neděle 8. března 2015

Andělé i v mých vlasech...

Na začátek musím popřát k svátku všem ženám, dívkám, dámám...mým kamarádkám, milované mamince i babičce. Díky za vás a užijte si slunečnou neděli. A díky i za muže, které nás ženy dělají šťastnými a usměvavými...třeba jako ten můj?:)

Povím vám jeden krátký a úsměvný příběh. Už rok jsem si přála knihu pro mou duši. Hledala jsem a procházela různé knihkupectví a antikvariáty. Nakonec jsem si v knihovně vypůjčila knihu Temné noci duše a ihned jsem věděla, že je to láska na první pohled. Od té chvilky jsem si tuto knihu přála dostat. 

Na narozeniny - dobře nestihlo se to, na svátek - moc velký dárek, tak na Vánoce - můj milý muž se tvářil záhadně a pak mu přišel balík od firmy se slovem "kniha" v názvu. Má duše jásala a srdce zaplesalo. 

Nemohla jsem se dočkat Štědrého dne. Rychle jsem vybalovala dárky, až se mi do rukou dostal ten tvrdý a hranatý balíček. Nedočkavě jsem strhla papír a....uviděla knihu....a název....Andělé v mých vlasech

"Jéé, to jsi asi popletl, miláčku!" byla má prvotní reakce. "Ty sis zapomněl napsat tu knihu, kterou chci." byla má druhá reakce. A můj muž sklopil oči, nevinně se pousmál a řekl mi: "Víš, já jsem ti chtěl koupit tu knihu, kterou jsi chtěla, ale pak jsem viděl tuhle a to peříčko na obálce...a už to nešlo. Už jsem nemohl odolat a musel ti vzít tuto..."

V šoku, se spoustou dalších otázek a vytřeštěnýma očima jsem mu tedy poděkovala! A snažila se usmát. Má první myšlenka byla, že si tu mou vysněnou koupím sama, má druhá myšlenka byla, že mě čeká ještě dárek doma u rodičů, má další myšlenka byla, že nic se neděje náhodou a začala jsem ještě ten večer číst....

A dnes jsem skončila. Dva měsíce a já jsem četla jednu knihu. To se mi ještě nikdy nestalo! Kniha, kterou jsem sebou tahala všude, četla v autě, na zastávce, ve škole, v práci, na kurzu, na návštěvě...dojemná, smutná, přesto o životě, lidských snech, odpovědích na mnohé nevyslovené otázky. 

Kniha, která mě nutila zamýšlet se nad existencí, nad pocity ze ztráty blízkých. Kniha která hladila a hojila všechny otevřené rány, ovšem způsobem, kdy se člověk musel podívat pravdě do očí, rozpomenout se, uvědomit si. Neměla jsem ji ráda, nemohla jsem si k ní najít cestu, nechápala jsem ji, odkládala a znovu brala do rukou. Chtěla jsem ji pokořit....a pokořila jsem ji teprve nyní, až jsem se jí nechala prostoupit...

Když jsem pak přijela domů na Vánoce, tak jsem od mámy dostala další knihu. Tomu byste nevěřili!

Pak dárek od babičky. Ručně vyrobený.

Nakonec knihu od milé rodinné přítelkyně.No chápete to?

A já jsem se zastavila. Zamyslela a uvěřila?! To pírko, které mi spadlo z nebe mám také doma schované a od té doby vím, že zázraky existují...a andělé v mých vlasech zůstávají...
Tak díky tam nahoru! 

Okřídlená
Oněmělá
Překvapená
Dojatá
a s rozpuštěnými vlasy...








9 komentářů:

  1. Ó to je nádherný článek, opravdu! O knize Andělé v mých vlasech jsem už mockrát slyšela, ale ještě se ke mně kniha pořád nějak nedostala :) Jinak na Tvůj blog jsem se dnes podívala poprvé a moc se mi tu líbí, tak mám dojem, že tu nejsem naposled :)
    http://augustine.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc:) Jsem ráda, že se článek líbí:) Tak doufám, že se k Tobě brzy kniha dostane a že mi pak dáš zpětnou vazbu, jak se líbila Tobě:) Jinak na svém blogu Tě vždycky moc ráda uvidím:)

    OdpovědětVymazat
  3. Lorna Byrneova je hodne znama a uznavana autorka, knizku jsem jeste necetla, ale rada bych :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ji neznala než jsem dostala tuhle knížku a byla jsem překvapená:) M.

      Vymazat
  4. Michelle, vidím, že máme stejný vkus na knihy :) Andělé v mých vlasech jsem četla už před Vánocemi, a hned po Vánocích jsem si objednala knížku Spatříš svoje anděly. Už jsi ji četla? :) Já ji pořád obcházím, ale určitě se na ni brzy vrhnu :)
    Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé tak to je super:) Málokdo má stejný vkus, tak za každého spřízněného človíčka jsem vděčná!:) Ještě jsem ji nečetla, vždyť jsem teprve včera "pokořila" Anděly ve vlasech:) Mám ji ale taky velmi brzo v plánu:)

      Vymazat
  5. Procházím se včera takhle po antiquariátu a když jsem už byla na odchodu, mrknu do poslední poličky co nevidím - Andělé v mých vlasech! Tak konečně jsem se ke mně kniha dostala :) Už se těším, až se do ní začtu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda Amálko, ty máš štěstí! To se mi ani nechce věřit, že dal někdo "andělskou" knihu do antiku:) Možná tam číhala na tebe:) Mám radost i za tebe a pak dej určitě vědět, jak se ti líbila:) M.

      Vymazat
    2. Dneska jsem si s knížkou sedla zákoutí v čajovně a pustila se do čtení. Už od první strany bylo jasné, že se od ní jen tak neodlepím a než jsem dopila čaj, byla jsem už u stránky 57. Je to velmi emocionální četba a několikrát jsem se při ní už stihla dojmout téměř k slzám. Nechápu, že se mi dostala do ruky až teď, ale jak se říká, všecko má svůj čas. Když jsem si pak večer lehla do postele, měla po delší době krásný zážitek se svým andělem. To je taky důvod, proč jsem ještě vzhůru, musela jsem zkrátka vstát a všecko si to zapsat:) Těším se, až budu zítra v četbě pokračovat, působí na mě léčivě, jako balzám pro duši a probouzí staré vzpomínky z dětství. Moc děkuji za doporučení.

      Vymazat