      Vymazat
  2. To jsem celá já.... výstižný článek. Přidávám se do klubu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda za každou duši milující knihy:) Teď už jen vymyslet název klubu:D

      Vymazat
  3. Poznávám se v každém bodě :-)
    My jsme s pár holkama měli takovou stránku na FB, kde jsme psali, co právě čteme, jak se nám knížka líbila, přidávali jsme fotky, atd. Jenže holky asi nebyly takový knihomol jako já a za pár měsíců je to přestalo bavit :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klári, tak to jsme ráda, že jsme stejně vybodované:)) Ach jo, tak to by chtělo nějakou novou stránku, ne?:)

      Vymazat
  4. Jako bys popisovala mě. :) Až si najdu nějaký vlastní byt, budu si muset koupit tak ze dvě knihovny, abych měla kam dát ty knížky, co jsem si koupila za dobu, co bydlím u rodičů. :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi, tak až ho najdeš, tak pošli fotku knihoven nebo se rovnou přijdu pokochat:)

      Vymazat
  5. K téhle úchylce se hlásím taky a ráda. Knížky jsou moje kamarádky, které poradí, pohladí, pobaví i rozesmutní. Díky za ně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vítej do našeho klubu:)) Přesně, díky za ně:)

      Vymazat
  6. Též patřím do klubu a mám další dvě kamarádky, které bez pochyby odpovídají kritériím pro označení knihomol, milovník knih, knižní závislák ....:-)
    Já musím říct, že už mám svou (v rámci možností) ideální knihovnu,ale ta skutečně ideální by vypadala jinak .... Představte si pokoj jen s knihami ...., křesílkem ...., malým stolečkem ..., kde je ticho, klid a mají tam přístup jen moje kočky a já :-)
    S oblibou říkávám, že každý máme nějakou závislost, ale ta má je neškodná ...., tedy jak tady bylo řečeno škodí pouze mému bankovnímu účtu .-) A i když mám opravdu velkou zásobu nepřečtených knih, jak se dá odolat knize, která právě vyšla a já vím .... VÍM, že ji musím číst nebo knize na niž narazím náhodou a čtu nadšené komentáře nebo mi ji doporučí a někdy přímo vnutí kamarádka? Tedy ne, že by mně bylo nutné knihu skutečně nutit :-)
    Ale přiznávám se, že i když mám raději klasické papírové knihy a dávám jim přednost, mám i čtečku a čtu i v mobilu ......, čtu též u doktorů v čekárnách, v autě, před spaním, u večeře, u snídaně, u ranní kávy .... :-) Takže si troufám říct, ano patřím k Vám a tímto podávám oficiální žádost o přijetí .-)
    Hezký článek :-) a gratuluji ke krásné knihovně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi se dnes nechám zdát o tom pokoji, knihách, křesílku a stolečkem...to je tak lahodná představa!:) Žádost přijata!:) Jsem ráda, že se článek líbí a děkuji i za mou knihovnu:)

      Vymazat
  7. Krásná knihovna :) Také si občas sednu a jen se kochám tím, jak krásnou mám knihovnu :D Na tom tedy vážně není nic divného! Za knihomola se rozhodně považuji, ale:
    1) Líbí se mi tolik knih, že je nikdy v životě nemůžu všechny přečíst!!
    3) Čtení ve vaně je nejlepší a to jsem dokonce nikdy žádnou knihu neutopila - no vážně :)
    5) Také jsem byla odpůrce čteček. Pak jsem si ji ale koupila a jsem nadšená. Má opravdu spoustu výhod. Ale na papírové knihy nikdy nezanevřu a vždy je budu upřednosňovat.

    Moc krásný článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem velmi ráda, že se nekochám sama:) Jinak tedy já ty moje asi taky všechny nepřečtu, ale dělám co se dá:) Já taky zatím ještě knihu neučila plavat a našla jsem i dokonalou pomůcku ke čtení ve vaně, pak ji vložím na blog:) Jinak teda...s tou čtečkou, přemýšlím, přemýšlím:) Moc mě těší, že se článek líbí:)

      Vymazat