neděle 6. září 2015

Rychlé a jednoduché trubičky

Už skoro tři dny chodí muž jako mlsný kocour kolem a říká, že má chuť na sladké. Že by si dal nějaký zákusek...

No a tak jsem mu upekla velmi rychlý a jednoduchý dezert.
Trubičky
Potřebujete
1 listové těsto
80 g mletého cukru
160 g krystalového cukru
4 bílky
1 vejce na potření

Postup
Listové těsto rozválíte v podlouhlý plát, nakrájíte na úzké pruhy, které navinete na kovové trubičky tak, aby se lehce překrývaly. Potřete je rozšlehaným vejcem a upečeme v hodně vyhřáté troubě. Upečené trubičky lehce vykroutíme. Vychladlé naplníme sněhovým krémem a můžete i pocukrovat.

Krém si připravíte tak, že do tuhého sněhu z bílků zašleháte moučkový cukr. Pískový cukr pokapete osmi lžícemi vody, když se cukr rozpustí, zahříváte na malém plaménku. Svařený cukr všleháte do sněhu a šleháte, až sníh zvětší svůj objem a zhoustne.
A už pomalu mizí, až se mému jedlíkovi od pusy práší a dělají boule za ušima. Upřímně závidím lidem, kteří se můžou takhle nehlídaně cpát a nikde to není vidět:)

Znáte je? Děláte? A jaký je váš nejoblíbenější zákusek?

Dnes neochutnávající
(já trubičky ani zákusky nemusím)





6 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem aspoň udělala chutě:) Mě na nich třeba vadí to, že krom toho sladkého krému, který je jako cumel, tak hrozně drobí:D

      Vymazat
  2. Tohle vidět moje babička, ta by nadávala :-) O
    Listové těsto si dělala sama, trvalo to 2 dny a její trubičky byly vyhledávané v širokém okolí :-)
    Snad se nezlobíš za malé škádlení :-) Fakt je, že jsem tím trochu postižená. Ne, těsto vlastní nedělám, ale taky kupované trubičky nejím. Protože jsem rozmazlená těmi domácími :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, nezlobím se vůbec, spíš jsem se nad tím usmála a hned si dala přes ruce!:) Jednou jsem listové těsto zkoušela dělat a hrozná makačka, takže lidi, co si jej dělají upřímně obdivuji:) Od té doby co ho koupím za 9 kč celých 400 gramů, tak už bych do té výroby nešla:) A kupované - to není ono. Ale zase chodíme někdy pro pár zákusků k cukrářským učňům a tam to mají opravdu výborné, kvalitní a tak jak se to má dělat podle starých receptů:)

      Vymazat
  3. Naše stařenka taky dělala domácí těsto a pro celou velkou rodinu trubičky pekla!!bože, a že nás je!!!To nechápu jak to zvládala??trubičky mám ráda, jako ostatně vše sladké...je mi jedno jestli jsou domácí , nebo kupované...Když přijde chuť na sladké beru co je k mání...Ale samo , že domácí je domácí...Měj se ..Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty naše babičky a stařenky, jak jsou a jak byli dokonalé...myslím, že jim a jejich hospodaření, vaření i pečení se už nikdo nikdy nevyrovná. Já třeba vzpomínám, jen jak moje stařenka uměla výborné kakao, a ani to neudělám nikdy stejné:) A co teprve, když babička vaří halušky...můžu je vařit tisíckrát a stejně si nejvíc pochutnám na těch jejích:) To možná ta kapka lásky, která mi tam vždycky trošku chybí:) M.

      Vymazat