sobota 14. února 2015

9 zajímavých knih

...z minulého roku.

Rok 2014 byl vcelku hektický a plný práce, aktivit a zážitků. Ale i přesto jsem si našla chvíle, kdy jsem se věnovala své velké vášni - čtení.

Většina knih minulého roku byly pro mne lákavé, zajímavé a občas i tajemné a temné. Přesto jsem jich pár chtěla pokořit a poodhalit i skryté místa lidských duší. A tak jsem nahlédla...


Občas byla překvapená.

Občas dojatá.

Občas se bála a nemohla sama usnout.

A především jsem byla obohacena.

Tak tady jsou:


1) Než anděl pozbyl stud - Emil Mann
  • Kniha u které jsem se smála nahlas, až se lidé otáčeli, byla jsem dojatá, překvapená a dýchlo na mě i tajemno. Příjemný příběh psaný čtivou formou, zajímavé zápletky i postavy. Autor této knihy je mimo jiné skvělý hudebník a navíc krásný chlap. Takže doporučuji nejen jeho knihu, ale i hudbu!:)

2) Kniha o lásce a přátelství - Thomas Moore

  • Velmi zajímavá kniha o tak trochu jiném pohledu na lásku a přátelství. Popis běžných situací a problémů a k tomu možné řešení a rozuzlení. Thomas Moore je můj oblíbený autor, který mi vždy zvedne náladu a jeho optimismus a energie dokáže přeskočit na čtenáře.


3) Onen svět a Pohanská kniha mrtvých

  • Kniha přináší odpovědi na nevšední dotazy těch, co přemýšlí nad existencí a rozhraním mezi životem a smrtí. Zároveň poskytuje pohled do historie, množství náboženství a kultur. Přináší ukázky přírodních rituálů a celkově velmi umě shrnuje a vysvětluje dané téma. Možno použít i jako studijní materiál.


4) Milostný listář 

  • Dokonalá kniha, kterou jsem objevila v antikvariátu jako nechtěnou za 5 Kč. Po přečtení pro mě nepochopitelné stanovení tak směšné ceny. Kniha je tajnou sbírkou milostných dopisů a poezie mezi našimi nejslavnějšími spisovateli a básníky. Nechyb K.H.Mácha, J.Neruda a spoustu dalších. Nechybí láska, vášeň, smutky, zoufání, erotika...velmi silné a mnohdy i inspirativní čtení.


5) Takhle to končí - Kathleen MacMahonová

  • Dojemná a smutná kniha o lásce. Spíše takové melodrama. Ze začátku se mi těžce četla, později už lépe. Vcelku zajímavá a poutavá kniha. 


6) Tajemný svět druidů - Philip Carr-Gomm 

  • Dokonalá kniha o tajemném světě druidů, kouzel a pohledů do historie. Obsahuje výklady různých zaříkávadel, přírodních rituálů i přírodě jako takové. Mnohé informace, které jsou zde uvedené se dají lehce převést do dnešního světa a možná by se nám pak lépe šlo...


7) Potkani a vlci - Grzegorz Gortat

  • Velmi zajímavá kniha s tématem holocaustu. Dojemná, smutná, k zamyšlení. Nutí člověka přehodnotit určité priority a dívat se na věci tak trochu jiným pohledem. 


Zapomenutá zahrada - Kate Mortonová

  • Velmi obsáhlá kniha, kterou jsem myslela, že ani nepřečtu. A pak jsem ji přečetla jedním dechem. Dokonalý tajemný příběh, kdy čtenář do poslední chvíle neví, jak celá kniha dopadne. Neskutečné zvraty a vývoj děje, který nedovoluje knihu odložit. Krásný popis okolního světa a přírody. Člověk se do knihy tak vžije, že chvílemi prožívá příběh s postavami. Čekám na další knihy od této autorky - a už teď se těším! Maximálně doporučuji všem milovníkům tajemství, historie a překvapení.


Příště o vánočních úlovcích a aktuálně rozečtených knihách, kterých mám taky až až.

Jestli máte nějakou knihu, kterou mi můžete doporučit a která stojí za přečtení - tak sem s ní!:)

Knihyobjímajíc






2 komentáře:

  1. Krásné knížky :))
    ~~~~
    Budu ráda když navštívíš můj nový blog a zanecháš nějaký milý komentář :') ♥
    http://lehoneyworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat