čtvrtek 28. května 2015

Kouzelná bylinka, balet a speciální recept

Poslední dobou dělám jen tři věci. Učím se, čtu si a jsem na zahradě! A musím říct, že jsou to všechno velmi bohulibé činnosti:)
Mám z nové zahrady opravdovou radost, vždy nemůžu dospat dne, kdy tam máme naplánováno jít. Miluji to hrabání se v hlíně, stříhání keřů, hrabání suché trávy a sázení dobrůtek, které potom doplní mou kuchyň.
Tentokrát jsem si ze zahrady přinesla kytici domů do vázy. Je škoda, že je tato překrásná rostlina jedovatá. Jmenuje se Orlíček obecný a na zahradě mi rostou tři barvy. Růžová, bílá a fialová. 
Zvláštností je, že se Orlíček dříve používal jako kouzelná bylinka. Používal se na přivolání lásky a taky proti bolestivé menstruaci. Dnes už ovšem jen zdobí zahradu:)
A samozřejmě ještě nesmím zapomenout na vaření. Nedávno jsem pekla zeleninu. Ale nebyla to jen tak obyčejná zelenina. Zkuste někdy dát do plechu mrkev, celer a petržel, přidat 2 - 3 lžíce medu, kousek másla, sůl, pepř a trochu česneku. Uvidíte tu lahodu! Jako příloha nebo k novým bramborám je to ideální kombinace.

Co se týče zkoušek, tak jsem zatím úspěšná. Doufám, že to tak i vydrží a zůstane! Jinak obávanou zkoušku z hudby už mám za sebou. A víte co? Vytáhla jsem si svou vysněnou otázku P.I.Čajkovskij a balet. A byla jsem z toho tak paf, že jsem ani nevěděla, co si s tím počít:) Tak si počkám týden na výsledky:)
Držte palce a těšte se se mnou z vlastnoručně vypěstovaných květin i plodin.

Zůstávám v přírodě



14 komentářů:

  1. Moc pěkný článek! Ta kytice je nádherná a recept také nevypadá špatně. :)
    http://anyworld0036.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Určitě recept můžeš vyzkoušet, je to jednoduché, ale výborné:)

      Vymazat
  2. Ten Orlíček je moc krásný! Je to moje oblíbená květina už od dětství a každé jaro se z něj těším znova a znova!

    Polární vlk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano je krásný. Já první myslela, že jsou to jen nějaké zvonky:) Akorát ho mám na zahradě nějak moc, tak ho budu muset trošku zpacifikovat:) M.

      Vymazat
  3. Veľmi pekná kytica, hoci fialovú ako farbu veľmi v láske nemám, tieto kvety sú naozaj pekné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky fialovou moc nemusím, ale květiny se mi snad líbí všechny barvy:)

      Vymazat
  4. Věřím, že máš ze zahrady obrovskou radost. :-) Zelenina vypadá velmi dobře, někdy vyzkouším. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo je tam ale spoooouuusta práce:) Vyzkoušej a pak dej vědět, jak chutnalo:)

      Vymazat
  5. Jé, to učení ti nezávidím. také jsem se doteď furt učila na maturitu, ale už je naštěstí za mnou uffff... Tak držím palce, ať ti to rychle uteče :-) Jinak my také máme zahradu a strašně ráda tam chodím, i když kvůli učení jsem neměla moc času se tam něčemu věnovat, ale teď ještě plánuji vysázet nějaké bylinky a v srpnu bych si chtěla udělat i bylinkovou zahrádku do kuchyně, tak snad to dobře dopadne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej maturita, to byly taky nervy:) To věřím, že jsi ráda, že je to už za Tebou:) Bylinkovou zahrádku taky plánuji, tak se pak můžeme pochlubit navzájem:)

      Vymazat
  6. Krásná zahrada Míšo! Udělala jsi dobře! Držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Luci!:) No doufám, že se pak přijedete podívat:) M.

      Vymazat
  7. Gratuluji ke zkoušce z hudby! :) Jinak tu zeleninu zapékám úplně stejně, jen místo petržele a celeru dávám pastiňák a přidávám ještě kousek čerstvého tymiánu. Je to mňamka, naučila jsem se to od Jamieho Olivera :) Přeji další hezké dny na nové zahrádce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, naštěstí už to mám všechno za sebou:) Ten tymián je dobrá rada - vyzkouším. M.

      Vymazat