pondělí 13. dubna 2015

Salát Caesar

Poslední dobou jsem si saláty opravdu zamilovala. Hlavně je to velmi praktické, protože je možno zde použít maso, které vám zbude po nedělním obědě. 

Včera jsme měli kuřízek! a k tomu brambory a rajčatový salát. Do dnešního dne zbyly jen dva menší řízky a tak jsem vymyslela, že je nakrájím na kostičky a použiju na salát. Bylo to výborné! A jako bonus i zdravé:)

Recept přikládám: Salát Caesar i bez Caesara
Potřebujete:
salát (já používám 1-2 ledové saláty, občas obměním za římské)
kuřecí prsíčka
olej, sůl a pepř
bílé pečivo na krutonky
bageta jako příloha
2 stroužky česneku
máslo
na zálivku:
2 žloutky
šťáva z 1 citronu
150 ml olivového oleje
2-3 lžičky dijonské hořčice (nebo 2 lžíce plnotučné)
1 lžičku strouhaného parmezánu ( já dnes použila goudu)
1 lžíci worcesterské omáčky

Postup:
Nejdříve si okořeníme kuřecí prsíčka a zprudka opečeme na pánvičce. (pokud máte maso již hotové, jako já řízky, tak jsem jen nakrájela na kostičky a opekla) Občas přidávám i opečenou slaninu, která celý salát krásně provoní - i když to do něj nepatří, ale ty chutě!:) Poté opečeme na másle a česneku nebo bylinkách krutonky z bílého pečiva. 

Smícháme si 2 žloutky, olivový olej, lžičky hořčice a šťávu z citronu. Přidáme worcesterskou omáčku a prošleháme do hladké konzistence. Přidáme strouhaný parmezán. Já občas sýr sypu až nahoru salátu. 

Salát omyjeme a nakrájíme na kostičky nebo natrháme. Dáme jej do větší mísy a zde smícháme se zálivkou. Poté dáme na talíř a dozdobíme opečeným masem, krutonky a hoblinkami sýru. 

Podáváme s čerstvou bagetkou (ta naše byla právě vytažená z trouby, ještě horká). Ideální přílohou je bílé víno:)
Tak snad už jen dobrou chuť a salátu zdar!

Máte nějaký tip na dobrý salát? Jaký je ten váš oblíbený? A děláte i Caesar?

Vychutnávající





3 komentáře:

  1. Já saláty miluji, ale jsem bohužel moc líná na jejich přípravu :-D nejradši mám salát s grilovaným kuřecím masem.
    Mňam, udělala jsi mi chutě :-)
    Měj se hezky, K.

    OdpovědětVymazat