sobota 4. dubna 2015

Velikonoční beránek

To je tak, když máte mlsného muže, který navíc miluje velikonoční svátky (musím se ho zeptat, jestli to nááhodou není kvůli tomu jídlu:))

Konečně jsem vyzkoušela novou silikonovou formu Beránka
Na obale nebylo nic moc napsané a na internetu jsem toho taky moc nenašla, takže pokus omyl. A radím vám, formu nevymazávat, nevysypávat, ale až upečete - tak počkat na úplné vychlazení a pak jde beránek z formy krásně ven.
Já pekla Medového beránka. Recept přikládám.
Na těsto:
1 lžička citronové kůry
100 g krupicového cukru
1 kypřící prášek do pečiva
100 g medu
120 g hladké mouky
120 g polohrubé mouky
30 g hrubé mouky
2 lžíce rumu
3 vejce
1 lžička skořice
3-4 lžíce vlažné vody

Na polevu:
200 g másla
200 g moučkového cukru
2 lžíce hrubé mouky
10 lžic mléka
3 lžíce kakaa
Postup
Vejce rozdělíme na žloutky a bílky. Žloutky umícháme s cukrem a medem. Poté přidáme citronovou kůru, rum a skořici. Z bílků vyšleháme pevný sníh. Do žloutkové směsi namícháme všechny 3 druhy mouky i kypřící prášek. Nakonec opatrně vmícháme sníh z bílků a vylijeme do formy. Pečeme 40-50 minut. Já pekla asi 35 minut ve vyhřáté troubě. 

Než beránek vychladne, tak si připravíme krém na zdobení. Máslo smícháme s cukrem. Mléko povaříme s hrubou moukou. Poté kaši z mléka a mouky smícháme s máslem a cukrem. Nazdobíme dle libosti bílým krémem. Nakonec přimícháme kakao a dozdobíme. Fantazii se meze nekladou:)

Milosti už jsou skoro snědené, beránka to čeká zítra a další na programu je mazanec, vajíčka a zítřejší slavnostní oběd po té dlouhé době půstu:) Schválně, kdo z vás držel půst?

A jak slavíte Velikonoce vy? Máte Velikonoce rádi? A na jaké dobroty určitě nedáte dopustit?

Já už začínám cítit jaro a to je fajn! Hlavně to slunce!

Naladěná


P.S.:
Haha, já si nemůžu pomoct - ale máme doma i živého beránka, kterého určitě nesníme!:D:D:D

10 komentářů:

  1. Velikonoce neslavíme, ale beránek je nádherný. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky neslavím, muž slaví, tak je to trošku složité:D Děkuji:) M.

      Vymazat
  2. Mňamka :-) My robím doma slaného be
    http://stylebymyself.blogspot.sk/ránka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé slaného mám taky v plánu:) Děkuji za tip:)) M.

      Vymazat
  3. Pejsek pobavil !:) Medového beránka někdy vyzkouším, ale pravděpodobně ho hodím do jiné formy, jelikož tu beránkovou doma nemám.

    OdpovědětVymazat
  4. Náš živý psí beránek nás vždy taky pobaví:)) Určitě vyzkoušej, dá se udělat i kulatý dort:) M.

    OdpovědětVymazat
  5. Velikonoce slavíme! A beránka mám, ale nejedlého :o)
    Tvůj se Ti moc povedl a forma vypadá krásně! Také si musím nějakou pořídit...
    Medový recept neznám, ale napíšu si ho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc:) Jj tahle forma je opravdu super, doporučuji:)) A recept taky:) M.

      Vymazat