čtvrtek 19. února 2015

7 srdcových knih

Každý má určitě pár knih, na které nedá dopustit a ke kterým se vždy rád vrátí. Já mám takových sedm. Sedm statečných, sedm dnů v týdnu, sedm smrtelných hříchů....zajímavé a zvláštní číslo:)

Tento seznam knih mi dokáže vždycky spravit náladu, ať už sáhnu po kterékoliv. Vždycky minimálně jednu z nich nosím v kabelce...co kdyby náhodou:)


1) Jáma a kyvadlo a jiné povídky - Edgar Alan Poe
Tato kniha mě provází již od dětství a myslím, že má láska k ní neustále roste. Temné, tajemné povídky, psychologie i psychopatie. Niterní myšlenky člověka, přemýšlení o existenci, zvrácenost i spletitost lidské duše. Jemný nádech hororu. Prostě Kniha s velkým K.


2) Lolita - Vladimir Nabokov
Velmi zajímavá a čtivá kniha. Nabízí pohled na tabu a odmítané téma, kterým je pedofilie. Popis holé skutečnosti očima toho, který touží a nemůže odolat. Kniha má zvláštní nádech erotiky, kterou ale není dovoleno prožít. Pro někoho možná nepřístupná kniha, pro mne odpovědi na nevyřčené otazníky.

3) Tulák po hvězdách - Jack London
Tato kniha se mi do rukou dostala spíše náhodou a už zůstala. Napínavé i dojemné čtení. Emocionální popis člověka, který je odsouzen k smrti a najde si cestu k útěku. Nikoliv však svého fyzického těla, ale spíše své mysli. Silná kniha, která je a vždy bude mou stálicí.


4) Láska k bližnímu - Pascal Bruckner
V první chvíli jsem se domnívala, že se jedná o obyčejný román, který třeba přečtu a odložím. Ale nestalo se tak. Kniha mne uchvátila a přiměla přemýšlet nad dnešním konzumním světem a otevřít oči i tomu, na co se člověk nechce příliš dívat. Spořádaný muž, rodina, práce a spokojený život? Ne tak docela...a změna je více než nutná a pro mě teda naprosto šokující! Každopádně je to druh lásky...k bližnímu?

5) Temné noci duše - Thomas Moore
Momentální cestoval v mé kabelce. Kniha, kterou můžete otevřít na jakékoliv stránce a ona vám odpoví. Vysvětlí, pohladí, obejme. Každý člověk někdy zažije svou temnou noc, kdy si sáhne na úplné dno - a jediné co zbývá, když jste dole, tak je odrazit se zpátky nahoru. Temné noci duše jsou nejen knihou, ale také léčbou, terapií i relaxací. Když člověk nestíhá a všechno kolem utíká, tak se stačí zastavit, otevřít knihu a zhluboka se nadechnout...možná vám vykouzlí úsměv na tváři.



6) Pohádka mého života - Hans Christian Andersen
Pohádky H.CH.Andersena miluji už odjakživa, i když jsou občas studené a smutné. Ne vždy člověka čeká dobrý konec a i s tím se musí počítat. Každopádně každý konec je začátek něčeho nového. Pohádka mého života je autobiografií H.CH.Andersena dokonale popisuje dobu, život, inspiraci a nahlíží i do duše autora. Pak zazvonil zvonec, a pohádky je....


7) Světadíly lásky - Anja Snellmanová
Kniha, která si vybrala mě. Spadla mi v obchodě pod nohy a já si ji koupila, protože mi přišel vtipný obal. Nakonec jsem tuto knihu už četla několikrát a znovu a znovu mě překvapí něčím novým. Kniha o lásce, která nepopisuje lásku běžným způsobem. Fascinují mě věty o jednom nebo dvou slovech. I když příběh knihy není ničím zvláštním a může potkat každého z nás, tak forma, styl a celkový dojem knihy ji u mě řadí mezi ty nej...


Máte taky své kousky lásky z papíru v pevné vazbě?

Jaká kniha vás dojme, rozesměje nebo jednoduše přitáhne a už nepustí?

Sběratelka knih


9 komentářů:

  1. Pro mě bude asi navždy knihou číslo jedna Harry Potter. Ten mě dokázal vtáhnout natolik do děje, že jsem nemohla dělat nic jiného. Ale mám ráda i romantičtější knihy a moc mě baví, když jsem třeba ve škole a už se nemohu dočkat večera, kdy budu pokračovat v četbě. V podstatě všechny knihy, které toto dokážou ve mě způsobit označuji za dobré. :-) Z Tvého výběru mě zaujala kniha č.4 :-)

    Přeji hezký den,
    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  2. Je to zvláštní, protože kouzla a čáry mám ráda, ale Harry mě nikdy nezaujal, nevím jak je možné, že mě to tak minulo:) Tak zkus tu č.4 přečíst a pak mi řekneš:) Tobě taky hezký den:)

    OdpovědětVymazat
  3. Obdivuju každého kdo si čte knížky..Já nečtu vůbec..Za svůj život jsem přečetla tak cca 5knih???Nevím čím to je ????Dcera ta čte jak o život, pořád...No třeba na to taky jednou příjde...V důchodu???chichi..Ila

    OdpovědětVymazat
  4. Tak zase máš tu výhodu, že my co čteme ty příběhy prožíváme jen do té doby než odložíme knihu:) Ty můžeš příběhy prožívat pořád a každý den:) Tak ať jsou všechny plné smíchu a radosti a hlavně s dobrým koncem!:)

    OdpovědětVymazat
  5. Poea mám opravdu moc ráda a doma mám dvě jeho sbírky povídek, ale přesto ještě mám furt, co objevovat od něho... Jeden z mých oblíbených spisovatelů..
    http://fantasy-maniak.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti taky líbí:) u něj je pořád co nacházet:) Tak přeji také příjemné čtení:)

      Vymazat
  6. Díky za tipy na knížky:-) ráda se nechám inspirovat a některé knížky si půjčím v knihovně. Ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec není zač:) doufám, že se budou líbit:) Příjemný začátek nového týdne:) M.

      Vymazat
  7. No teda!!! O väčšine z nich som vôbec netušila! :) Ďakujem za inšpiráciu! :)

    OdpovědětVymazat