čtvrtek 26. března 2015

7 tajemných knih - chcete se bát?

Ráda bych řekla, že mám ráda horory, ale nebyla by to tak úplně pravda. Mnohdy mě horory v televizi zklamou a marně si lámu hlavu nad tím, kdo mohl takovou hloupost vymyslet.

Mnohem raději mám tajemné knihy a příběhy, u kterých mi mysl pracuje naplno a já si s každou další stránkou představuji to, co asi přijde a můj strach tak narůstá. Mám pocit, že strach je pro mě určitá forma adrenalinu, vytrhnutí z běžného života, odpoutání se od stereotypu a taky uvědomění si, že ještě pořád má člověk relativně pevnou zem pod nohami...


Tady výběr sedmi nej, které mě zaujaly a uchvátily:

1) To - Stephen King
Čím mě zaujala: Tak v první řadě je důležité zmínit, že Stephen King je pan Spisovatel a že každá kniha od něj si zaslouží zmínku. Ovšem tato jeho už starší kniha mě opravdu dostala! Možná za to může vraždící klaun v hlavní roli nebo sedm dětí (zase sedm!) které si po letech rozpomínají na bolavou minulost u které mrazí v zádech. Kniha je tak reálná, že nejen, že se u ní musíte otáčet, jestli jste v místnosti sami, ale takový kanál na ulici, už také nebude žádná legrace...

2) Dům ozvěn - Barbara Erskinová
Čím mě zaujala: Nádherné, ale tajemné okolí a k tomu starodávný dům. Tato kombinace sama o sobě u mě jednoduše vede! A k tomu plazivá temná minulost, která není až tak růžová a příjemná. A k tomu všemu tajemno, nadpřirozené jevy, duchové i napětí. Za mě skvělý zážitek a palec nahoru!

3) Dlouhá trnitá cesta z pekla - Neil Strauss
Čím mě zaujala: Úžasná kniha, která je syrovou zpovědí zpěváka s pseudonymem Marilyn Manson. Kniha je sarkastická, ale i vtipná a hlavně se skvěle čte. Zpěvák zde odkrývá své niterní pocity, dětství plné strachu. Popisuje zde své sexuální choutky, kruté zacházení s ostatními i sám se sebou. Rozebírá své setkání s okultismem i satanismem. Jak to tak píšu, myslím, že si ji brzy přečtu znovu!:) 

4) Asylum - Ústav pro duševně choré - Madeleine Rouxová
Čím mě zaujala: Pokud jste někdy v noci zažily opravdové noční můry, tak tato kniha vás zavede právě do míst, kde se takové děsivé sny můžou odehrávat. Temná minulost, odkrývání nepříjemných tajemství i budova, která vypraví příběhy...a je jen otázkou jestli se tyhle nevysvětlené události opravdu odehrály...

5) Dům u jezera - Kate Mortonová
Čím mě zaujala: Téma starých domů s děsivou historií je mi zvláštně blízké. Kniha je úžasnou snůškou příběhů, které se navzájem proplétají, prolínají a nakonec všechno dává smysl. Překvapila mě detektivní zápletka, zajímavý popis historie i to, co se čas od času objevují v noční mlze u tichého jezera...

6) Nebezpečná minulost - David Morrell
Čím mě zaujala: Opuštěný hotel, parta nenechavců, tajemná výprava a strach zaručen! Napínavá kniha, která nejde jen tak odložit, protože neustále čekáte a rozhlížíte se, až si všimnete, že opravdu ano, za tím rohem něco/někdo je....a pak už není možnost udělat krok zpátky, o útěku nemluvě...jedině se postavit svému strach tváří v tvář. Máte na to?:)

7) Kdo se bojí smrti? - Jan van Helsing
Čím mě zaujala: Kniha o setkání se smrtí psaná autorem, který tento boj vyhrál dvakrát. Autor se Smrtí vede v knize hovor a pokládá jí zvláštní otázky, ještě divnější jsou pak její odpovědi, které ne každý zcela pochopí a správně interpretuje. Přesto je kniha zajímavým obrazem na svět, život i to, co následuje potom...

Sedm knih, sedm smrtelných hříchů...zvláštní kombinace, příjemně mrazivá:)

Hřešíte rádi? Bojíte se rádi?

Čtete horory/strašidelné nebo tajemné knihy?

Pokud nějakou můžete doporučit, tak sem s ní! 

