sobota 9. května 2015

Jáhlová kaše

Tak schválně? Máte nebo nemáte rádi jáhlovou kaši?

Já ji dnes měla podruhé v životě a zamilovala jsem se.

Zde přikládám recept - Jáhlová kaše
Potřebujete:
na kaši:
70 g suchých jahel na osobu (já tedy dělala 210 g)
500 ml mléka
lžíce másla
1 vanilkový cukr
2 lžíce krystal.cukru
špetka soli
bílý jogur
marmeláda dle vaší volby
na ozdobu:
oříšky
banán
rozinky
kakao
skořice
sušenky


Postup:
Nejdříve jáhly spaříme horkou vodou a poté odebereme slupky a černé kousky. Do hrnce dáme 500 ml mléka (mléka vždy tolik, aby to bylo 2x jako množství jáhel), přidáme spařené jáhly, vanilkový cukr, dvě lžíce krystalového cukru, lžící másla a špetku soli.

Vaříme zhruba 15 minut za občasného míchání. Ideálně pod pokličkou. Až do změknutí a vyvaření mléka. V případě potřeby můžeme mléko ještě přidat a vařit delší dobu.
Do ještě horké kaše vmícháme půlku bílého jogurtu a 4 lžíce marmelády (já dávala lesní směs). Uvařenou kaši dáme na talíře a buď rovnou dozdobíme nebo na mističkách servírujeme přílohy a každý si dotvoří dle svých chutí.
Je to zdravé, chutné jídlo, které obsahuje plno živin a vitamínu. Tak dobrou chuť!

Už jste jáhlovou kaši zkoušeli? Máte nějaké další tipy na recepty s jáhly?

Užívající si zdravou stravu



8 komentářů:

  1. Přiznám se, že tohle jsem ještě nejedla. Vypadá to docela chutně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z toho taky měla nejdřív strach, ale je to fakt výborné:)

      Vymazat
  2. mam ji rada, ale nikdy se mi nepovede pripravit tak, jako ji vari segra, takze se vetsinou, pokud neni ona doma, spokojim s instantni, i kdyz se za to stydim, ale zalejt horkou vodou to zvladnu i ja :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé o instantní jsem ještě ani neslyšela:) Musím se mrknout v obchodě, ale domácí je přece jen domácí:)

      Vymazat
  3. Nejedla jsem ji ještě nikdy, ale vypadá to lákavě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vyzkoušej a ochutnej, třeba ti taky zachutná:)

      Vymazat
  4. Z takových věcí mám strach :-( ale vypadá to dobře, to se musí nechat :-)

    OdpovědětVymazat