sobota 16. května 2015

Jarní úklid dle Feng Shui

Tak dnes jsem se konečně rozhoupala a pěkně od podlahy uklidila celý dům.
Prach, vysávání, šatní skříně, třídění obuvi, kuchyň, koupelna i toaleta. Převlečení naší i psí postele, třídění knih, starost o rostlinky na okně a taky kreativní tvorba příjemného útulna.
Pak jsem se zaměřila na úklid dle Feng Shui. V knihovně jsem si půjčila velmi zajímavé knížky a už je aplikuji. 

Feng Shui je tradiční čínské učení. Zabývá se harmonií prostoru a prouděním čisté energie čchi. Pracuje s polaritou jinu a jangu. S pěti elementy, kterými je voda, země, dřevo, oheň a kov. Harmonii navozuje pomocí barev, tvarů, materiálů, vůní a zvuků.

Nejvíce mě zaujalo:

- esenciální mandarinkový olej přináší energii a bohatství, zároveň maximálně zútulňuje prostor
- energie nejvíce proudí v otevřeném prostoru, kde vládne jednoduché zařízení
- malá a tlumená světla pomáhají pozitivní energie roztočit po celém obydlí
- oblíbenými barvami k vytvoření příjemného prostředí je žlutá a zelená
- nejdůležitější místností v domě by měla být ložnice (kde člověk nabírá sílu)
- další místností je kuchyň, kde krmí tělo i ducha (popřípadě udržuje vztahy a hostí přátele a partnera)
- pokud chcete zažít opravdu velký příval nové a čisté energie, tak zkuste někdy pečlivě umýt vchod do bytu (futra dveří, celé dveře, kliku, pokud dveře vržou namazat, atd.) 
A kromě toho všeho, co jsem dnes stihla jsem uvařila vegetariánský oběd - Mrkovopetrželové karbenátky se zakysaným dipem.

Co vy a úklid? Uklízíte rádi? A dodržujete některé pravidla Feng shui? Víte, že je dnes Noc muzeí? Jdete?

Já padám za vlast...do postele a mé oázy klidu:)

Nabitá energií a příjemně unavená


5 komentářů:

  1. Musím říct že do úklidu se mi nikdy nechce, ale mám maličký byt, takže to mám za chvilku hotové :-) s tou ložnicí souhlasím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to naštěstí taky nemáme moc velké, ale mám ráda, jak se mi tu potom dobře dýchá:)

      Vymazat
  2. Musím říct že do úklidu se mi nikdy nechce, ale mám maličký byt, takže to mám za chvilku hotové :-) s tou ložnicí souhlasím :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Než já se dokopu uklidit skříně....a co teprve mytí oken:-( Ale ten pocit, když to udělám :-)

    OdpovědětVymazat
  4. No já tu šatní skříň uklízím tak jednou měsíčně, nechápu, že tam nedovedu udržet pořádek:D

    OdpovědětVymazat