pátek 27. března 2015

Punčový řez

Zelená je tráva, fotbal to je hra....

Poslední dobou dělám sedmimílové kroky k přírodě, ale tohle se mi opravdu (ne)povedlo:)

Chtěla jsem překvapit muže, který miluje sladký dezert Punčový řez.

Tak jsem si našla recept a nakoupila suroviny. Bohužel jsem zapomněla na jednu celkem důležitou. Růžové barvivo? (Fůůůj éčka, já vím!)

V obchodě zavřeno, všechno nachystané a tak jsem prohledala skříň a vypadlo na mě oranžové, modré a zelené barvivo. Ale růžové ani červené nikde. A já? Jsem přece umělec. Tak jsem to namíchala a s prvotním dojmem šedé, která se určitě do růžové vypeče, jsem "buchtu" šoupla do trouby. 

A voilááá....je to prostě zelené!:D
Recept? Přikládám, ale nemusíte se inspirovat ve všem, každopádně ta chuť! (Co nebylo růžové barvy, to vynahradil alkohol, hihihi)
Potřebujete: 
na piškotový základ
5 vajíček
140 g cukru
160 g polohrubé mouky
1/2 prášku do pečiva
trochu vody
marmeláda dle chuti
Roztok:
3 dcl sirupu (ideálně červeného)
2 dcl rumu
růžové nebo alespoň červené barvivo!!!!!! (smích)
Poleva:
200 g cukru
2 lžíce oleje
citronová šťáva
voda

Postup:
Nejdříve si smícháme vejce s cukrem a vyšleháme do pěny. Poté přidáme mouku a prášek do pečiva. Podle potřeby přidáme vodu. Těsto nesmí být ani příliš husté, ani tekuté, takže něco mezi. Nalijeme na plechy vyložené pečícím papírem. Upečeme si takhle 2 - 3 pláty. 

Upečený piškot potřeme marmeládou. Pak si smícháme sirup, rum a trochu barviva. Jeden z plátů do tohoto roztoku namočíme a necháme nasáknout. (je možné barvivo přidat už do části těsta a pak jen naložit do roztoku) Pláty natíráme marmeládou, prolíváme roztokem a skládáme na sebe. Nakonec dáme do ledničky nebo chladu odpočinout a pořádně nasáknout. 
Druhý den nebo za pár hodin můžeme polít polevou, kterou si vytvoříme smícháním cukru, oleje a citronové šťávy. (podobná poleva se dělá na vánoční perníčky, jen tahle je méně hustá) Dozdobíme dle fantazie a můžeme podávat.
P.S. Vtipnou vložkou bylo, když jsem kousek dezertu odkrojila na pracovní linku a přišla babička, která ten kousek buchty vzala a hodila do dřezu a říká mi: "Kolikrát jsem ti říkala, abys mycí houbu dávala do dřezu a nenechávala ji válet na lince!"

Po přinesení ochutnávky mému muži na zahradu se na mě podíval a s vážným výrazem se mě zeptal: "Jéé, kde jsi našla tu hmotu na aranžování květin? Jdeš za mnou něco vyrábět?"

Tak vážně nevím, kde jsem udělala chybu:D

Jak se vám buchta líbí? Taky se vám někdy něco tak ehm "povedlo"?

Zelená i za ušima

16 komentářů:

  1. Připomíná mi to buchtu, kterou donesla má spolužačka na základce do hodiny angličtiny u příležitost svátku sv. Patrika :D Na barvě nezáleží, důležitý je přece charakter ehm. totiž chuť :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No říkala jsem si, že tématicky by se to možná k nějakému svátku hodilo:) Jojo chuť to dohnala:) M.

      Vymazat
  2. Mě se líbí:-))
    Babička boduje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak děkuji a mycí houby už si hlídám!:)

      Vymazat
  3. Náhodou..je to super! My jsme dělávali na Apríla s holkama modrou bábovku a modrý chleba:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Téda modrou bábovku bych ještě zvládla, ale chleba? To muselo být něco:))

      Vymazat
  4. Originální. :-D Ale hlavně, že chutnalo. :-)

    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No dle rychlosti, jak to bylo snědeno, tak bych soudila, že chutnalo:)

      Vymazat
  5. Posledni poznamky jsou fakt skvele. :)
    Pokud chutnal dobre, tak je snad jedno, jakou ma barvu. :)
    Ale prekvapko po vytazeni z trouby muselo byt fajn. :D

    fakynn
    www.fakynn.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Jojo taky jsem si říkala hlavně ta chuť:) Ale když jsem to vytáhla z trouby tak jsem myslela, že to snad i vyhodím:)) M.

      Vymazat
  6. Dávno som sa pri recepte takto nepobavila :D Ale tak čo, je to aspoň originálne :D A chuť mu to isto nepokazilo :DDD

    Life-by-romi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě pobavila:) hihi a že to ladí? to je ještě lepší a ani to nebyl plán:)

      Vymazat