středa 11. února 2015

Cheesecake

Receptů na cheesecake existuje opravdu nespočet. Tenhle dezert se tak dlouho motal kolem mě, připomínal se z televize, z rádia, od známých, až jsem neodolala a taky vyzkoušela. A od té doby má u nás své místo.

Jedna rychlovka, vyloženě ze zbytků co dům dal
Varianta s upečeným korpusem (je potřeba přidat trochu mouky a vajíčka)
Můj nepečený cheesecake

Potřebujete:
150 - 200 g  sušenek dle vaší chuti ( já používám bebe nebo mini oplatky, které se dávají ke kávě - Lotus)
150 g másla
do náplně 1 až 2 balení mascarpone nebo riccota nebo lučina
nebo 2 balení pomazánkového másla a tvaroh (někdo používá zakysanou smetanu a smetanu ke šlehání)
ovoce na ozdobu
lentilky, kakao, čokoláda a další k ozdobení
1 vanilkový cukr
60 g krupicového cukru

Postup:
Sušenky se rozdrtí v mixéru nebo v sáčku pomocí válečku. Poté se rozdrcené sušenky smíchají s máslem a vzniklá hmota se vmačká do formy, kterou si předem vyložíme fólií nebo pečícím papírem. Formu se sušenkovou hmotou dáme ztuhnout do ledničky. Mezitím smícháme balení mascarpone s vyšlehanou šlehačkou nebo pomazánkové máslo s tvarohem. Vyzkoušejte různé varianty. Přidáme vanilkový i krupicový cukr a vyšleháme do hladkého krému. Ten pak rovnoměrně naneseme na korpus. Dozdobíme dle fantazie a necháme ztuhnout. Ideálně do druhého dne. (jestli to vydržíte:))





Na talířku lze přelít i horkými jahodami nebo malinami. Možností je opravdu spoustu.

Čoko varianta


Tak snad už jen dobrou chuť!

(a něco pro pobavení - Víte jak se čte Cheesecake?:D)

Vychutnávající



4 komentáře:

  1. Všechny varianty musí být moc dobré a určitě to je super inspirace, co udělat příteli k Valentýnovi. Ten ho miluje :)) Hlavně to správně vyslovit :-D Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  2. To mě ani nenapadlo, že by to mohlo být k Valentýnu:) ale super nápad:) Heh to video mi prostě vždycky zvedne náladu:) U nás doma se zaběhla taková hláška, že já vždycky řeknu: "Dáš si chése kaké?" A ozve se: "Ne, dám si čínský dort":)))

    OdpovědětVymazat