sobota 25. dubna 2015

Domácí medovník a další dárky

Včera jsme slavili. I když jen svátek, tak to stálo za to!

A neuvěřili byste, co se mi povedlo. Po hrozně dlouhé době, neustálému hledání, kontaktování všech jsem ji konečně ulovila! Vysněnou knížku mého muže! A, že z ní měl opravdu velkou radost:)
Ke knížce dostal ještě mini samurajský nožík a maxi brambůrky. Pro představu s nimi rád "ochotně" zapózoval.

A kromě bowlingu a večeře v podobě naší oblíbené pizzy a ovocného piva, ho ještě čekalo překvapení v ledničce - domácí medovník.

Recept na sladkou tečku přikládám:)
Domácí medovník
Potřebujete:
na těsto
3 vejce
200 g krupicového cukru
350 g hladké mouky
200 g másla nebo hery
3 - 4 lžíce medu
1 lžičku jedlé sody

na krém
1.varianta - salko, máslo
2.varianta - zakysaná smetana, máslo, vanilkový puding, kapka rumu

Postup
Změklou heru nebo máslo smícháte s vejci, moukou, cukrem, jedlou sodou a medem. Těsto nanesete (rozetřete) stěrkou na pečící papír. Poté pečete v rozpálené troubě na 170°, zhruba 5 - 7 minut. 

Ihned po upečení z nich vykrojte požadovaný tvar. Já pekla obdélník. Poté rozdrobte zbytky odkrojků. 

Krém připravte buď svařením salka a následného vymíchání s máslem. Nebo uvařte vanilkový puding a již vychladlý jej smíchejte se zakysanou smetanou, máslem a kapkou rumu.

Poté spojte upečené placky krémem. Natřete krém i z venku a dokola a posypte rozdrobenými okrojky. Posypat se dá i pomletými oříšky. Zdobení je už jen na vás. Já jej nechávám jen takhle.

Medovník by se měl nechat uležet 2 - 3 dny v ledničce, ale málokdy tak dlouho vydrží. U nás je za tuto dobu už téměř spotřebován:)

Dnes pokračujeme v aktivním odpočinku - výlet s psíkem, výstava automobilové techniky a pak možná první letošní grilování:) A zítra do kina!

Doufám, že se máte taky fajnově!

Máte rádi medovník? Také jej pečete? A jak si užíváte víkend a slunečné dny?

Hlavně užívejte každý den naplno!

Víkendymilující


10 komentářů:

  1. Absolutně MILUJU medovník, přítel mi na narozeniny koupil obrovský medovník, no a nakonec mi ho taky celý snědl ^^

    OdpovědětVymazat
  2. Můj syn zbožňuje medovník, často ho peču, ale nejím ho, je moc sladký..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě ten můj právě moc sladký nepřišel, s tou zakysanou smetanou je spíš osvěžující:) Cukru dávám do všech receptů míň:) M.

      Vymazat
  3. Miluji ten pocit, když se mi podaří sehnat nesehnatelné, a když je to navíc dárek....o to je radost větší. A medovník-to je láska jako trám. Ten jediný můžu i kupovaný (jinak kupovaný zákusek nejím).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Sehnat nesehnatelné, to můžu pořád!:) Jj taky mi kupované zákusky nechutnají, ale teď jsme (kvůli postavě spíš bohužel) našli jednu dokonalou cukrárnu. Pečou tam učni a je to opravdu výborné, kvalitní a levné...snažíme se tak často nejezdit kolem:D

      Vymazat
  4. Jé, Umění klidu mysli máme doma dvakrát :-) A myslím, že také Tajné nauky Tibetu a Jógu velkého symbolu, kdyby jsi někdy sháněla :-)
    Moc mě potěšilo ji takhle vidět, přišla jsem na tento blogísek náhodně :-)
    Ten můj google profil je nefungující a z blogu se tu napsat nedá, tak doufám, že se nebudeš zlobit, napíšu tu jednu moji fungující adresu:
    www.gil-od-mily.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó? No vidíš a já to tak sháněla:) Hihi tak si hned píšu, abych se na tebe mohla kdyžtak obrátit s těma dalšíma knížkama. Jj mrknu se, děkuji za adresu:)

      Vymazat