pondělí 20. července 2015

Nové knihy - tipy na léto

Prázdniny jsou dobou, kdy si mohu nerušeně číst. Když je venku horko a mám všechnu práci hotovou, když se na dece opaluji u vody nebo když jedeme na výlet a tam máme nerušenou chvilku klidu a pohody.

Za poslední dobu se u mě sešlo několik velmi zajímavých knih, tak tady jsou:

Velký atlas léčivých rostlin - Penelope Odyová
- tento žánr u mě nesmí chybět, kniha popisuje, co všechno lze vyrobit z bylinek, zároveň obsahuje velké množství fotek tak, aby se nám začátečníkům lépe bylinky poznávaly
 Každý král je sám - Josef "Pepson" Snětivý
- velmi zajímavá knih,a která mě oslovila nejen názvem, ale i autorovou anotací. Kdo z vás by nechtěl číst knihu, která je o "víře a kacířství, manželství a nevěře, řeholi a bohémství, realitou i sny, jež tvoří smrtící koktejl plný drsného humoru"....to můžu!:)
 Žila jsem již před staletími .- Barbara Erskinová
- kniha, která propojuje historii, mystiku i současnou vědou. Ukazuje sílu hypnózy a hlavní hrdinku vrací do minulého života. Co ale dělat pak, když se ty životy začnou propojovat a člověk vlastně už ani neví, kým je...
 Encyklopedie pro zahrádkáře - Kutina a kolektiv
- říkala jsem vám už, jak moc miluji encyklopedie? Opravdu hodně! A tuhle teď momentálně potřebuji, vždyť víte:) Jinak rady jsou tu skvělé, ověřené a hlavně ze starší doby, kdy se ještě minimálně používala chemie, jedy a hubení roztomilých zvířátek, která na své zahradě ráda vítám:D
 Svět magie - knihočasopis
- starý a dávný časopis, který je ale pořád plný aktuálních témat. Zajímaly mne sny, dluhy karmy, léčitelské postupy pomocí přírodních prostředků i alchymie a zajímavé recepty. Cítím se vždy jako malá čarodějka, už jen doladit to létání na koštěti:)
 Bylinkové časopisy - speciály
- tyto časopisy už jsem chtěla delší dobu, bohužel už nejsou dostupné v trafikách, tak jsem je objednala přes internet a nelituji! Kromě receptů jsem našla spoustu vychytávek, které se v létě, ale i jindy hodí. Například, jak vyrobit přírodní repelent nebo co vše se dá z bylinek vyrobit.
 Princ básník - Kathleen McGowanová
- kniha, kterou se chystám přečíst, ale její popis zní velmi dobře. Mystika, láska, tajemství a historie:) Znáte někdo? Doporučujete?
 Nebra - Thomas Thiemeyer
- další kniha na kterou se připravuji:) Zaujalo mě, že je o lásce a vášni a přesto ji píše muž. Je však taky o starověkém Egyptě a historii. Četla jsem na ni recenze, že ji nejde odložit a musíte číst až než jste u konce. Jsem velmi zvědavá!
 (Re)Kapitulace - Jan A. Vaculík
- zvláštní útlá kniha, kterou ale zaujme. A to nejen obálkou, ale i příběhem, který se může stát každému z nás. Takový běžný život s ne tak běžnými zápletkami:)
 Kraťasy - Jindřich Kraus
- skvělá letní kniha, k vodě, ke kafíčku i na večerní čtení před spaním. Krátké příběhy ze života lidí, které vás opravdu rozesmějí a pobaví. To byste nevěřili, co vše se může stát:)
 Píseň o Viktorce - Jaroslav Seifert 
- má stálice a velká láska. Na pana Seiferta nedám dopustit a sbírám jej:) Viktorku miluji se vším všudy! Byl jste někdo na divadelním představení Babička?
P.S. Celková cena těchto knih byla asi 100 Kč:) Takže vřele doporučuji antikvariáty, levné knihy, bazárky a bleší trhy, včetně knihoven, které vyřazují knihy také velmi často:)

Co čtete v létě vy? A co byste mi zajímavého doporučili? Nebráním se žádnému žánru.

Divě čtivá!

4 komentáře:

  1. Žila jsem již před staletími jsem četla tak dávno, že už ani nevím jaký pocit ve mě zanechala......Kraťasy a Rekapitulace-dobrý tip,dík :-) A že je všechno za stovku? Tak to je super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty Kraťasy už budu mít dočtené, je to fakt super, někdy si to večer předčítáme s mužem nahlas. Jsou to opravdu vtipné a někdy neuvěřitelné příběhy ze života. Rekapitulaci už mám taky přečtenou a musím říct nějak mě to rozladilo, protože je tam popis konzumních vztahů, samá nevěra a sex se všemi...

      Vymazat
  2. Zaujal mě svět magie a píseň o Viktorce musí být také super. A ta cena, tak to je super! Já se zrovna před chvílí dívala na e shopy knihkupectví, ale asi bych se nedoplatila. Určitě omrknu antikvariáty, super tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magii i Viktorku už mám taky přečtenou. Viktorka ve mně zanechala příjemné mrazení. Jinak nakupuji na www.databazeknih.cz, je tam bazar a knížky jsou tam za babku:) Anebo doporučuji dívat se do antikvaritátů do krabic - vše za 5 Kč, někdy jsou tam opravdu poklady:)

      Vymazat