Ta, co se ráda bojí



22 komentářů:

  1. Milujem tajomné príbehy! Rozhodne si niečo vďaka tomuto článku prečítam. Napríklad dom na jazere vyzerá zaujímavo, aj keď podľa obálky by som to tipla skôr na niečo romantické.
    Tú prvú s tými klaunami radšej nie, niežeby som sa ich panicky bála, ale sú takí... Príliš usmievaví. Ako mníšky, aj keď tie sú desivé iným spôsobom. :D

    creyativite

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že sdílíme stejné nadšení:) A taky jsem ráda, že jsem tě alespoň trošku inspirovala:) No ta Kate Mortonová má romantické obálky i určitý nádech romantiky tam je, ale zápletka a tajemno nikdy nechybí!:) Její knihy opravdu můžu:) No ty klauni, ti jsou opravdu nejhorší:D

      Vymazat
  2. Čítala som veru iba TO a musím povedať, že klaun bol úplne skvelý a naozaj strašidelný :O Šachty na cestách radšej ani nechcem vidieť.. trošku ma však sklamal záver tejto knižky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo strašidelný byl dost:)) já vždycky přejdu na druhou stranu silnice:D Proč tě zkamal závěr?

      Vymazat
  3. Znám jen první knížku, o ostatních jsem buďto neslyšela nebo mě nelákají. Já bych však od Kinga uvedla jako tu nejhororovější knihu asi Osvícení, to na mě v tomto směru zapůsobilo nejvíc. Ráda čtu takové příběhy, pravdou však je, že pokud jde o horory, King u mě vede a já jsem odhodlaná přečíst jednou všechna jeho díla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Kinga je toho opravu víc:) Osvícení jsem asi ještě nečetla, měla bych to napravit:) Vidím ale, že máme stejný plán přečíst všechny jeho knihy:))

      Vymazat
  4. Veľa tajomných príbehov nečítam, ale to Asylim vyzerá skvelo !! Aj Kinga by som rada skúsila, len neviem čím začať .. kedže ma toľko skvelých príbehov :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě poslední dobou čím dál víc, oblíbené časopisy jako Enigma nebo Zázraky se vyšplhaly na cenu tak vysokou, že už si raději koupím knížku:) A jinak s tím Kingem to udělej citem. Podívej se na jeho názvy knih a ten který tě nejvíc osloví - ten si přečti:) Mělo by to fungovat:))

      Vymazat
  5. Super článek! Měla jsem březen jako trochu bojící se období a mohu za sebe přidat tip na Ženu v černém-Anděla smrti (bylo v kině, ale film je odvar a nedával ani moc smysl) nebo Malou ručku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu článku i za zajímavý tip na další knihy. Píšu si!:) Já mám bojící období každodenně:) Vždy se něco najde:D M.

      Vymazat
  6. Niektoré knihy poznám, iné nie, no nečítala som žiadnu. Ja na hororové knihy veľmi nie som, skôr na také napríklad akčné temné príbehy, napríklad Karanténa, ale včera som dočítala knihu Žena v čiernom II. - Anjel smrti a rozhodne ti ju odporúčam, je výborná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu Karanténu neznám, ale Ženu v černém už mám napsanou v seznamu:) Děkuji za doporučení:) M.

      Vymazat
  7. Horory zbožňuju a musím souhlasit že skvělý hororový film aby člověk pohledal, většinou jsou tak předvídatelný a všude cáká krev, že je to to spíš k smíchu. King si jednoznačně první místo zaslouží, přečetla jsem už dost jeho hororovek a pořád mě nepřestává udivovat. Při To jsem taky pošilhávala po setmělých koutech a když je člověk doma sám, je to slušný zážitek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně taky nemám ráda horory, kde na začátku vím, jak to dopadne a za každým rohem číhá zombie, o cákání krve ani nemluvě:) možná mám ráda spíš thrillery nebo horory spíš s psychologickou zápletkou, něco, co se může i běžně stát:) Jinak někdy přemýšlím, kde jen pan Spisovatel King bere svou inspiraci, nevycházím z údivu...chtěla bych být jeho žena a večer si od něj nechat povídat večerníčky:D

      Vymazat
  8. Super článek! Já si na začátku tohoto roku řekla, že už přestanu číst jenom romány a konečně začnu číst třeba i horory, ale zatím jsem žádný nepřečetla :D

    Life by Peggy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tak třeba to časem přijde:) Ono já taky nečtu jen tohle:)) M.

      Vymazat
  9. Já se 100'% chystám na TO od Stephena Kinga, už jsem toho o té knize slyšela tolik a vyloženě se těším, až se u knížky budu bát (zatím se mi to moc nestalo, nanejvýš u Husí kůže, když jsem byla menší :D)
    http://fantasy-maniak.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já vždycky u knížky cítím takové zvláštní mrazení, ale pak se bojím třeba večer nebo v noci, až jsem sama a vzpomenu si na to:D M.

      Vymazat
  10. Na horory se nedívám, ani nečtu takové knihy, protože jsem se u nich začala bát :-D ale z dřívějších dob, co jsem takové knihy četla, se mi líbil hodně S. King a jeho Geraldova hra :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jaktože si přestala? Já myslela, že jak jednou člověk začne, tak už nemůže přestat:) M.

      Vymazat
  11. Stephen King je Pan spisovatel hrůzostrašných příběhů. Kniha To....brrrr, a takový Řbitov zviřatek, to je taky pěkný hrůzodêj :-)
    Siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano hrůzostrašné příběhy! Na Řbitov se chystám:) M.

      Vymazat