středa 18. března 2015

11 knih po kterých toužím

I když má pracovna přetéká množstvím knih, tak mám stále pocit, že jich ještě není dost...

Udělala jsem si seznam knih, které si tento rok chci pořídit a hlavně přečíst!:)

Pokud by se vám některá z těchto knih doma válela nevyužitá a opuštěná, klidně odkoupím, vyměním, daruji naturálie a tak podobně.

Pro knihy všechno!:))

Takže tady něco jako wishlist - ale já ráda náš jazyk, takže hezky česky Seznam přání

1) všechny knihy od H.CH.Andersena
důvod: miluji pohádky a příběhy H.CH. Andersena a patří mezi mé oblíbené autory, myslím, že jeho knih se nikdy nemůžu dost nabažit a můžu je číst i dokola, mám ráda, když je občas i pohádka tak chladná, že se ještě rádi zachumláte pod teplou deku a vážíte si toho, co máte:)

2) Černá sanitka a jiné děsivé příběhy a další z této série
důvod: všechny knihy s tajemnem mě lákají a navíc kombinace pověstí a historek od lidí zavání tím, že určitě bude co číst a proč se bát, vlastní zkušenost je přece vždycky nejděsivější:)

3) Umění klidu mysli - Tomáš Eduard
důvod: u této knihy mám speciální důvod - knihu si přeje můj muž a to mu prostě musím splnit!:)

4) Jíst, meditovat a milovat - Elizabeth Gilbertová
důvod: film byl skvělý, ale předvídatelný, už jsem četla kousek této knihy a líbí se mi mnohem víc než zfilmovaná verze, kniha je pozitivní a příjemná, věřím, že to bude chutná krmě pro mou duši

5) Další knihy od Jaroslava Seiferta
důvod: pro mě pan Básník, krásné básně o životě, lásce, rodině, které zůstávají aktuální i v dnešní době, ráda se nad nimi rozjímám a probouzím tak svou něžnou stránku

6) Hodiny - Michael Cunningham
důvod: kniha dle dostupných recenzí obsahuje spoustu zajímavých a běžně neuchopitelných myšlenek, vypráví o umírání i bezmoci, ale zároveň i o životě, vztazích a lásce, mimo jiné i ocenění knihy Pulitzerovou cenou poukazuje na kvalitní čtení, které si nechci nechat ujít

7) Nuda - Alberto Moravia
důvod: kniha je o malíři, kterého pronásledují pocity nudy a není k utišení, snaží se to přebít milostnými avantýrami, ale ani ty nepomáhají, kniha je o hledání lásky a o jejím smyslu, rozhodně mám v plánu si knihu přečíst a možná pochopit nebo najít odpovědi na některé své nezodpovězené otázky

8) Než jsem tě poznala - Jojo Moyesová
důvod: i když zní popis této knihy poněkud romanticky, nic to nemění na tom, že by kniha mohla být příjemným obohacením a nemusela bych hned na začátku vědět, jak dopadne...

9) Muž, který sázel stromy - Jean Giono
důvod: přitahuje mě název, příroda v nadpisu i popisu knihy, líbí se mi metafora sázení stromů a sázení naděje a štěstí, tahle kniha vypadá jako balzám na duši

10) Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel - Jonas Jonasson
důvod: myslím si, že každý má někdy chuť zmizet, tak proč ne zrovna se stoletým staříkem, navíc dobrodružství, humor a absurdita zaručují velmi zajímavou kombinaci, které nelze dlouho odolávat

11) Zlodějka knih - Markus Zusak
důvod: je zvláštní, že vypravěčem téhle knihy má být Smrt, která má prý také srdce, a to mě opravdu zajímá, a pokud má být příběh smutný a dojemný jsem zvědavá jestli právě takhle bude kniha působit i na mě

No je těch knih docela dost, ale myslím, že do konce roku času dost. Jen přemýšlím, jestli rozbít prasátko nebo se znovu! zaregistrovat do knihovny. (mám opravdu problém si knihu jen půjčit, potřebuji ji mít doma!)

Ale nevěřte tomu, že se nestavím ani jednou do antikvariátu a nepřinesu další neplánované úlovky!

Čtivá...

a do knih divá


Zdroje: strýček Google a jeho databáze fotek k volnému užití - děkuji:)

8 komentářů:

  1. Žádná z nich se mi doma neválí, kromě....
    ;)
    - Teda, asi Tě trošku zklamu, Míši,protože nabídnu jen tuhle variantu. Ale mě i tak okouzlila...
    https://www.youtube.com/watch?v=W2oOaA2aqZQ

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé moc děkuju, každý kousek dobrý!:) Jdu si to pustit jako večerníček:) Jsi úžasná, už jsem ti to říkala?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, říkala :)
      Však Ty jsi taky úžasná.
      Snad se Ti bude líbit....

      Vymazat
    2. Líbí!!!!:)) A nechval mě tolik nebo mi naroste místo kohoutku korunka:)

      Vymazat
  3. Zlodějku knih si chci taky pořídit :)

    Life by Peggy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud ji budeš mít dřív, tak mi dej info, jestli je opravdu tak dobrá, jak se píše!:) M.

      Vymazat
  4. Než jsem tě poznala- pro mě naprostý propadák. Zlodějku a Staříka mám taky v plánu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu se ti nelíbila? Čímpak to? M.

      Vymazat