pátek 6. února 2015

Domácí pizza

Pizza nikdy nepatřila mezi mé oblíbené jídlo. To se ovšem změnilo po tom, co jsme ji občas začali dělat doma a musím říct, že moje máma s tátou umí v kuchyni vykouzlit opravdové symfonie pro všechny chuťové pohárky...

Po přestěhování se z vesnice do města jsem také vyzkoušela pizzu kupovanou. Teď nemyslím tu mraženou, ale tu objednávanou na rozvoz nebo přímo v pizzerii. Asi mám mlsný jazyk, ale z vyzkoušené spoustu pizzerií a restaurací jsem si vybrala jednu, kde mi pizza vyloženě chutná a kde si ji čas od času dopřejeme. (vítejte kila nahoru!) 

Testování kupovaných bylo opravdu těžké:)

Tahle u nás vyhrává - Pippa Midleton a navíc v provedení 2letého výročí
Ale zpátky k té domácí. Ano! Dostala jsem recept. Tak tady je:

Recept na domácí pizzu
Ingredience na těsto
500 g hladké mouky
1 lžička cukru
2 lžičky soli
5 dkg droždí
3 dcl vody
olej (na potření i olivový)
Ingredience nahoru na pizzu
rajský protlak/pasírované rajčata/smetana
různé druhy sýrů (mozzarela, eidam, hermelín, niva a jiné)
různé druhy salámů (šunka, herkules, anglická slanina, kuřecí maso a jiné)
zelenina dle chuti - cibule, rajčata, paprika, olivy, kukuřice
Postup
Všechny ingredience na těsto smícháme dohromady a necháme odležet ideálně přes noc v ledničce. Poté válíme do tvaru pizzy. (kdo umí, tak přehazuje:) Vyválenou pizzu potřeme námi zvolenou ingrediencí. (rajský protlak, smetana, atd.) Všechny ingredience nahoru na pizzu si nakrájíme a poté už jen zdobíme. Fantazii se meze nekladou, můžete si dát na pizzu téměř cokoliv, na co máte chuť. Dáme do vyhřáté trouby péct na vysoký stupeň - 250°. Pečeme 10 - 15 minut do zlatova. Aby okraje nebyly příliš suché, tak je možné je potřít olivovým olejem, který smícháte s česnekem nebo bylinkami.



Doufám, že se vám pizza povede a vyrovná se té, kterou si dáte jen v Itálii.

Buon appetito!

Mlsná



2 komentáře:

  1. Pizza vypadá opravdu dobře. Mně se nikdy nepodaří to těsto, které chutná jako samotná mouka a má konzistenci betonu :D

    HairOCD

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, no je to možná tím, že se fakt musí naležet aspoň 24 hodin, když jsem ho nechávala v ledničce kratší dobu taky bylo tvrdé:) A když nemám čas ho udělat a nechat naležet, tak nedám dopustit na listové těsto a s ním je to rychlovka a je krásně křehké, ale to už není pizza, ale spíš slaný koláč:) Ale taky se to dá:)

    OdpovědětVymazat