neděle 27. září 2015

Dvě podzimní polévky

V chladné podzimní dny nejvíc zahřejí polévky.
Mám ráda ty husté, krémové. A hlavně žádný bujón a chemie:)

U nás jednoznačně vede:

Rajská polévka s tymiánem a rýží
Potřebujete
1 rajský protlak nebo pasírovaná rajčata
cibule
česnek
sůl a pepř
tymián
citronová kůra
cukr
skořice (nebo medové koření)
máslo
hladká mouka
koření (nové koření, bobkový list)
Postup
Nejdříve na másle opečte nadrobno pokrájenou cibuli a česnek. Poté přidejte pepř, nové koření, bobkový list a skořici. Chvilku povařte a přidejte cukr. Nechte mírně zkaramelizovat a mírně poprašte hladkou moukou. Poté do hrnce nalijte rajský protlak a přidejte vodu. (nebo vývar) Přiveďte k varu a povařte minimálně 15 minut. Nakonec přidejte tymián a citronovou kůru. Podle chuti můžete ještě dosolit nebo dosladit. Následně přeceďte a přidejte uvařenou rýži. A můžete podávat se zakysanou smetanou a bazalkou.

Hokaido dýňová polévka s krutonky
Potřebujete
1 dýně Hokaido
kapku oleje
kousek másla
cibule
česnek
muškátový oříšek
smetana
sůl a pepř
voda
Postup
Nejdříve si nastrouhejte celou dýni i se slupkou. Já strouhala v robotu. Poté si oloupejte a nakrájejte nadrobno cibuli a česnek. Osmahněte na pánvi na kapce oleje a kousku másla. Přidejte nastrouhanou dýni a nechte zatáhnout. Poté přidejte alespoň 750 ml horké vody a nechte zhruba 15 minut povařit. Nakonec přidejte smetanu, opepřete a osolte dle chuti. Přidejte muškátový oříšek a můžete ještě trochu česneku. Nakonec polévku rozmixujte ponorným mixérem a můžete podávat s opečenými krutonky.

Kterou z těchto dvou byste si nejraději dali? A jaká je ta vaše oblíbená?

Hustá



10 komentářů:

  1. Ta rajská je přesně taková, jako z jídelny na základce, kde jsem ji milovala! :)

    Marťa píše

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ojéj z jídelny? to teda moc nepolichotí:D

      Vymazat
  2. Obě vypadají pěkně, ale asi bych si raději dala dýňovou :) také se těším na to, až si ji udělám, mňam :)

    Týnka z blogu Live and Love
    Můj nejnovější článek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak na dýňovou polévku se pořád ještě učím.. Nemůžu si pomoct, ale mě to prostě nějak nechutná :/ Za rajskou dávám palec nahoru, to je jedna z mých nejoblíbenějších! :) Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakto? Mě přijde, že právě nejde ani cítit ta dýně:) A na rajskou si teprve zvykám:)

      Vymazat
  4. Mňam, miluji polévky. Udělala jsi mi na ně teď obrovskou chuť. Ze tvých dvou polévek mě nejvíce láká ta rajská. :-)

    OdpovědětVymazat