neděle 29. března 2015

15 filmů, které musíte vidět!

Dneska je venku krásné pochmurné počasí na knihu nebo na film!

Tipy na knížky jsem vám už dala, tak co kdybychom se dneska podívali na nějaký film?:)
Já osobně nemám ráda moc filmů a častěji sáhnu po knížce, ale občas si chci jen lehnout a odpočinout, žehlit při tom nebo dělat jakoukoliv jinou činnost, u které si číst nejde, a tak sáhnu po filmu.

Mezi ty, které bych mohla vidět i víckrát a rozhodně bych vám je doporučila patří tyto:

1) Spalovač mrtvol

Co mě zaujalo: úžasná filmová podívaná, dokonalé obsazení "ďábelským" R.Hrušínským. Osobitý černý humor, morbidní atmosféra a bizarní situace. Film ze kterého mrazí a zároveň víte, že to prostě musíte vidět!






2) Kladivo na čarodějnice

Co mě zaujalo: opět, jak kniha, tak film jsou mými oblíbenými. Téma čarodějnictví a magie je mi blízké a zajímá mě. Mimo jiné se mi líbí pohled do historie a procházka minulostí, i když občas temnou a nepříjemnou...







3) Kytice

Co mě zaujalo: stejně jako miluji tuhle knihu, líbí se mi i zfilmovaná verze. A to nejen kvůli dokonale hororovém vzhledu Karla Rodena nebo vypracovaném nahém těle Dana Bárty. Doporučuji!









4) Pařba ve Vegas a Pařba v Bangkoku

Co mě zaujalo: v té spoustě existujících (a pro mě hloupých) komedií) si vybírám tyhle dvě, to mi pro radost stačí. Filmy u kterých se vždy zasměji. Absurdní situace, černý humor, dokonalé obsazení (zvlášť postava Alana!) no a pak už jen sex, drogy a cizí město?:)






5) Nuda v Brně

Co mě zaujalo: jeden z mála českých filmů, který se mi líbí už od prvního shlédnutí. Prolínání několika příběhů, nešťastné lásky, první sex, hledání sebe sama i svého protějšku. Životní vzlety, pády a naděje. K tomu všemu dokonalé obsazení, vtipné situace a zároveň pocit zmaru. Zvláštní a ojedinělá kombinace.




6) Mary a Max

Co mě zaujalo: jediný animovaný film, který naprosto zbožňuji. Je smutný, dojemný, přesto zvláštně reálný a plný touhy po lásce a pochopení. Setkání dvou odlišených postaviček, kteří k sobě hledají cestu...a ne všechny cesty končí happyendem...




7) Gladiátor

Co mě zaujalo: na tento film nedám dopustit, a nejen, že se v hlavní roli dokonale předvede Russell Crowe. Film mě oslovil historií, podáním, napínavou zápletkou, válečnou tématikou a jakémsi obětováním se. Nesmím opomenout dokonalou hudbu a srdceryvný závěr:)






8) Nedotknutelní

Co mě zaujalo: povedený film, který se dá vidět i víckrát. Velmi mě zaujalo téma, které propojuje sílu a nezdolnost s něhou a láskou muže. Dojemné, ale přesto ne sladké. Smutné, ale přesto ne nervy drásající. Krásný a citlivý snímek s humorem, lehkostí a melancholií





.

9) Červený drak, Mlčení jehňátek, Hannibal

Co mě zaujalo: skvělé obsazení herců, zajímavá zápletka a příjemně mrazivý děj. Motiv kanibalismu, kriminální pátrání i určitá dávka psychologického rozboru lidí - pro mě jednoznačně oblíbená stálice.













10) Zodiak

Co mě zaujalo: velmi lákavé téma o masovém vrahu, který nebyl nikdy dopaden a nalezen. Líbí se mi téma čerpané ze skutečnosti, celková zápletka i nepředvídatelnost dalšího děje. Za mě prosím ano!:)








11) Anděl smrti

Co mě zaujalo: od začátku až do konce sledujete film jedním dechem, užíváte si hvězdné obsazení a čekáte, jak to vše dopadne. Když už je konec nasnadě a máte jasno, jak tento film skončí, tak nebojte - skončí úplně jinak a vy máte chuť vzít televizi a hodit ji z okna!:D






12) Schindlerův seznam

Co mě zaujalo: dokonalá kniha, příjemný film. Téma židů je mi blízké a filmy s tímto žánrem jsou mé oblíbené. Většinou z důvodu, že jsou plné emocí, těžkých nálad, ale zároveň i hrdinství a cestě k pokoře. 







13) Kmotr

Co mě zaujalo: přitažlivý příběh plný mafiánů, atmosféry plné napětí a strachu, dokonalé obsazení Marlonem Brandem. Film, který musíte vidět bez přestávky se zatajeným dechem. Třikrát super!:)








14) Předčítač

Co mě zaujalo: velmi zajímavý film o lásce mladého muže a starší ženy, ale přílišnou romantiku nečekejte, film s podtextem nacistického trýznění a hledání spravedlnosti i po letech, do toho vášeň, knihy a nemorální, přesto lidské jednání...







