středa 4. února 2015

Ranní cookies

Vaření a pečení je mou velkou zálibou. Ráda zkouším nové věci a málokdy upeču něco stejného dvakrát. Mnohdy, i když to má stejný název, jako třeba Bábovka, je pokaždé ta moje bábovka jiná, jinak barevná, jinak dochucená.


Poslední pečenou laskominou, kterou jsem vytvořila byly sušenky Cookies. Ty jsem chtěla zkusit už dlouho a myslím, že se celkem povedly.

Recept na Cookies
Potřebujete: 
tabulku čokolády (dle vašeho výběru, já použila hořkou na vaření)
300 g hladké mouky
200 g cukru krupice
1 vanilkový cukr
170 g másla
1 lžička kypřícího prášku
2 lžíce mléka
2 vejce
Postup:
Změklé máslo smícháme s krupicovým cukrem. Přidáme vejce a šleháme na nejnižší rychlostní stupeň. Poté už ručně zamícháme do směsi mléko, mouku, kypřící prášek a nakonec malé kousky čokolády. Ty si předtím posekáme například nožem na prkýnku.
Na plech s pečícím papírem tvoříme malé kopečky. Pozor, aby nebylo těsto moc tekuté a aby kopečky nebyly příliš blízko u sebe. Při pečení ještě hromádky trochu povolí a jakoby se mírně rozlívají. Nahoru jsem dala ještě zbytek kousků čokolády a do trouby péct 10-15 minut na 180-200°.


Já sama se málokdy držím receptů, všechno dělám od oka a váhu vytahuji jen v krajních případech. Ovšem u toho, co dělám poprvé se přece jen více dodržuji míry. Jediný menší problém jsem měla s troubou. Už je starší a tak peče, jak se jí chce, možná příště zkusím péct na více stupňů a menší čas, protože se mi připékaly okraje sušenek.


Vyzkoušejte a zkuste servírovat s mlékem - výborná kombinace!

Dobrou chuť:)




Žádné komentáře:

Okomentovat