15) Upír Nosferatu

Co mě zaujalo: stará dobrá klasika, která je i bez mluvení perfektní, tajemné prostředí, šílené zvuky, napínavé hudební podbarvení a celé černobílé promítání vytváří ponurou atmosféru a zaručují skvělý zážitek








A tak bych mohla dál pokračovat....ale pro dnešek to stačí. Udělala jsem si chutě a musím si jít něco pustit. Po nedělním obědě, kdy jsem dělala Pohankovou sekanou s jablky a procházce se psem je to ten nejlepší plán.

Doufám, že si také užíváte víkendu a nezapomeňte odpočívat!:)

Chvilku filmová




22 komentářů:

  1. Nedotknutelní, jednoznačně nejlepší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdříve jsem je viděla s titulkami a taky super, teď už bez titulků a ještě lepší:) M.

      Vymazat
  2. Z těchto jsem viděla jen Schindlerův seznam a Mary a Max, ale chci zhlédnout i Nedotknutelné. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Viděla jsem Kytici, Gladiátora, Nedotknutelné a Předčítače. Poslední dva zmíněné se mi asi líbily nejvíc. A jestli taky můžu doporučit, tak Stážisti (Internship) s Owenem Wilsonem je skvělá komedie. Nebo Společnost mrtvých básníků s Robinem Wiliamsem, což je spíš drama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za doporučení, hned se mrknu:) Hlavně mě zaujala ta Společnost:) M.

      Vymazat
  4. Mlčení jehňátek je nejlepší. Mám ho ráda, jelikož obdivuji toho zabijáka jak lehce zabíjel a měl v sobě stále klid. Ale to už nesvědčí o novém díle, ve kterých byli jeho začátky. Jiný hrdina, nudný film :)
    http://newlookwithcara.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mlčení jehňátek jsem snad poprvé viděla, když mi bylo tak 12 let. A od té doby to mám ráda pořád jako poprvé:) M.

      Vymazat
  5. Celkem zajímavé filmy. Zaujal mě ten Předčítač, na kterého se určitě podívám. Kytici jsem taky viděla a líbila se mi.

    Life by Peggy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem mohla alespoň z části inspirovat:) M.

      Vymazat
  6. A kde je Marečku, podejte mi pero? :D Bez toho filmu bych nemohla žít... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak potom i Vesničko má středisková :D Jsou to české klasiky, které by měl každá vidět. A možná proto nejsou na tomhle seznamu. Tak nějak se bere, že je každý viděl.

      Vymazat
    2. Popravdě jsou to české klasiky, které mi ale stačilo vidět jednou a už se k nim nevracím, i když se mi třeba líbily nebo mě pobavily. Na mém seznamu jsou tedy opravdu jen ty filmy, které můžu vidět x-krát a pro mě nikdy neztratí kouzlo. Zároveň pořád trochu bojuji s komediemi a i když jsem v životě usměvavý člověk, tak celkově vtip a humor mám trošku odlišný než je ve zmíněných českých filmech - ale pro odlehčení a "takovou tu domácí" pohodu, proč ne?:) Navíc můj muž je miluje, takže i tak se u nás pouští na můj vkus dost často:)

      Vymazat
  7. Na film Předčítač a Nedotknutelní se chystám už dávno, ale pořád jsem se ještě nedonutila :) jak říkáš ty, radši sáhnu po knize a o víkendu s přítelem jsme spíš na seriály :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kláruš tak šup! Dohnat alespoň těmito dvěmi:)) I když ty knihy...já to dělám někdy tak, že se dívám na film a v reklamách čtu:D Ať žijí reklamy:D

      Vymazat
  8. Samé skvělé filmy! Spalovače mrtvol jsem si taky zamilovala, dokonce můžu prohlásit, že se mi kniha líbila stejně jako film, což je podle mě u filmových adaptací hodně vzácné, velký podíl má na tom určitě Hrušínský, který je naprosto dokonalý herec. :) S Hannibalem Lecterem musím jen souhlasit, mě se nejvíce líbil Červený drak. :3 Mimochodem, teď právě dávají seriál Hannibal, který rozhodně doporučuji, odehrává se ještě před první knihou a je naprosto skvělý. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se shodneme a že jede někdo na stejné "divoké" a šílené vlně jako já:) O seriálu už jsem slyšela a zatím se na něj chystám, tak děkuji za připomenutí:) M.

      Vymazat
  9. Viděla jsem z toho jen 5 filmů. Na Kytici se plánuji už dlouho podívat, a když jsem teď zjistila, že tam hraje můj oblíbený Karel Roden, už to nebudu odkládat:) Ještě mě zaujal snímek Nedotknutelní a Anděl smrti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo Karel je klasik, já ho taky můžu!:) Jinak i na ty Nedotknutelné a Anděla určitě mrkni a pak dej vědět, jak se ti to líbilo:) M.

      Vymazat
  10. Nedotknutelní s titulkami jedniznačně super, bez titulků nee. Mlčení jehňátek-super. Schindlerův seznam-film, který miluji i nenávidím, bože je tak krásný a strašný....Nuda v Brně :-D
    Za tip na Anděla smrti dík. Můj tip- Pianista.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je mám ráda i bez titulků:) Jinak za Pianistu moc děkuji, chystám se na něj už delší dobu!:) M.

      Vymazat